5TVO / DTMF Vraag

Auteur Topic: 5TVO / DTMF Vraag  (gelezen 2600 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Gepost op: 31 januari 2013, 20:04:18
Hoi,

Ik zoek software die audio via de audioingang van de pc uitluistert naar een specifieke 5TVO code en dan wanneer deze 5TVO is uitgezonden de audio (inclusief de 5TVO) opneemt in een wav bestand voor een X aantal seconden en dan vervolgens dit bestand via een e-mail verstuurt (Zeg maar zoiets als de vroegere Scanner Recorder pro van davee.com, maar dan wat uitgebreider).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of suggesties heeft? Heb al een tijdje zitten googelen maar kan zo niks vinden. Wellicht dat mijn zoektermen niet goed zijn, dus dacht zal het hier eens vragen.

Dank!




Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2013, 18:14:27
Ik heb er destijds ook enorm naar lopen zoeken, en een paar halfslachtig werkende programma'tjes gevonden die niet onder Win7 draaien...
Tis een beetje uit de tijd, vrees ik.
Arts  www.alphalog.nl


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2013, 14:12:12
Daarvoor gebruikte ik vroeger het programma Wintone.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2013, 11:13:16
Ik denk dat dit -zo- specifiek is dat je dit met een of anders script moet gaan doen. AppleScript voor de Mac zou zoiets wel kunnen denk ik in combinatie met bijv. Audacity voor het opnemen en een ander programma a la Wintone om dan de herkenning te doen en Outlook oid voor de verzending. Dit is echt heel veel werk vrees ik en ik verwacht niet dat er zo'n programma out of the box bestaat. Succes!


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2013, 03:41:55
Na nog een hele lange google sessie deze gevonden: https://sites.google.com/site/radioetcetera/twotoneprogram
(Forum)
Doet precies wat ik wil!!!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2013, 14:42:43
Ik heb wel eens geexperimenteerd met spectrumlab van DL4YHF
http://www.qsl.net/dl4yhf/spectra1.html
Hier kan je scripting in doen, De functie die je zoekt heb ik toen in de basis wel een keer gemaakt, maar werkte nog niet perfect.
ik keek toen overigens alleen naar de eerste 2 tonen en de rest liet ik voor wat ze waren. Op dat moment was het al duidelijk dat het een oproep was waarin in geintresseerd was.


Mogelijk dat je wat leuk knutsel werk kan doen ;-)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2013, 22:54:36
Ik heb jarenlang het programma "Alexis" draaiende gehad.
Werkte perfect. Kan per individuele code opnemen en zelfs een alarmpje laten afgaan.
Zal het proberen te zoeken. Als ik het gevonden heb zal ik het ergens posten.