Ik denk dat de toekomst van P2000 er niet goed uitziet, er zou steeds minder informatie weergegeven gaan
worden denk ik.
En niet omdat dat voor de hulpverleners makkelijker is, maar noodgedwongen!.
Het gaat namelijk niet alleen over fotografen en hobbyisten met pagers, maar misschien nog wel het meeste
om de online monitor site's daar stikt het namelijk van op internet.
Vraag me dan ook wel eens af waar we mee bezig zijn in dit land dat aan zo iets gewoon niks gedaan wordt, en dat de hulpverleners zelf maar steeds minder informatie moeten gaan versturen en dus een duur aangelegd pagersysteem voor
hulpdiensten gewoon zéér beperkt bruikbaar wordt.
Van welk ander land vind je ook online monitor site's
??
Hier moeten de hobbyisten gewoon weer overdrijven en dus de soepele wetgeving misbruiken.
Vraag me wel eens af waar het verstand zit van deze beheerders van zulke site's, en niet gewoon hun hobby voor zich
zelf kunnen houden.
Fast-one heb je trouwens de laatste editie van vakblad v&vn ambulancezorg gelezen?
Daar wordt ook het meelezen via internet als belangrijke reden gegeven voor verkorte van P2000 berichten.
Meer privacy patienten
De RAV Zuid-Limburg kreeg wel eens van patienten te horen dat ze liever niet wilden dat hun gegevens op internet terecht kwamen.
Vanuit privacy-oogpunt heel begrijpelijk, maar helaas tot nu toe onvermijdelijk in de pagerberichtgeving via P2000.
Met NAPOST hoeft via de pager alleen aan het ambulanceteam te worden vermeld of het om een A1, A2 of B-rit gaat. Patienteninformatie wordt rechtstreeks via GMS en de MDT-koppeling aan de NAPOST doorgegevenKortom denk dat P2000 hobbyisten in de toekomst steeds minder te lezen krijgen, en dat is ookwel terecht denk ik!