Dat de politieagent zijn werk deed, zal ik niet ontkennen. Normaal gesproken staan er s'morgens klaarovers bij de VOSP, en is het tijdens de "spits", (als je daar hier over mag spreken.... ) een stuk gestructureerder. Op het tijdstip dat mn zoon daar reed was het niet druk, hij had iemand zien staan, alleen maakte die totaal geen indruk om over te steken. Ik vind het een beetje een laffe manier om iemand te bekeuren. Zoals jij en ik weten moet je iemand voorrang geven zodra ze nog maar met hun neus in de richting van de VSOP wijzen, of ze nu oversteken of niet, maar als je zo vallen gaat zetten, lust ik er nog wel een paar......
En ik weet niet of jij kinderen hebt, maar je mag die van mij alle dagen effe lenen om te zien hoe of het moet. Die van mij slaan geen oude dametjes in elkaar, rijden niet op opgevoerde scooters of doen niet aan winkeldiefstal, roken niet en zijn niet onbeleefd tegen vreemden of ouderen, terwijl dat tegenwoordig, vanwege de weinige opvoedtijd van de ouders,(ze moeten persé allebei werken tegenwoordig, dus hup je kind uit de baarmoeder en naar de creche!) schering en inslag is.
en nou jij weer......
Ok, dan ik weer ;-)
Ik heb ten 1e geen kinderen (houden zo ;-) )
Het is natuurlijk de vraag of het klopt wat je zoon zegt. Ik weet nl. uit de 10jr ervaring als motoragent, dat als je kinderen bekeurd en de ouders komen naar het bureau, er in 9 van de 10 gevallen volgens kinderen iets heel anders gebeurd is en het was allemaal niet zo 'gevaarlijk'. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat jouw zoon een leugenaar is, maar misschien is het de volgende keer handiger, om niet zo een zwart/wit en meningsgevormd verhaal te plaatsen.
Ten 1e krijg je er je geld niet mee terug en ten 2e doe je hetzelfde wat de meeste hulpverleners over elkaar doen, iets roepen wat totaal niet klopt ivm onbegrip voor elkaars werk.
Als ik op verjaardagen of feestjes wel eens hoor wat men voor verhalen over de politie of brandweer heeft, hoe goed of fout (vaker) ze het wel niet doen enz enz. Geloof mij, er klopt vaak niet zoveel van. Puur ook omdat men niet weet hoe de ander werkt.
Ik zie het zelf vaak als ik als politieman aan het werk ben en er is een brand. Mijn collega's roepen dan al snel, waarom doen ze dat dan weer :-s Ik kan ze dan uitleggen omdat ik ook brandweerman ben, waarom ze dat doen.
Genoeg gereageerd zo ? ;-)