P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265283 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Reactie #150 Gepost op: 1 december 2008, 19:49:41
En wat is dan de reden dat deze regio overstapt naar P2000, terwijl ze weten dat dan gevoelige adresinformatie op internet komt te staan. Of willen ze dat juist, zodat vrijwilligers kunnen helpen bij levensbedreigende situaties?

Nee hoor, dat heeft alles te maken met kwaliteit en uitruksnelheid. Het huidige systeem per telefoon kost gewoon teveel tijd en is verouderd. Welke informatie er uiteindelijk meegestuurd gaat worden is nog even afwachten, op zich hoeft dat niet zoveel te zijn omdat alle relevante info vanuit de meldkamer tegenwoordig ook op het Citygis-scherm in de auto verschijnt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #151 Gepost op: 1 december 2008, 23:28:41
En wat is dan de reden dat deze regio overstapt naar P2000, terwijl ze weten dat dan gevoelige adresinformatie op internet komt te staan. Of willen ze dat juist, zodat vrijwilligers kunnen helpen bij levensbedreigende situaties?

Waar hebben we het nou over? ''Adresgevoelige'' informatie valt volgens mij nog steeds heel erg mee. Blijf ook bij mijn standpunt dat er vanaf het analoge scannertijdperk weinig is veranderd (toen je nog complete personalia incl. gevarenklasse's, verleden etc. etc. over ether hoorde gaan). Dat je nu kunt zien, dat iemand in de huppeldepupstraat een cardiologisch probleem heeft ... Lijkt me nou geen drama. En dan weet je dat ... Nou en?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jeroenb

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #152 Gepost op: 25 januari 2009, 15:41:40
Toekomst p2000.........

Vroeger hadden we analoge piepers met het welbekende gesproken woord. Waarom is dat met de moderne technieken van tegenwoordig niet meer mogelijk.

Waar ik dan aan zit te denken is piepers alarmeren via c2000 met daaraan gekoppeld het gesproken woord.

C2000 is namelijk een beveiligd netwerk dat niet is af te luisteren, ik denk dat je dan gelijk van alle "overlast" om het zo maar te omschrijven af bent.
Uit Zwolle, maar ben een Tukker

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 25 januari 2009, 15:57:54
Toekomst p2000.........

Vroeger hadden we analoge piepers met het welbekende gesproken woord. Waarom is dat met de moderne technieken van tegenwoordig niet meer mogelijk.

Waar ik dan aan zit te denken is piepers alarmeren via c2000 met daaraan gekoppeld het gesproken woord.

C2000 is namelijk een beveiligd netwerk dat niet is af te luisteren, ik denk dat je dan gelijk van alle "overlast" om het zo maar te omschrijven af bent.

Dat zou idd heel mooi zijn  :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 25 januari 2009, 19:28:50
Toekomst p2000.........

Je meent het... dat is gewoon niet te doen.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #155 Gepost op: 25 januari 2009, 22:02:15
Toekomst p2000.........

Goh... en er zijn vast ook geen brandweercollega's die juist fotografen tippen als er wat interessants gebeurt..  ::) ::)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #156 Gepost op: 25 januari 2009, 22:29:18
En heet mooist is nog dat C2000 een communicatie systeem is en geen alarmering systeem, of je moet zin hebben om altijd een porto aan je riem te hebben hangen...

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 2 mei 2009, 16:47:31
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen omtrent de toekomst van P2000?

Gaan de ambulances van Amsterdam nog over op P2000?

Wordt het persalarm van de politie nog ingevoerd?

Gaat de lifeliner 4 nog over op P2000?

En tot slot: Zijn er nog andere regio's die een overstap naar P2000 overwegen?

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 2 mei 2009, 18:38:07
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen omtrent de toekomst van P2000?

Gaan de ambulances van Amsterdam nog over op P2000?

Wordt het persalarm van de politie nog ingevoerd?

Gaat de lifeliner 4 nog over op P2000?

En tot slot: Zijn er nog andere regio's die een overstap naar P2000 overwegen?

Hoi Roare,

Gebruik even de zoekfunctie, of neem even de moeite dit forum door te nemen.
Ik weet zeker dat op bijna elke vraag van jou een antwoord op het forum staat.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 2 mei 2009, 19:27:23
Hoi Roare,

Gebruik even de zoekfunctie, of neem even de moeite dit forum door te nemen.
Ik weet zeker dat op bijna elke vraag van jou een antwoord op het forum staat.

Ik bedoel nieuwe ontwikkelingen.