Beste forumleden,
zoals ik al eens eerder verteld heb zit ik op dit moment in de selectieprocedure voor de functie Hoofdagent bij eenheid Den Haag. Afgelopen september heb ik gesolliciteerd en heb alle testrondes met ver bovengemiddeld resultaat afgelegd. Op dit moment zou ik alleen het antecedentengesprek nog moeten krijgen, wat a.s. dinsdag zou plaatsvinden, en dan zou ik in mei gaan starten.
Tot mijn verbazing werd ik vanmiddag echter ineens gebeld door iemand van Haaglanden, met het bericht dat de minister vandaag een vacaturestop heeft aangekondigd, wat zou betekenen dat ik buiten de boot val. Hij wist te vertellen dat er naast mij 2 anderen van de regio Haaglanden en 1 iemand van Hollands-Midden in dezelfde situatie zitten.
Nou zou ik samen met een vriend van mij starten, waar we allebei heel erg zin in hadden. Hij heeft afgelopen week te horen gekregen dat hij door het antecedentenonderzoek heen was, en hij moest vanmiddag ineens met spoed langskomen om te tekenen (van zijn werk geroepen, hij zou eigenlijk volgende week gaan tekenen). Nou wist deze man mij telefonisch eveneens te melden dat hij z'n best ging doen voor ons 4, omdat we zo ver in het traject zitten.
Ik hoop morgen een belletje te krijgen met meer duidelijkheid, maar ik ben enorm kwaad hierover. Ik snap niet dat je mensen een week voor aanstelling zo behandeld, en zeker aangezien het om 4 mensen gaat (waarom kunnen deze niet gewoon aanschuiven). Eveneens vind ik het raar dat er zo van de een op de andere dag zoiets besloten kan worden door een minister. Je zou toch denken dat je dan deze lichting gewoon iedereen laat afmaken en starten, en dan de volgende lichting stopt aan het begin van de procedure. Niet zomaar op 99% afbreken.
Als ik morgen gebeld wordt ga ik echt verhaal halen, want dit kunnen ze gewoon niet maken. Zou geen goede politie kandidaat zijn als ik dit zonder gevecht over m'n kant laat gaan
De reden waarom ik dit bericht hier typ is om aan jullie te vragen wat jullie hiervan vinden, en of iemand misschien nog tips heeft die ik mee kan nemen bij mijn voorbereidingen voor het telefoongesprek. Alvast bedankt!