Regelement bestaat wel degelijk en is nog steeds van toepassing. Staat op de website van de kledingwinkel van de VtsPN.
Staan wel meer dingen in die veel collega's niet weten. Zo staat er lettelijk in dat 2 knoopjes van het overhemd met korte mouwen open mogen zolang er witte onderkleding onder het overhemd wordt gedragen.
Wil trouwens niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben met het kleding regelement, zoals bijv. korte en lange mouwen
Vind het namelijk nergens op slaan dat je tussen 1 oktober en 1 april verplicht lange mouwen aan moet en van 1 april tot 1 oktober kan kiezen tussen lange en korte mouwen.
Net alsof een burger je in de winterperiode niet zou herkennen als je korte mouwen draagt. En in de zomerperiode blijven er altijd collega's die lange mouwen dragen (bijv vanwege tatoeages) dus je hebt op die manier bijna nooit eenheid van tenue.
Wel ben ik het eens dat ME/biker tenues en motorpakken gedragen moeten worden waar ze bedoelt voor zijn en niet in de reguliere noodhulp in de auto (noodsituaties uitgezonderd natuurlijk)
Echter aan de windstopper kan ik me niet ergeren, wilde zelfs dat ik er zelf 1 had want het lijkt mij een ideaal kledingstuk.
In de praktijk ben ik ook pas slechts 1 versie tegen gekomen.