P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265268 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #140 Gepost op: 15 oktober 2008, 23:20:40
oh ja kom niet met het verhaal dat je last hebt van omstanders of fotograven want dat slaat toch nergens op behalve dat je blijkbaar toch wat te verbergen hebt........ erg vreemd!!! ??? ??? ???

Toch hoor/lees je dat hulpdiensten last hebben van massa's fotograven en omstanders. Daar laat ik me verder niet over uit. Zoals IkWilbert al schrijft heeft het ook met privacy van de betrokkenen bij een incident te maken.
Ik vraag me toch sirieus af hoe vaak het voorkomt dat hele massa's fotograven en omstanders het werk van hulpverleners bemoeilijken. Hier zou ik graag een antwoord op hebben van mensen uit het vak, die het ook echt meemaken. Hier in de regio is die last niet zo groot, maar hoe zit dit in andere gebieden?

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #141 Gepost op: 16 oktober 2008, 00:41:29
Toch hoor/lees je dat hulpdiensten last hebben van massa's fotograven en omstanders. Daar laat ik me verder niet over uit. Zoals IkWilbert al schrijft heeft het ook met privacy van de betrokkenen bij een incident te maken.
Ik vraag me toch sirieus af hoe vaak het voorkomt dat hele massa's fotograven en omstanders het werk van hulpverleners bemoeilijken. Hier zou ik graag een antwoord op hebben van mensen uit het vak, die het ook echt meemaken. Hier in de regio is die last niet zo groot, maar hoe zit dit in andere gebieden?

Ik vind dit hier echt reuze meevallen.. Hier zijn er 3 fotografen (waaronder ik) die via p2000/pagers alles volgen.. Daarbij nog 2 van de jeugdbrandweer.. Dus ongeveer max. 5 die langggggggg niet eens bij elke melding zijn (af en toe nog is een PZC fotograaf).. 95% van de mensen die hier staan zijn degene die voorbij(of op het geluid af) komen en stoppen, en dan in de weg gaan staan of met hun neus erop.. Lang niet alles moet op de p2000 volgers afgeschoven worden i.m.o..

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #142 Gepost op: 16 oktober 2008, 00:50:01
+1.

Ik denk dat als je naar een beetje brand staat te kijken echt gewoon 98% locals zijn en 2% amateurfotografen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 16 oktober 2008, 00:51:25
95% van de mensen die hier staan zijn degene die voorbij(of op het geluid af) komen en stoppen, en dan in de weg gaan staan of met hun neus erop.. Lang niet alles moet op de p2000 volgers afgeschoven worden i.m.o..

Het geen wat ik mee maak komt inderdaad overeen.

Ook met het werk geen ernstige stijging te melden bij meldingen via C2000 of via P2000 ..... Wel dat er bij opschaling fotografen uit een groter gebied komen, maar dat lijkt mij logisch en ook niet onwenselijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #144 Gepost op: 16 oktober 2008, 01:36:43
+1.

Ik denk dat als je naar een beetje brand staat te kijken echt gewoon 98% locals zijn en 2% amateurfotografen.

Daarom snap ik het privacy gedeelte ook niet echt.. Enigste privacy die ik kan bedenken is van het slachtoffer.. De 'echte' fotografen maken/plaatsen deze niet (Daar gewoon vanuit gaande, of dat wel gebeurd hoort in het discussie topic hieronder).. De '98%' daarintegen heeft volgens mij meer privacy schendende foto's van slachtoffers ed. die weet ik veel waar terecht komen.. De 'echte' fotograaf (Vele P2000/Pager volgers dus) heeft dus way more respect dan de '98%' locals die er met de neus omheen staan..

En de privacy van het adres/locatie, sja.. Die 'locals' heb je anyways, en het adres is 99,9% online te vinden in een nieuwsartikel.. Is het niet op een kleine site dan is het op meerdere grote sites.. Wil je nieuws sites dit ook gaan verbieden?

[Hoop dat het duidelijk genoeg verwoord is]

Lemmen

• Bevelvoerder - Instructeur
  • Forum gebruiker
Reactie #145 Gepost op: 16 oktober 2008, 17:13:44
Dat je met bijvoorbeeld een HV1 / HV3 of BR1  een alarm er uit gooid en dat je dus bepaalde mensen hebt, die niet weten waar zij aan toe zijn.

Er zijn namelijk bedrijven die voor een wegdekreiniging, liftopsluiting of OMS melding hun personeel niet weg laten gaan.

Tevens vind ik het overigens de grootste kolder om het af te dekken maar goed ...... ::)

Dat is toch best simpel op te lossen, dan stuur je een melding HV2 wegreiniging of HV1 Aanrijding letsel eruit (zonder adres), dan weten de werkende mensen of ze weg mogen van hun baas of niet.

Het afdekken van adres gegevens hoeft van mij overigens niet (zelf vrijwillig brandweerman). Hier bij ons heb ik nooit last gehad van een fotograaf terwijl er hier toch wel een aantal zijn die elke keer opdraven.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #146 Gepost op: 17 oktober 2008, 09:12:09

Wij hebben nergens last van sterker nog wij nodigen zelf s een" amateur" fotograaf uit om op onze bijeenkomsten een leuke repro te maken. Dus gewoon een praatje met ze maken en daar waar mogelijk de ruimte geven en als het niet gewenst is ivm privacy hebben ze daar ook gewoon respect voor, kortom een goed werkbaren situatie voor alle partijen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #147 Gepost op: 1 december 2008, 16:11:51
Zijn er ook nog andere ambulancediensten van regio's die in de toekomst op p2000 gaan. Of blijft het bij het aantal regio's wat nu op p2000 zit?

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 1 december 2008, 16:50:49
Zijn er ook nog andere ambulancediensten van regio's die in de toekomst op p2000 gaan. Of blijft het bij het aantal regio's wat nu op p2000 zit?

(Meestal) is dit gewoon afwachten...
De meeste regio's zijn niet zo gul met het geven van info naar buiten (logisch).

Ik denk dat er nu niet veel meer zal veranderen, als ze P2000 hadden gewild, hadden ze dit wel al in gebruik gehad. Alleen de MKA Amsterdam-Amstelland komt in ieder geval nog met P2000 (volgend jaar).

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 1 december 2008, 17:02:01
(Meestal) is dit gewoon afwachten...
De meeste regio's zijn niet zo gul met het geven van info naar buiten (logisch).

Ik denk dat er nu niet veel meer zal veranderen, als ze P2000 hadden gewild, hadden ze dit wel al in gebruik gehad. Alleen de MKA Amsterdam-Amstelland komt in ieder geval nog met P2000 (volgend jaar).

En wat is dan de reden dat deze regio overstapt naar P2000, terwijl ze weten dat dan gevoelige adresinformatie op internet komt te staan. Of willen ze dat juist, zodat vrijwilligers kunnen helpen bij levensbedreigende situaties?