Opendag brandweer Mill

Auteur Topic: Opendag brandweer Mill  (gelezen 1720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Gepost op: 9 april 2005, 21:31:55
Open Dag nieuwe brandweerkazerne

Op zondag 10 april kan iedereen van 13.00-17.00  een kijkje komen nemen in de nieuwe brandweerkazerne aan de Jochemsweg in Mill
ER worden tal van activiteiten georganiseerd voor de bezoekers, met name voor de jeugd en voor de kinderen om er naast een leuke dag ook een leerzame dag van te maken.
De kleurplaten die op school zijn bezorgd kunnen tijdens de opendag op 10 april ingeleverd worden. Alle kleurplaten worden dan in de kazerne opgehangen en de winnaars worden op een later tijdstip benaderd voor de prijsuitreiking.

Activiteiten:

Demo brandweermancor:
Brandweerman Cor zal om 13.00 uur, 14.15 uur en om 15.30 uur een demonstratie geven over wat er zoal fout kan gaan in en om het huis als er brand ontstaat.

Demo hulpverlening:
Door de brandweermannen van het korps Mill worden om 13.45 uur, 15.00 uur en om 16.15 uur een demonstratie gegeven hoe de brandweer optreedt tijdens een ongeval. Hierbij kan het publiek onder professionele uitleg live zien hoe de voertuigen worden gestript tijdens een incident.

Demo brand:
Er staat een tent die onder de rook wordt geblazen en waarbij het publiek boven de 18 jaar zelf live kan ervaren hoe het is voor een brandweer- man of vrouw als deze een brandend pand in moeten.

Panorama over Mill:
Publiek  boven de 18  kan onder begeleiding mee de hoogwerker in, om de omgeving te bekijken.

E-one Volkel:
Zeer waarschijnlijk zal ook Vliegbasis Volkel met de nieuwe E-one aanwezig zijn en een demonstratie geven. Een E-one is een brandbestrijdingsvoertuig wat speciaal ontworpen is t.b.v. de vliegtuigbrandbestrijding .
Dat is zeker, een hele goede vriend van mij zit dan op de E-one

Laddervoertuig:
Er is een laddervoertuig aanwezig die een hoogte kan bereiken van 22 meter.

Eigen voertuigen:
Tankautospuit 544, autospuit 514, hulpverleningsvoertuig 574 en het verbindingscommando de 698 zijn allemaal te bezichtigen.

Brandweerauto als glijbaan en tevens springkussen:
Voor het jonge publiek staat er een grote glijbaan en een echte brandweerwagen als springkussen.

Binnen in de kazerne:
In de kazerne staan diverse stands opgesteld;  Milleheem, Preventie, Werving nieuwe leden,
Brandwondenstichting en Brandweerwinkel.

Tot ziens op zondag 10 april vanaf 13.00 uur

Van Gemeente mill




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 9 april 2005, 21:34:30
Ook deze last-minute evenement is gelinkt  ;D


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #2 Gepost op: 9 april 2005, 23:24:34
Haha dank je  ;)
Ik wist het niet eerder  :-[ Of iig niet meer aangedacht  :-\


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2005, 14:30:10
Mooi ding die E-one. Ik heb er al eens in mee mogen rijden en mee mogen spuiten. :D
Groeten, Colin


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2005, 18:32:46
Mooi ding die E-one. Ik heb er al eens in mee mogen rijden en mee mogen spuiten. :D
Ik ook  ;)


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #5 Gepost op: 10 april 2005, 22:05:35
Mill en St Hubert 544


Mill en St Hubert 574


Mill en St Hubert 514


Mill en St Hubert 494


Grave 80755


Cuijk 550


Brabant Noord 698


Vliegbasis Volkel 996