Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld

Auteur Topic: Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld  (gelezen 12757 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2013, 17:08:54
Zie ook dit topic

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2013, 18:53:26
Ik ben net gebeld door iemand van de Nationale Politie met het verlossende woord. Het hele gedoe van de afgelopen week was een misverstand en mijn sollicitatie wordt alsnog vervolgd! Deze week nog wordt er contact opgenomen door Haaglanden en dan kan m'n antecedentenonderzoek alsnog uitgevoerd worden. Als dit positief is kan ik gewoon starten in week 21 zoals de bedoeling was! Superblij hier!!! Hoop voor alle anderen die in het traject zaten dat zij eveneens goed nieuws krijgen.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2013, 22:19:15
Zo! Dat is ff goed nieuws dan! Gefeliciteerd!
--Niets is wat het lijkt--

guest14264

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 maart 2013, 12:52:52
Gefeliciteerd!  ;D ;D

Steve the Kiwi

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #24 Gepost op: 5 maart 2013, 15:58:31
+2 Gefeliciteerd!

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 5 maart 2013, 16:00:02
Mijn broertje is vorige week donderdagavond ook gebeld dat hij 21 mei "gewoon"kan beginnen  098uo
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

JeroenV

• Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #26 Gepost op: 5 maart 2013, 16:01:56
Proficiat!  098uo

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 5 maart 2013, 18:53:05
Bedankt voor de felicitaties, al ben ik er nog niet helemaal! As vrijdag antecedentengesprek. Als dat positief is dan kan ik gaan tekenen. Maar ik ga wel uit van een goede afloop  :) JackM, dat is zeker ook goed nieuws voor je broertje! Ben blij dat het toch nog allemaal goed afloopt zo!

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 5 maart 2013, 22:43:45
en dit was het persbericht van Ministerie van Veiligheid en Justitie van 27 februari: (website Ministerie)

Naar aanleiding van de discussie over het aantal opleidingsplaatsen bij de Politieacademie heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie de Politieacademie en de Nationale Politie om tekst en uitleg gevraagd.

Geheel conform de in december 2012 vastgestelde begroting en beheersplan geldt voor het aantal opleidingsplaatsen bij de politie voor het jaar 2013 een numerus fixus van 800 aspiranten. Er is dus geen sprake van een opleidingsstop, wel van een reductie van het aantal te vullen opleidingsplaatsen ten opzichte van voorgaande jaren.

Uit de navraag blijkt dat de Nationale Politie en de Politieacademie bij alle verschillende politieonderdelen onderzoeken in welke mate de numerus fixus reeds benaderd wordt. Zodat goed kan worden ingeschat hoe groot hun wervings- en selectieinspanningen nog moeten zijn voor de rest van dit jaar. Abusievelijk zijn daarbij sollicitanten benaderd met het bericht dat ze verder niet in behandeling worden genomen en de opleiding niet kunnen volgen. Sommige daarvan hadden op basis van een brief met daarin de intentieverklaring voor aanstelling al onomkeerbare stappen gezet. Dat is betreurenswaardig. Deze sollicitanten zijn of worden opnieuw benaderd en kunnen de selectieprocedure vervolgen.

De voorlopige sterktecijfers laten zien dat de operationele sterkte van de politie per eind 2012 wederom hoger ligt dan met de Tweede Kamer is afgesproken. Voor de inname in 2013 heeft dit geen gevolg: bij het vaststellen van het aantal plaatsen voor 2013 was namelijk al rekening gehouden met een hogere sterkte dan afgesproken. De aantallen opleidingsplaatsen in 2014 en de jaren daarna zullen zoals te doen gebruikelijk met de jongste sterktecijfers opnieuw worden doorgerekend.

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 5 maart 2013, 22:50:12
Zie nu net dat het persbericht in een ander topic al enkele malen geciteerd is. Sorry  e050