Vragen over de politie

Auteur Topic: Vragen over de politie  (gelezen 3762 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vilhane

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 7 februari 2013, 19:44:35
Hey ik ben nieuw op dit forum en zit nog met wat vragen misschien dat jullie ze kunnen beantwoorden,

- Wat betekenen Prio 1, 2 en 3 ?
- Is het mogelijk om als 16 jarige stage te lopen bij de Politie ?
- Wat zijn handige dingen om te weten over de Politie ?

Aub serieus antwoorden  :)

M.O.B

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2013, 21:31:27
Prio 1 zijn meldingen waar de politie in 15 minuten ter plaatse moet zijn, voor prio 2 staat een half uur en voor prio 3 staat 4 uur.

Er zijn eenheden die werken met projecten als burgers in blauw. Dat is een dagje meekijken. Ook voor stage zijn er opties maar dan moet je eerst vertellen wat voor opleiding je doet en wat voor stage je zoekt.
En voor je laatste vraag is er een hoop te vinden op Google, politie.nl en Wikipedia.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Vilhane

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2013, 22:24:53
Oke maar wat houd prio 1,2 en 3 precies in dan? Ik weet dat prio voor prioriteit staat en bij prio 1 dat je dan met sirenes aan mag rijden enz. maar weet t niet allemaal zeker  :P
M.O.B

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2013, 22:34:34
De urgentie. Prio 1 is het hoogt.
Daarbij is dus dringende inzet nodig. Denk aan overvallen, reanimaties, andere onwelwordingen, aanrijdingen letsel, heterdaadmeldingen inbraken, geweldzaken en dergelijke...
Prio 2 moet je ook snel ter plaatse maar dan is geen OGS nodig...
Bijvoorbeeld winkediefstallen met meewerkende verdachte, aanrijdingen materieel, buiten heterdaad meldingen enzovoorts.
prio 3 zijn zaken die een wijkteam op zich kan nemen in de loop van de dag.

Vilhane

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2013, 16:11:28
Hmm oke dankjewel:P aller laatste vraag nu xD, ik ben nu 16 en rond de 1,72 lang is dat een probleem? Is er een minimale lengte om bij de politie te mogen? En wat voor opleiding kan ik het best volgen wat politie gericht is ? Ik volg op dit moment Beveiliging niveau 2
M.O.B

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2013, 16:40:32
Er is al heel lang geen minimale lengte meer om bij de politie te komen.

De opleiding die je nu doet is al aardig in de richting. Ikzelf heb lang geleden het brugjaar politie gevolgd op het MBO. Hierbij heb ik ook mijn beveiligingsopleiding gehaald.
Je zit dus al aardig in de goede richting! Gewoon goed je best doen en je doel voor ogen houden.  O0

Je wordt vanzelf ouder en doet meer levenservaring dus nog heel even geduld tot je oud genoeg bent om te solliciteren.

Canonfreak

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2013, 17:32:12
En wat voor opleiding kan ik het best volgen wat politie gericht is?

Hé Vilhane,

Op dit moment volg ik zelf de opleiding HTV-Politie, het is een vooropleiding. Niet de echte dus. Het is (vind ik) een erg goede opleiding wat zich richt op je beroep als opsporingsambtenaar of politieagent. Misschien dat je in dit topic meer kan lezen O0:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=63719.0

Vilhane

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2013, 15:08:41
HTV-P lijkt mij echt een nice opleiding thanks :P @Canon
M.O.B

Canonfreak

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2013, 18:46:15
Altijd goed! Je kan altijd vragen stellen, evt. via PM. ;)

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2013, 13:44:35
Het is inderdaad een leuke opleiding! Op het moment loop ik nu 4 weken stage bij de politie, en het bevalt mij wel. En zoals canonfreak al zei, kijk maar in zijn link voor meer informatie. O0