Truck ramt afzetting wegwerkers A73 L 52,5 - Horst 04-02-2013

Auteur Topic: Truck ramt afzetting wegwerkers A73 L 52,5 - Horst 04-02-2013  (gelezen 9345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2013, 08:48:12
@ HIT:

Bedankt voor je vakkundige uitleg.

Ik begrijp ook dat het vaak door het kleven van vrachtwagens het meestal net goed gaat. En nu dus blijkbaar niet. Het in slaap vallen of even wegdommelen is volgens mij ook een redelijk veel voorkomend fenomeen onder de beroepschauffeurs.

Helaas wordt daar i.m.o. nog te weinig aangedaan. Want juist de beroepschauffeurs zouden moeten weten hoe het hoort en zich in aan de regels moeten houden. En wat strengere controles op vrachtverkeer doet de verkeersveiligheid alleen maar ten goede.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2013, 10:48:56
Ik vroeg mij even af. Is het gebruikelijk dat de bediening van de bots buiten het voertuig zit? Ik zag namelijk gister avond de bestuurder van een bots uitstappen en over de niet afgezette baan naar de linker achterkant van zijn voertuig liep en vervolgens iets aan het bedienen was van de bots(de rest van de situatie bekijkend vast het inklappen ervan) terwijl hij dus op naar mijn idee het gevaarlijkste punt stond. Naast de bots aan de kant van het rijdende verkeer...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2013, 13:34:38
Ik vroeg mij even af. Is het gebruikelijk dat de bediening van de bots buiten het voertuig zit? Ik zag namelijk gister avond de bestuurder van een bots uitstappen en over de niet afgezette baan naar de linker achterkant van zijn voertuig liep en vervolgens iets aan het bedienen was van de bots(de rest van de situatie bekijkend vast het inklappen ervan) terwijl hij dus op naar mijn idee het gevaarlijkste punt stond. Naast de bots aan de kant van het rijdende verkeer...

Normaal zit er bediening in de TMA, niet ondenkbaar is dat de beste man een storing heeft gehad. En dan breekt nood wet, je wilt ook niet met een verkeerde maatregel open te ver  door rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2013, 14:25:15
Er zat daar thv horst op de A73 ook wel een flink gat in de weg. Wellicht dat ze dit aan het dichten waren, maar gaat dit met een rijdende afzetting?
Of wordt een "stilstaande" afzetting ook rijdend genoemd omdat het op een aanhanger staat?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2013, 15:41:17
@ HIT:

Bedankt voor je vakkundige uitleg.

Ik begrijp ook dat het vaak door het kleven van vrachtwagens het meestal net goed gaat. En nu dus blijkbaar niet. Het in slaap vallen of even wegdommelen is volgens mij ook een redelijk veel voorkomend fenomeen onder de beroepschauffeurs.

Helaas wordt daar i.m.o. nog te weinig aangedaan. Want juist de beroepschauffeurs zouden moeten weten hoe het hoort en zich in aan de regels moeten houden. En wat strengere controles op vrachtverkeer doet de verkeersveiligheid alleen maar ten goede.

Wat nog beter helpt als er strenger op personenauto's word gecontroleerd die slalommend en vrachtverkeer snijdend zich door het verkeer manoeuvreren.
Het kleven van vrachtwagens is het gevolg van het wettelijk verplichte treintje rijden door het inhaalverbod, colonne rijden is iets waar mensen niet goed in zijn en met name het op een constante afstand blijven.
Als je een uur, of meer verplicht naar dezelfde achterkant van je voorligger moet kijken word je vanzelf veel minder alert, dat zit gewoon in het mens zijn.
Bestuurders van personenauto's zouden veel beter zich bewust moeten zijn van wat zij met hun slalommende en snijdend gedrag teweeg brengen.
Want ook zij zijn opgeleid om aan het verkeer deel te nemen dus in die zin net zo verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op de weg.

Want alleen beroepschauffeurs aanspreken op hun verantwoording geeft geen veiligere weg, want verkeer is samen doen en niet alleen van beroepschauffeurs want zij voorkomen al heel veel ongevallen en vaak zijn ongevallen met vrachtwagens het gevolg van rare manoeuvres van de personenautochauffeurs die ook beroepsmatige op de weg zitten maar die altijd haast hebben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2013, 16:33:05
Wat nog beter helpt als er strenger op personenauto's word gecontroleerd die slalommend en vrachtverkeer snijdend zich door het verkeer manoeuvreren.
Het kleven van vrachtwagens is het gevolg van het wettelijk verplichte treintje rijden door het inhaalverbod, colonne rijden is iets waar mensen niet goed in zijn en met name het op een constante afstand blijven.
Als je een uur, of meer verplicht naar dezelfde achterkant van je voorligger moet kijken word je vanzelf veel minder alert, dat zit gewoon in het mens zijn.
Bestuurders van personenauto's zouden veel beter zich bewust moeten zijn van wat zij met hun slalommende en snijdend gedrag teweeg brengen.
Want ook zij zijn opgeleid om aan het verkeer deel te nemen dus in die zin net zo verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op de weg.

Want alleen beroepschauffeurs aanspreken op hun verantwoording geeft geen veiligere weg, want verkeer is samen doen en niet alleen van beroepschauffeurs want zij voorkomen al heel veel ongevallen en vaak zijn ongevallen met vrachtwagens het gevolg van rare manoeuvres van de personenautochauffeurs die ook beroepsmatige op de weg zitten maar die altijd haast hebben.

Daar ben ik het niet mee eens. Beroepschauffeurs die kleven, zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Het echt een slap excuus om andere chauffeurs, alertheid of bepaalde verboden te gebryiken om het goed te praten om te kleven. Verder zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat met name vrachtwagenchauffeurs vaak vermoeid en afgeleid zijn. Daardoor ontstaan gevaarlijke situatie's.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2013, 16:39:12
Want alleen beroepschauffeurs aanspreken op hun verantwoording geeft geen veiligere weg, want verkeer is samen doen en niet alleen van beroepschauffeurs want zij voorkomen al heel veel ongevallen en vaak zijn ongevallen met vrachtwagens het gevolg van rare manoeuvres van de personenautochauffeurs die ook beroepsmatige op de weg zitten maar die altijd haast hebben.
Oh ja, het ligt allemaal weer aan de personenauto's... En vrachtwagenschauffeurs zijn helden, want voorkomen ongelukken en maken nooit een fout  O0

Dat ik niet kan in/uitvoegen omdat er een trein vrachtwagens op een paar meter van elkaar rijdt is zeker ook mijn fout?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2013, 17:46:43
Oh ja, het ligt allemaal weer aan de personenauto's... En vrachtwagenschauffeurs zijn helden, want voorkomen ongelukken en maken nooit een fout  O0

Dat ik niet kan in/uitvoegen omdat er een trein vrachtwagens op een paar meter van elkaar rijdt is zeker ook mijn fout?

Oh ja, het ligt volgens jou dus allemaal weer aan de vrachtwagenchauffeurs en personenwagenchauffeurs zijn helden, want voorkomen ongelukken en maken nooit fouten.

En dat jij moet uitvoegen vanaf de linkerbaan en over het verdrijvingsvlak ligt aan het treintje rijden van de vrachtwachtwagens en niet aan het feit dat je gewoon veel en veel te laat naar de rechterbaan gaat op de autosnelweg.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2013, 17:48:19
Oh ja, het ligt volgens jou dus allemaal weer aan de vrachtwagenchauffeurs en personenwagenchauffeurs zijn helden, want voorkomen ongelukken en maken nooit fouten.
Zeg ik dat ergens?
Citaat
En dat jij moet uitvoegen over het verdrijvingsvlak ligt aan het treintje rijden van de vrachtwachtwagens en niet aan het feit dat je gewoon veel en veel te laat naar de rechterbaan verhuist.
Knap dat jij dat kan zien vanachter je toetsenbord  98uiye


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #29 Gepost op: 9 februari 2013, 17:53:08
Nee, ik zie dat niet vanaf het toetsenbord maar dagelijks meerdere malen maak ik het mee vanachter het stuur dan heeft een vrachtwagen achter zich 200 meter ruimte en voor de vrachtwagen is er 50 meter ruimte en dan moeten personenwagens nog vanaf de linkerbaan over het verdrijvingsvlak uitvoegen.