Losse voorwerpen in cabine van brandweervoertuigen tijdens het rijden

Auteur Topic: Losse voorwerpen in cabine van brandweervoertuigen tijdens het rijden  (gelezen 8731 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Die helmklem vind ik maar een onding wij hebben deze wel op het voertuig maar als je ter plaatse bent en je wilt snel je pomp inschakelen heb ik nog weleens ruzie met dat ding...


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 25 september 2014, 11:09:46
En in Joure weten ze nu weer waarom zo'n helmklem dient  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #12 Gepost op: 25 september 2014, 11:13:17
Als chauffeur TS gooide ik mijn helm altijd achter in het pompluik. Als je ter plaatse komt, naar achteren loopt en hem dan opzet is het wat mij betreft vroeg genoeg.

En hij stuiterde op die manier niet door de cabine tijdens het rijden....

Peen
Redacteur van


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #13 Gepost op: 25 september 2014, 14:41:26
Citaat van: Markvniel link=msg=1298129 date=1411636186
En in Joure weten ze nu weer waarom zo'n helmklem dient  98uiye

Ja moest direct aan dit topic denken inderdaad toch maar netjes in de helmklem dat ding  e050


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2014, 01:35:13
Brandweerhelm oorzaak gekanteld blusvoertuig Joure

Gepubliceerd op 4 oktober, 2014

JOURE: Een blusvoertuig van de brandweer in Joure is vorige week woensdagavond bij ‘t Haske gekanteld. Daarbij is de wagen in een sloot tot stilstand gekomen. De inzittenden van het voertuig zijn ongedeerd uit de wagen gekomen. Het ongeval gebeurde toen de brandweer zelf onderweg was naar een ongeval.
 
Het ongeval kon gebeuren doordat een brandweerhelm in een scherpe bocht van het dashboard rolde. De helm kwam knel te zitten tussen het stuur en de cabinestijl van de brandweerwagen. Hierdoor kreeg de chauffeur geen kans om het voertuig op de weg te houden. Met een lage snelheid kwam de wagen in het water terecht.
 
Bij het incident raakte niemand van de inzittenden gewond. Het blusvoertuig raakte bij het ongeval beschadigd. Een expert doet onderzoek naar vooral de elektronica en de motor van de wagen. Een schadebedrag is op dit moment nog niet te noemen. Voor de brandweer geldt wel dat ze er zeker van wil zijn dat de wagen in de toekomst na eventuele reparatie volledig betrouwbaar is.
 
De brandweer in Joure beschikt naast de gekantelde bluswagen over nog een zelfde voertuig. Dit voertuig vervangt het eerste voertuig. Als er een incident plaatsvindt waarbij de brandweer moet opschalen, dan wordt de brandweer ondersteund door een brandweerploeg uit de directe omgeving.

Bron: http://www.flitsnieuws.nl/index.php?p=101078/brandweerhelm-oorzaak-gekanteld-blusvoertuig-joure/