Dat dia systeem is leuk en aardig, maar in Etten-Leur(west-Noord-Brabant) zitten we echter max 10 min rijden van de ambupost breda zuid(ulvenhout/a58) of Breda Noord(noordelijke rondweg/a16) en hebben ze ook nog soms een wagen in de kazerne van rijsbergen staan(netto 4,5 km) echter het komt zeer vaak voor dat men a1 de max tijd moet rijden op bij een so te komen aangezien ze uit Bergen op Zoom moeten komen, zelfs bij reanimatie meldingen is het al meerdere keren voorgekomen dat we het moeten doen met de wagens van Roosendaal(nog acceptabel enigszins) en B.oZ. Zelfs bij een rea kan het wezen dat je 1 ambu en 1 rapid responder krijg. Ook is het al meerdere malen voorgekomen dat de rapid responder waalwijk(reserve/piket) naar E-L moet komen voor een klus.
Als je goed kijk op p2000 staat de hele dag wel ergens 1 of meerdere wagens vws te wachten(ook s'nachts) en zie je wagens niet echt logischerwijs rijden, ze hebben gewoon grote moeite om alles dekkend te houden....etc etc, ik maak me daar zorgen over, gemiddeld hebben we 1 hartslagmelding per maand in E-l in onze cirkel, dit jaar zijn er al 4 voor ons geweest en dan krijg dus gewoon wagens van boz/roosendaal, soms zittten er enkele minuten tussen het alarmeren van 1e wagen en de 2e en hartslag. We wachten maar af, maar dit kan naar mijn idee niet altijd goed blijven gaan. Leve het dia !!!, die dus deze lange aanrijtijden veroorzaakt en op elk wissewasje een ambu laat rijden met gevolgen voor daadwerkelijke ernstige inzetten. Zoals voorgaande poster schreef, 50% ambu's die je voor niks laat rijden is behoorlijk, ong een 1,5 jaar geleden was er een oudere man uit zijn scootmobiel gevallen, hij is even afwezig en min of meer verward aanspreekbaar, mka: ik heb 1 ambu maar moet vws staan voor dringende zaken, zet maar in de scoot, bel de verpleging/arts daar maar en breng meneer maar terug naar het verpleeghuis waar het vlakbij gebeurde, persoon is 1 enkele dagen later door de ggd opgehaald, teruggebracht, in coma geraakt en overleden. Toen was het al minimaal, nu nog minder.......
pim