P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265298 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 22 mei 2009, 13:36:04
Beste Bart S,

Ik hou het als sinds afgelopen maandag 18 mei in de gaten omdat ik zeer betrouwbaar bericht had ontvangen dat vanaf die geplande datum ASD ook zichtbaar zou worden.
Maar jou uitleg over de pagers maakt een hoop duidelijk.
Enig idee vanaf welke datum airborn ??

Ps: Behalve de 178 + 179 welke gebruiken nog meer de pagers ??

Aankomende week valt er idd het een en ander te zien.
Diverse ambulance's worden "uitgerust" met een pager tbv testen (i.p. echte meldingen).

Als dit allemaal goed werkt, zal het niet heel lang meer duren tot de overstap voor de gehele regio.

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #171 Gepost op: 23 mei 2009, 15:20:06
Ik denk dat men voorlopig nog wel door gaat met het P2000 systeem. Tenslotte bestaat het nog niet heel lang en heeft het veel geld gekost.

Ik ben geen voorstander om het P2000 te gaan afschermen voor buitenstaanders. Of het in bezit hebben van een pager etc. strafbaar te maken zoals dat in de rest van Europa het geval is. Ook ben ik er op tegen om bijvoorbeeld adressen weg te halen bij meldingen van de brandweer. Ik vind het fijn om tegen mijn familie of vriendin te zeggen waar ik naar toe moet als er een melding binnenkomt. Ook is het fijn als je al een beetje weet waar je aan toe bent... Ik neem dat bochtje naar de kazerne toch iets sneller als ik weet dat het om een basisschool gaat ipv. een oms in een of ander leeg kantoor pand.

Het is geen oplossing van het probleem. Degene die het echt willen weten, die zullen er toch wel achter komen. En dat vind ik helemaal niet zo erg. Deze mensen, vaak de jongere generatie, moet je warm houden. Je kunt ze echt nodig hebben in de toekomst bij sommige korpsen waar men mensen tekort komt.

Ik ben wel voorstander om bijvoorbeeld huisnummers weg te houden bij ambulance meldingen.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #172 Gepost op: 26 mei 2009, 17:50:44
Sorry voor de late reaktie, maar dit is onmogelijk. In eerste instantie zou alleen C2000 gebouwd worden, maar toen bleek dat er ook een alarmeringsmogelijkheid moest komen is P2000 er als zelfstandig netwerk (maar vaak wel in dezelfde masten) bijgebouwd. Als het mogelijk zou zijn om op dezelfde wijze (en zelfs veiliger) te alarmeren via C2000, dan was P2000 natuurlijk nooit gebouwd...

Ik denk dat het wel zou kunnen. Wel is het zo dat  in TMO de binnenhuisdekking niet optimaal is. Lijkt mij toch dat dit toch ondervangen moet kunnen worden. Daarnaast zou er een pager gemaakt moeten worden. Echter, Brandweer maastricht wordt naast de pager ook via C2000 gealarmeerd (kazerneoproep) en dat gebeurd gewoon via een beschikbaar gesteld TMO kanaal.

Het is dus wel mogelijk alleen niet functioneel op het moment.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #173 Gepost op: 27 mei 2009, 03:23:15
Het is dus wel mogelijk alleen niet functioneel op het moment.

Nee, jij vergelijkt een C2000 kazernealarm met pieperalarmering. Aan zo'n kazernealarm hangt gewoon een mobilofoon die op een specifieke gespreksgroep staat afgestemd. Dat is van een geheel andere orde dan het alarmeren van een pieper.

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 27 mei 2009, 09:30:44
Goedenmorgen allen,

Een historisch moment vandaag...

De ambulances van de regio Amsterdam en Zaanstreek Waterland zijn begonnen met de paging naar ambulances.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #175 Gepost op: 27 mei 2009, 13:59:06
Goedenmorgen allen,

Een historisch moment vandaag...

De ambulances van de regio Amsterdam en Zaanstreek Waterland zijn begonnen met de paging naar ambulances.

Zoals ik had gemeld ja.
Maar alleen een kleine selectie wordt nog maar gepaged op basis van proef.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #176 Gepost op: 27 mei 2009, 14:57:04
Het is een kleine vooruitgang ja.
Komen er in de loop van de tijd nog zaken in te staan zoals Rotterdam - Rijnmond bijvoorbeeld doet ??
Onwel / Aanrijding / POB / Gevallen / Beknelling enz......
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Bart S

• Gast
Reactie #177 Gepost op: 27 mei 2009, 15:47:45
Zoals ik had gemeld ja.
Maar alleen een kleine selectie wordt nog maar gepaged op basis van proef.

T/m vrijdag 2 auto's (2 diensten) per post. Bij succes zal snel de hele regio overgaan.

Het is een kleine vooruitgang ja.
Komen er in de loop van de tijd nog zaken in te staan zoals Rotterdam - Rijnmond bijvoorbeeld doet ??
Onwel / Aanrijding / POB / Gevallen / Beknelling enz......

Het zal allemaal ongetwijfeld na verloop van tijd wel geëvalueerd worden. Mogelijk dat bovenstaande dan ook ter sprake komt.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #178 Gepost op: 28 mei 2009, 01:48:21
Nee, jij vergelijkt een C2000 kazernealarm met pieperalarmering. Aan zo'n kazernealarm hangt gewoon een mobilofoon die op een specifieke gespreksgroep staat afgestemd. Dat is van een geheel andere orde dan het alarmeren van een pieper.

Klopt helemaal, vandaar dat ik ook schreef dat er een c2000 pager ontwikkeld zou moeten worden. Niet dat ik het zie gebeuren.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 28 mei 2009, 09:52:15
T/m vrijdag 2 auto's (2 diensten) per post. Bij succes zal snel de hele regio overgaan.

Het zal allemaal ongetwijfeld na verloop van tijd wel geëvalueerd worden. Mogelijk dat bovenstaande dan ook ter sprake komt.

Precies, extra info zal geëvalueerd moeten worden.
Ik denk dat ze dit niet zo snel doen.

Als ze dit gaan doen, zal het huisnummer in de melding (denk ik) vervallen.
Ik denk dat ze dan dus een overweging gaan maken tussen huisnr. en extra info. Ik denk zelf dat er geen extra info bij zal komen.
Dit omdat dit enige tijd geleden ook niet meer in de LL1/MMT meldingen vermeld mocht worden.