Een busje hoeft niet als transportvoertuig te dienen, dat is jouw associatie. Ik ken genoeg EHBO verenigingen met prima busjes die ingericht zijn als verplaatsbare Eerste Hulp Post.
Ik begrijp niet goed waar je heen wil met je redenatie. Beloning van vrijwilligers door ze goed uit te rusten met de juiste materialen en een goede post? Dat lijkt me normaal, geen beloning of iets dergelijks. Concurrentievervalsing? Dat is het pas als je met de duurste spullen onder de prijs gaat werken. Met een busje ben je echt niet meteen een grotere concurrent.
IN de allereerste posting van RADAR, het persbericht... wordt door de opsteller aangehaald dat het om vervoer van SO's gaat. Het verveoren van een SO wordt terug getrokken doch, op de officiele website niet gecorrigeerd en blijft i.m.o. dus gewoon bestaan.
Nu Trudie het vervoeren van een SO terug trekt komt zij zelf met de typering dat het hebben van het busje onder andere is voor transport van materialen (een transportbusje dus) en dat het een vorm van beloning is naar de vrijwilligers (niet door mij in- of naar voren gebracht).
Het transport van materialen is kennelijk een noodzaak vanwege de grote van de evenementen waar men post:
- vervoer kleding
- EHBO tassen
- eventuele behandeltafel
- communicatie middelen
Ik ben van mening dat wanneer je op dergelijke grote evenementen wilt posten, en daar middelen voor aanschaft dat je dat doet uit het oogpunt van je inzet en niet als beloning voor je vrijwilligers, dat zou m.i. een verkeerde argumentatie zijn van je investering.
Mijn beloning is een lage contributie, een bedankje van de organisator en in veel gevallen een bere gezellig(e) dag(deel)
Nu weet ik niet hoe groot de groep is waarmee gepost wordt maar wij posten ook en regelmatig met een behoorlijk aantal mensen, onze vereniging heeft geen eigen busje, noch voor vervoer noch als mobielepost noch al behandelruimte.
Toch lukt het ons, raar maar waar, om onze spullen op het evenement te krijgen waar we posten en indien nodig c.q. handig dan wordt een voertuig van een van de leden ingezet als centrale (mee)rijdende post.
Op andere grotere evenemten waar een post handig kan zijn wordt op aangeven van de vereniging door de organisator een plek ingericht / gereserveerd waar we gebruik van kunnen maken, slechts eenmaal heb ik een evenement meegemaakt waar een centrale / commandopost aanwezig was. Hier werd gepost met twee EHBO ver. en het RK een prima samenwerking waarbij het RK de centrale / commandopost verzorgde.
Ik krijg een beeld van een EBO vereniging die een te grote broek aan heeft getrokken, en nu met verkeerde, misschien zelfs hele foute, argumenten opzoek is naar een riem.