Directe Inzet Ambulance (DIA)

Auteur Topic: Directe Inzet Ambulance (DIA)  (gelezen 124864 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #200 Gepost op: 22 juni 2013, 20:10:23
Ik wil niet veel zeggen maar de dokter van dit project heeft wel de Don Berghuijs award van het Blomberginstuut op de schoorsteenmantel staan.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #201 Gepost op: 22 juni 2013, 21:13:38
Ik heb 1 ervaring met ProQ&A als melder van een onwelwording, en wat een godvergeten schijtsysteem is dat zeg!!! Gewoon een normale ABC overdracht zit er echt niet meer in. Ik kreeg het directe overlegnummer van de meldkamer dat ik maar moest bellen, omdat er dan buiten ProQ&A om een ambu gestuurd mocht worden!!!
Arts  www.alphalog.nl

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #202 Gepost op: 22 juni 2013, 21:33:26
Citaat van: Delta link=msg=1176682 date=1371928418
Ik heb 1 ervaring met ProQ&A als melder van een onwelwording, en wat een godvergeten schijtsysteem is dat zeg!!! Gewoon een normale ABC overdracht zit er echt niet meer in. Ik kreeg het directe overlegnummer van de meldkamer dat ik maar moest bellen, omdat er dan buiten ProQ&A om een ambu gestuurd mocht worden!!!

Moet jij 3x raden wat ik over het algemeen bel... Even 'professioneel' overleg met een verpleegkundige van de MKA, nog nooit problemen mee gehad. Dat leuke uitvraag protocol heeft al meerdere malen ambu's opgeleverd die totaal niet nodig waren. Met als toppunt de vraag of ik een AED in de buurt had, toen ik belde voor een dronkenlap op straat met het verzoek of iemand daar even naar kon kijken.

Het is mij aangeleerd om eerst even te kijken waar je mee te maken hebt, zodat je een mooie korte overdracht kan doen aan de centralist en hij z'n inzet zsm kan opzetten. Vandaag de dag lijkt het dat je beter kan doen alsof je d'r niks vanaf weet indien je 112 belt...

stuiterbal

• Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 22 juni 2013, 21:41:45
Citaat van: jvo link=msg=1176659 date=1371922841
Herkenbaar helaas, gewoon rustig eten zit er niet meer in sinds proqa, en ik heb nog minder het idee dat de situatie die ik aantref lijkt op wat er in het MDT staat.. "mogelijk gevaarlijk lichaamsdeel"  "cva laatste keer gezien x uur geleden" etc etc

Als het druk is kan je inderdaad niet rustig op een post eten..... risico van het vak is mij altijd verteld ;)

oma

• Senior gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 22 juni 2013, 21:49:18
Citaat van: stuiterbal link=msg=1176694 date=1371930105
Als het druk is kan je inderdaad niet rustig op een post eten..... risico van het vak is mij altijd verteld ;)

Krijg je nu extra betaald door je baas om op zaterdagavond het imago van deze ambulanceregio een beetje op te krikken of doe je het gewoon gratis?

stuiterbal

• Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 22 juni 2013, 21:52:57
Citaat van: 024 link=msg=1176699 date=1371930558
Krijg je nu extra betaald door je baas om op zaterdagavond het imago van deze ambulanceregio een beetje op te krikken of doe je het gewoon gratis?

Doe ik gratis ;) wanneer kwam je ook alweer langs in hollands midden ???

oma

• Senior gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 22 juni 2013, 22:31:21
Citaat van: stuiterbal link=msg=1176707 date=1371932147
Dus ik en mijn collega's zijn debielen. Vergelijkbaar met zwakzinnigezorg en onze hele dienst is niets anders dan een grap.... Daarbij staan wij geld te verspillen. Ik ben blij dat we op jouw alwetende kennis en kunde kunnen rekenen. ik hoop dat je alleen niet al te veel aan het bed staat want van manieren heb je volgens mij nog nooit gehoord.

Ik verspil al mijn goede manieren aan de patient, alle slechte manieren reserveer ik voor bestuurders, managers en marginalen werkzaam in de gezondheidszorg.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 22 juni 2013, 22:35:24
Graag weer ontopic met de feiten van DIA

stuiterbal

• Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 22 juni 2013, 23:01:36
Citaat van: Jan de Nooij link=msg=1131676 date=1361567336
Ik heb met belangstelling alle reacties op dit forum-item gelezen en omdat ik een groot voorstander ben van inhoudelijke discussies met open-vizier, reageer ik onder mijn eigen naam en ben ik bereikbaar via mijn e-mailadres voor iedereen die behoefte heeft aan 1 op 1 communicatie.
Voor ik begin: ik lees in een aantal reacties zaken die wijzen op misverstanden over de gang van zaken in zowel de MKA Hollands Midden als in de MKA;s in NL. Ik wil proberen die misverstanden te helpen op te lossen. Verder verbaas ik me over de toon die door 024 wordt aangehouden en die getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten waardoor er blijkbaar op de man moet worden gespeeld. Ik nodig 024 bij deze uit om een keer een hele dag langs te komen bij de RAVHM en de MKAHM en dan zal ik hem (of haar want dat weet je niet met anonieme reaguurders) persoonlijk alles laten zien en lezen achter de innovaties die wij hebben doorgevoerd (zoals bijvoorbeeld de LUCAS met de Boussignac) en nog gaan doorvoeren. Daarna wil ik dan wel een inhoudelijke discussie met hem/haar voeren via dit forum. @024: ik ben te bereiken via de e-mail of via 071 5730000.
Dan blijf ik nu achter het scherm zitten voor inhoudelijke vragen. Kom maar op, het is vrijdagavond dus we hebben tijd zat.

Waar het allemaal mee begon

"Ik ben niet zo heel erg anoniem aangezien ik vanmiddag al heb gebeld met RAVHM. Er is mij een toezegging gedaan dat U mij aankomende week gaat terugbellen. Ik zal dan tevens aangeven wat bij mij verbazing wekte en uiteraard het aanbod aangaande een bezoek aan Uw dienst accepteren."

EvD

• Forum gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 22 juni 2013, 23:09:23

Citaat van: 024 link=msg=1176709 date=1371933081
Ik verspil al mijn goede manieren aan de patient, alle slechte manieren reserveer ik voor bestuurders, managers en marginalen werkzaam in de gezondheidszorg.

Even helemaal los van alle inhoudelijke argumenten... Ik ben zelf niet werkzaam in de zorg, dus inhoudelijk kan ik er weinig van vertellen. Wel heb ik het topic al een tijd gevolgd en ik vind jouw houding weinig bijdragen aan een inhoudelijke discussie. Het siert toch juist een manager zich hier 'redelijk kwetsbaar' op te stellen. Daarbij word je persoonlijk uitgenodigd voor een rondleiding en gedachtewisseling waarbij volgens mij de andere partij ook open staat voor kritiek.

De zin die je hierboven neerzet, is echt niet constructief. Sterker, het is behoorlijk beledigend. Het lijkt op keihard roepen dat het allemaal kl*te is, maar bij uitnodiging er aan mee te werken geef je niet thuis.

Nogmaals, inhoudelijk kan ik je niet afvallen of bijstaan, maar puur de vorm waarop je spreekt getuigt van weinig respect.

En dan toch ook inhoudelijk: zijn er regios die dit voorbeeld willen gaan volgen?