1200 gewonden door meteoroïde Chelyabinsk Oeral - Rusland 15-02-2013

Auteur Topic: 1200 gewonden door meteoroïde Chelyabinsk Oeral - Rusland 15-02-2013  (gelezen 15278 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2013, 13:08:24
Toen ik de eerste beelden zag vond ik het allemaal wel mee vallen en was ik ook verbaast over het aantal gewonden. Maar als ik zo die krater zie dan snap ik het. Dit was geen kleine jongen toen hij de atmosfeer binnen kwam.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

ronados

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2013, 13:12:11
Die krater is overigens heel iets anders en bestaat al ruim 40 jaar: http://en.wikipedia.org/wiki/Door_to_Hell

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2013, 13:14:54
:o

Belooft veel goeds voor vanavond, om 20:25 vliegt er een asteroïde "vlak langs de aarde". Volgens sterrenkundigen levert het geen gevaar op, maarja you never know...

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2013, 13:15:23
Toen ik de eerste beelden zag vond ik het allemaal wel mee vallen en was ik ook verbaast over het aantal gewonden.

Падение Меторита в Челябинске.

Ударная волна
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2013, 14:24:52
/offtopic
Als ik de beelden goed bekijk lijkt het mij meer op een meteorenaanval vanaf een geheime marsmannetjesbasis op Mars  998765  98uiye

/ontopic
In hoeverre hebben we in Nederland geoefend met het neerdalen van een meteoriet?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Gast

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2013, 14:25:52
Hoe wil je dat oefenen? F16's door de geluidsbarriere laten knallen en dan de glasscherven opvegen?

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2013, 14:33:04
Hoe wil je dat oefenen? F16's door de geluidsbarriere laten knallen en dan de glasscherven opvegen?
Bij een reantieoefening zetten we ook niemands hart stil dus ik denk dat er genoeg andere mogelijkheden zijn.
Maar ik denk meer aan een inslag, drukgolf en alle daarbijkomende gevolgen/slachtoffers.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2013, 15:59:43
Bijna 1000 gewonden door meteoriet Siberië

MOSKOU - Het aantal mensen dat gewond is geraakt door de meteoriet die boven het Russische Oeral-gebergte explodeerde, is bijgesteld naar 950 mensen.
Dat hebben de autoriteiten vrijdag gemeld. Eerder op de dag werd nog melding gemaakt van 500 gewonden.

De schrik onder de bevolking is groot. De meeste slachtoffers zijn lichtgewond. Ze hebben onder meer snijwonden door gesprongen ramen. Sommigen zijn er echter ernstiger aan toe, met onder meer verwondingen aan het hoofd.

Ongeveer 110 mensen liggen in het ziekenhuis, van wie er twee slecht aan toe zijn, meldden Russische media. Onder de gewonden zijn ongeveer 160 kinderen.

Brokstukken

Ten westen van de stad Tsjeljabinsk zijn twee brokstukken terechtgekomen bij het Tsjerbakoel-meer. Op beelden was een groot gat te zien in het ijs op het meer. Het gebied is afgezet en duikers gaan het meer in op zoek naar het brokstuk.

Tientallen kilometers verder naar het noordwesten is ook een fragment gevonden. Vliegtuigen zijn nog op zoek naar andere inslagplekken.

Tonnen

Russische wetenschappers denken dat het object enkele tientallen tonnen woog voor het de atmosfeer binnenkwam en uit elkaar viel. Het zou een snelheid hebben gehad van 30 kilometer per seconde.

De wetenschappers denken niet dat het gaat om ruimteafval, bijvoorbeeld een oude satelliet. Ze hielden het object niet in de gaten voordat het de dampkring binnenvloog, lieten ze weten.
http://mobiel.nu.nl/algemeen/3210136/1200-gewonden-meteoriet-siberie.html
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

devilfish

• Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2013, 16:02:38

Er liggen vast nog wel oefen scenarios uit te koude oorlog over een nucleaire aanval. Ik denk dat je daar mooi basis materiaal aan hebt.