Kledingvoorschriften voor de politie

Auteur Topic: Kledingvoorschriften voor de politie  (gelezen 16879 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2013, 13:11:49
Zeker met je eens dat het goede voorbeeld moet worden gegeven, maar .... WTF!?!?!
Hebben jullie serieus een kledingreglement wat voorschrijft dat je in de winter lange mouwen moet dragen?
Heeft iemand zich zitten vervelen tijdens het maken van die voorschriften?

Verbaast u niet: er is nu zelfs een protocol dat voorschrijft hoe de telefoon beantwoord dient te worden (tot drie cijfers achter de komma)...

En dan heb ik het niet over de teleservice afdelingen (waar het wel logisch is), maar over de hele organisatie. Volgens mij ben je dan een beetje van het pad af.

Van de week zag ik het VPRO programma 'De Hokjesman'. Hierin werd het bootpeloton van het Korps Mariniers gevolgd, door een meneer die de gang van zaken daar op een analytische manier beschouwde. Best leuk, met ook een kenmerkende scene. Een marinier haalt een kledingpakket op en krijgt daar een paar witte schoenen bij. "Ik heb nog twee paar staan dat ik nog nooit gedragen heb, dus die schoenen kun je terugzetten". Reactie: "Ze zitten standaard in het pakket, dus neem ze maar gewoon mee" (of woorden van gelijke strekking). Ik zag hier en daar een parallel...

Het zijn m.i. dit soort zaken die de publieke organisaties onnodig bureaucratisch en duur maken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2013, 14:06:04
Van de week zag ik het VPRO programma 'De Hokjesman'. Hierin werd het bootpeloton van het Korps Mariniers gevolgd, door een meneer die de gang van zaken daar op een analytische manier beschouwde. Best leuk, met ook een kenmerkende scene. Een marinier haalt een kledingpakket op en krijgt daar een paar witte schoenen bij. "Ik heb nog twee paar staan dat ik nog nooit gedragen heb, dus die schoenen kun je terugzetten". Reactie: "Ze zitten standaard in het pakket, dus neem ze maar gewoon mee" (of woorden van gelijke strekking). Ik zag hier en daar een parallel...

Het zijn m.i. dit soort zaken die de publieke organisaties onnodig bureaucratisch en duur maken.

Je bedoelt situaties als:
"Een blauwe parka? Die zal ik nooit gebruiken! Kan ik in plaats daarvan een gele blouson krijgen?"
"Nee, dit is je pakket. Hier is de parka..."

Inderdaad zonde van het geld en jammer dat wél benodigde stukken niet (altijd) worden verstrekt.
Senior GGP / Oost-Brabant

PV Oost-NL

• Leerling
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #22 Gepost op: 28 september 2013, 17:15:03
Als je tattoeages op je armen hebt staan, moet je dan wel een blouse met lange mouw dragen?

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 28 september 2013, 18:03:56
Citaat van: TDMdR link=msg=1126455 date=1360275192
Waar ik me dan weer aan erger is dat er een hoofdinspecteur in zijn korte mouwen zit. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar volgens het kledingvoorschrift is het nu lange mouwen tijd. En zeker als leidinggevende hoor je het goede voorbeeld te geven.
Heb daar geen kledingsvoorschrift bij nodig voor lange mouw, dat regelt de buitentemp wel, tenzij je van het type ijsbeer bent. Hoewel ik goed tegen kou kan hoor ik niet bij die types.
Maar dat in een kledingvoorschrif vastleggen lijkt me beetje pietluttig. Heb ooit een kennis gehad, liep altijd op sandalen. In winter met dikke sok maar toch. Behalve bij erge sneeuwval-regen.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #24 Gepost op: 28 september 2013, 23:31:50
Nog een paar dagen en dan gaat de lange mouw weer aan. >:D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 29 september 2013, 00:10:25
Citaat van: PV Oost-NL link=msg=1205161 date=1380381303
Als je tattoeages op je armen hebt staan, moet je dan wel een blouse met lange mouw dragen?

Officieel is dat inderdaad de regel. Het is afhankelijk van de teamleiding hoe streng hier mee wordt omgegaan. Op de academie is men in ieder geval behoorlijk strikt wat betreft het kledingprotocol. Over dit onderwerp lees je ook meer in het volgende topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=18737.0
Senior GGP / Oost-Brabant

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 29 september 2013, 01:13:09
Nog een paar dagen en dan gaat de lange mouw weer aan. >:D
Inderdaad, van 1 oktober tot 1 april weer verplicht lange mouwen.

Voorheen gold in onze regio het hele jaar door een vrije keuze, echter begin dit jaar werden de teugels even aangetrokken en moest alles weer in lange mouwen tot april (resulterend in collega's die nieuwe overhemden moesten bestellen omdat ze geen eens lange mouwen hadden...). Het is echter per bureau verschillend hoe strak men erin zit.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #27 Gepost op: 29 september 2013, 11:03:16
Citaat van: Frank. link=msg=1205232 date=1380409989
Inderdaad, van 1 oktober tot 1 april weer verplicht lange mouwen.

Voorheen gold in onze regio het hele jaar door een vrije keuze, echter begin dit jaar werden de teugels even aangetrokken en moest alles weer in lange mouwen tot april (resulterend in collega's die nieuwe overhemden moesten bestellen omdat ze geen eens lange mouwen hadden...). Het is echter per bureau verschillend hoe strak men erin zit.

Geen truien?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 29 september 2013, 11:45:40
Geen truien?
Uiteraard toegestaan, mits met V-hals. De colltrui mag alleen nog in de nachtdienst gedragen worden.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 29 september 2013, 11:49:37
Citaat van: Frank. link=msg=1205262 date=1380447940
Uiteraard toegestaan, mits met V-hals. De colltrui mag alleen nog in de nachtdienst gedragen worden.
Ook daar is dus nog veel verschil in per bureau  ;D
If you can dream it, you can do it.