P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265260 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #130 Gepost op: 28 september 2008, 23:05:04
En wat heeft dit hier mee te maken..  ???

Dat je met bijvoorbeeld een HV1 / HV3 of BR1  een alarm er uit gooid en dat je dus bepaalde mensen hebt, die niet weten waar zij aan toe zijn.

Er zijn namelijk bedrijven die voor een wegdekreiniging, liftopsluiting of OMS melding hun personeel niet weg laten gaan.

Tevens vind ik het overigens de grootste kolder om het af te dekken maar goed ...... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 28 september 2008, 23:23:31
Dat je met bijvoorbeeld een HV1 / HV3 of BR1  een alarm er uit gooid en dat je dus bepaalde mensen hebt, die niet weten waar zij aan toe zijn.

Er zijn namelijk bedrijven die voor een wegdekreiniging, liftopsluiting of OMS melding hun personeel niet weg laten gaan.

Tevens vind ik het overigens de grootste kolder om het af te dekken maar goed ...... ::)
Ik juist niet, wat heeft iemand met het ongeluk of de brand te maken van een ander te maken..?  als je het aan mij vraagt wordt dat per direct afgeschermd, de politie mag toch ook zo geheimzinnig doen..?  da is met de zelfde reden gedaan als ik net noemde O0  En bij grote inzetten of ongevallen gooien ze voor de echte pers er maar een persalarm uitn ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #132 Gepost op: 28 september 2008, 23:28:04
Ik juist niet, wat heeft iemand met het ongeluk of de brand te maken van een ander te maken..?  als je het aan mij vraagt wordt dat per direct afgeschermd, de politie mag toch ook zo geheimzinnig doen..?  da is met de zelfde reden gedaan als ik net noemde O0  En bij grote inzetten of ongevallen gooien ze voor de echte pers er maar een persalarm uitn ;)

Nja, dat verschil is er toch wel degelijk ... Ik ga daar niet (weer) uitgebreid op in, maar een verdachte in een pand, die meeluisterd wat er gebeurd of een buitenbrand container. Daar zit toch wel wat gevaarsverschil in lijkt me.
Voor de pers is het enige wat er nog over is, het P2000 systeem. Zoals al in meerdere regio's aangetoond is het ''persalarm'' dus negen van de tien keer te laat en heb je er dus niets meer aan. ;)

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #133 Gepost op: 29 september 2008, 00:14:04
Voor de pers is het enige wat er nog over is, het P2000 systeem. Zoals al in meerdere regio's aangetoond is het ''persalarm'' dus negen van de tien keer te laat en heb je er dus niets meer aan. ;)

Klopt. Tegen de tijd dat er een persalarm wordt gegeven heb ik mijn foto's al gemaakt.
Bovendien zijn er veel mensen bij de brandweer die maar wat graag foto's willen zien.
Soms wordt er zelfs gevraagd om bepaalde foto's. En als ik een keer vergeet om foto's
te sturen voor de website van de brandweer hangen ze aan de telefoon  ;)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #134 Gepost op: 30 september 2008, 23:41:34
Ik denk dat deze wijze van alarmeren iets te bruut is voor bv Amsterdam.
Dan zal het alarm gemiddeld 3 keer per uur afgaan (als het niet meer is) en ik denk dat de meeste mensen daar niet echt van gediend zijn... ;)

Ligt er wel aan waar je woont in Amsterdam natuurlijk. Zelf woon in om de hoek van Kazerne Zebra en die hebben niet veel uitrukken kan ik je zeggen.
Voor me gevoel heeft Zebra meer meldingen op IJburg dan in hun gebied in Noord zelf.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

BvE

• Manschap A
  • Senior gebruiker
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #135 Gepost op: 1 oktober 2008, 15:16:18
P2000? Afschaffen en dit invoeren, dan weet meteen heel de stad dat er brand is  O0
&feature=related
In Polen gebruiken ze dat systeem ook, werkt perfect (aldus een poolse collega van me die daar bij vrijwillige brw zit)

jeroenbos

• jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 2 oktober 2008, 17:06:47

haha een colega van mij zit bij de vrijwilligers van houten en die mag bij elke melding weg omdat hij dan de deuren en ts alvast kan aanzetten. De brandweerkazerne ligt namelijk op 250 meter

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #137 Gepost op: 3 oktober 2008, 23:10:35
haha een colega van mij zit bij de vrijwilligers van houten en die mag bij elke melding weg omdat hij dan de deuren en ts alvast kan aanzetten. De brandweerkazerne ligt namelijk op 250 meter

Tja en? Volgens mij zijn de meeste korpsen nog wel in staat om een auto (of twee) te vullen tijdens de dagdiensten, dus het lijkt me niet dat je collega de enige is in Nederland?

Ik doelde (voor de duidelijkheid) dan maar op de overige mensen, welke (logisch in mijn ogen) niet meer weg mogen van hun werkgever bij bepaalde meldingen.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #138 Gepost op: 14 oktober 2008, 13:32:39
Mischien niet goed opgelet maar vergeef me dat ik een domme vraag stel:  Wat is nou het probleem dat heel nl meeleest dat er een brwkorps uitrukt?  oh ja kom niet met het verhaal dat je last hebt van omstanders of fotograven want dat slaat toch nergens op behalve dat je blijkbaar toch wat te verbergen hebt........ erg vreemd!!! ??? ??? ???
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

IkWilbert

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #139 Gepost op: 15 oktober 2008, 15:54:54
Mischien niet goed opgelet maar vergeef me dat ik een domme vraag stel:  Wat is nou het probleem dat heel nl meeleest dat er een brwkorps uitrukt?  oh ja kom niet met het verhaal dat je last hebt van omstanders of fotograven want dat slaat toch nergens op behalve dat je blijkbaar toch wat te verbergen hebt........ erg vreemd!!! ??? ??? ???

Misschien iets met privacy?  ;)