P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265333 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

• Gast
Reactie #220 Gepost op: 9 juni 2009, 10:14:32
Ik zou me zomaar kunnen indenken dat mensen geneigd zijn om bij oude procedures te blijven omdat 'het toch goed werkt'.

Maar kom op, niet mekkeren, maar gewoon lekker gebruik maken van de info! ;)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #221 Gepost op: 10 juni 2009, 07:34:12
Waarom maakt de regio Amsterdam nu pas de overstap naar P2000 voor ambulances, terwijl andere regio's dat al een paar jaar geleden hadden ingevoerd? Als het echt minuten scheelt dan hadden er misschien wel levens kunnen worden gered. Het lijkt me betreurenswaardig als daar financiele motieven aan ten grondslag zouden liggen.

Wat veel mensen vergeten is dat C2000 de analoge communicatie vervangt en P2000 de oude manier van piepen. C2000 biedt geen (goede) alarmeringsmogelijkheden en aangezien veel regio's via de analoge kanalen alarmeerden was er dus behoefte aan een nieuw alarmeringssysteem. Wie analoog alarmeerde, kon dit via P2000 gaan doen. Waarom zou een regio die nooit analoog heeft gealarmeerd dat nu wel ineens via P2000 moeten gaan doen? Sommige regio's zijn juist van pieperalarmering afgestapt (zoals Brabant Noord), andere regio's zijn juist van telefonisch/C2000 overgestapt naar pieperalarmering (Amsterdam/Haaglanden). Elke regio is vrij om de eigen wijze van alarmeren te kiezen, P2000 is geen verplichting.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 10 juni 2009, 16:51:55
à 1,50 euro per ontvangen bericht...  ::) ;D

Dat is dan een kwalijke zaak dat de politie op deze manier geld wil verdienen. Ik vind gewoon dat zo'n systeem gratis en openbaar moet zijn. De politie moet veel opener worden. Ik kan begrijpen dat ze niet alles in de openbaarheid gooien, maar als er overdag iets op straat gebeurd waar toch al veel omstanders/ooggetuigen zijn, dan kan de politie maar beter open kaart spelen en gewoon melden in straat x is een schietpartij of in straat z een overval. Ik zie niet in wat voor problemen dat zou moeten opleveren.

EvD

• Forum gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 10 juni 2009, 17:11:10
Wat veel mensen vergeten is dat C2000 de analoge communicatie vervangt en P2000 de oude manier van piepen. C2000 biedt geen (goede) alarmeringsmogelijkheden en aangezien veel regio's via de analoge kanalen alarmeerden was er dus behoefte aan een nieuw alarmeringssysteem. Wie analoog alarmeerde, kon dit via P2000 gaan doen. Waarom zou een regio die nooit analoog heeft gealarmeerd dat nu wel ineens via P2000 moeten gaan doen? Sommige regio's zijn juist van pieperalarmering afgestapt (zoals Brabant Noord), andere regio's zijn juist van telefonisch/C2000 overgestapt naar pieperalarmering (Amsterdam/Haaglanden). Elke regio is vrij om de eigen wijze van alarmeren te kiezen, P2000 is geen verplichting.

En dat zou dus niet zo moeten zijn.. Regio's zouden niet vrij moeten zijn in keuze van eigen manier van alarmeren. Er moet gewoon gewerkt worden met de snelste manier van alarmeren. De leus was toch, 06-11 en 112, als iedere seconde telt???   Dan moet er dus geen minuut over gedaan worden omdat men op de CPA eerst moet aannemen, invoeren, vervolgens weer handmatig de post bellen, waarna de medewerker van de bank moet komen, naar de telefoon moet sjokken en de rit moet aannemen/opschrijven...!

Wat dat betreft, ondanks de openbaarheid, is P2000 helemaal zo slecht nog niet tov telefonische alarmering..

WesleyW

• Junior gebruiker
  • **
  • LvnNL
    • Luchtvaartnoordnederland.nl
Reactie #224 Gepost op: 26 juli 2009, 23:07:53
Hmm weet iemand wanneer de Groningse hulpdiensten eens gaan overstappen naar P2000? P2000 lijkt me veel handiger namelijk voor het oproepen van hulpdiensten, de Brandweer van Prov. Groningen gebruikt P2000, wanneer de overige hulpdiensten?

Mvg,

Wesley

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #225 Gepost op: 27 juli 2009, 02:48:56
Hmm weet iemand wanneer de Groningse hulpdiensten eens gaan overstappen naar P2000? P2000 lijkt me veel handiger namelijk voor het oproepen van hulpdiensten, de Brandweer van Prov. Groningen gebruikt P2000, wanneer de overige hulpdiensten?
Wat versta je onder overige hulpdiensten? Waarschijnlijk alleen de ambulances, want de politie doet niet zoveel met P2000. Men zal wel zaken tegen elkaar af hebben gewogen en van mening zijn dat P2000 geen toegevoegde waarde heeft. Vreemd dat dat per regio verschilt, maar als ze P2000 niet willen gebruiken, dan hoeft dat helemaal niet. De brandweer Brabant-Noord is begin dit jaar als laatste regio op P2000 verschenen, daarvoor gebruikten zij het commerciele semafoonnetwerk van KPN. Ook de ambu's van die regio gebruikten datzelfde netwerk maar zijn daar een paar jaar geleden mee gestopt (alarmering via C2000) en hebben geen behoefte om P2000 te gaan gebruiken. de CPA Gooi&Vechtstreek heeft in 2004 even op P2000 gezeten, maar was binnen een maand alweer verdwenen. Kortom; zo vanzelfsprekend is het dus niet...

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 27 juli 2009, 23:25:27
Brabant-noord zit ook nog steeds niet op P2000 wat GGD betreft dus ze zijn niet de enige geweest
Is toch vrij normaal?  er zijn meerdere regio's die dat juist bewust niet willen ivm privacy van de patienten  ;)   En niet meer als normaal vind ik  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

pietjepukkerigG

• Forum gebruiker
Reactie #227 Gepost op: 5 september 2009, 13:44:31
Waarom bestaan P2000 meldingen in sommige regio's tegenwoordig uit straatnaam én huisnummer? Hoe werd dit huisnummer vroeger gecommuniceerd? En is dit niet een enorme inbreuk op de privacy van mensen? Bijvoorbeeld; Dorpsstraat 2 - Psychiatrie, of erger, Dorpsstraat 2 - TS is nou niet echt informatie die zo publiek hoeft / moet worden?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #228 Gepost op: 5 september 2009, 16:42:58
Waarom bestaan P2000 meldingen in sommige regio's tegenwoordig uit straatnaam én huisnummer? Hoe werd dit huisnummer vroeger gecommuniceerd? En is dit niet een enorme inbreuk op de privacy van mensen? Bijvoorbeeld; Dorpsstraat 2 - Psychiatrie, of erger, Dorpsstraat 2 - TS is nou niet echt informatie die zo publiek hoeft / moet worden?

De grootste inbreuk op de privacy is het feit dat de berichten op internet staan...

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #229 Gepost op: 8 december 2009, 18:53:26
Nu de regio Kennemerland nog slechts summiere informatie (alleen postcode) verstrekt bij de P2000 alameringen voor ambulances, rijst de vraag of dit een algemende trend gaat worden. Gaan andere regio's ook binnenkort P2000 berichten voor ambulances inkorten?

En zal ook de brandweer op termijn P2000 berichten gaan inkorten? Hoewel bij de brandweer de noodzaak tot inkorting me niet echt aanwezig lijkt. Er wordt niet echt gevoelige informatie verspreid bij brandweeralarmeringen.