P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert_0341

• Forum gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 3 september 2011, 19:38:51
Hoor hier al geruchten dat men na aanleiding van alle persberichten over dit onderwerp mogelijk alleen nopg maar alarmeren met prio 1,2 of 3 zonder adres gegevens er verder in.
adres en wat er aan de hand is  hoort men wel als men in de voertuigen zit en via c2000 contact opneemt met de meldkamer.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 3 september 2011, 20:43:50
Ja geruchten.. word zoveel gezegt, net als Brabant-Noord met test Tetra pager's waar niks van waar was

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #312 Gepost op: 3 september 2011, 21:06:08
Het originele artikel :

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 3 september 2011, 21:48:26
Ja geruchten.. word zoveel gezegt, net als Brabant-Noord met test Tetra pager's waar niks van waar was

Overigens wordt er wel onderzoek gedaan binnen de industrie naar een "Callout" functionaliteit van TETRA. Dus wellicht komen er in de toekomst pagers op de markt die binnen een TETRA netwerk (En dus ook C2000) gebruikt kunnen worden.

Rem112Almere

• Forum gebruiker
  • www.hv-almere.nl
Reactie #314 Gepost op: 4 september 2011, 14:09:33
Urg A1 14181 HILVERSUM
Helemaal geen adres, in mijn ogen geen discussie over persoonsgegevens.
In Gooi en Vechtstreek heeft men het adres weggehaald omdat er vaak fotograven die `in de buurt`waren gingen kijken. Na verschillende klachten is men weer terug gegaan naar alleen de plaats naam te vernoemen.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 4 september 2011, 16:38:17
Ik hoop iedergeval, dat ze geen C2000 dekking voor de pagers dan gaan gebruiken

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 4 september 2011, 19:23:47
Tsja, veel ambulances (zo niet alle) werken al met MDT's en andere methodes. Dan is de noodzaak om het adres via P2000 door te zetten ook weg, dat zien ze wel als ze in de ambulance zitten. Een alarmering van de brandweer kan ook volstaan met alleen het adres. Als de bevelvoerder maar op tijd weet waar ze naartoe moeten of het gaat ook via de MDT.
Daarnaast zet onze meldkamer steeds vaker berichten door via de berichtenfunctie van de portofoons. Dat kan ook een mooie vervanging zijn voor het gebruik van een P2000 pieper mits je binnen in de posten wel bereik hebt.

Ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen er blij mee is dat dit zo vrij op internet terug te vinden is. Voor de pers is het ook weer handig maar het trekt ook ongewenst volk aan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #317 Gepost op: 4 september 2011, 20:45:57
Ik vind het allemaal nog al heel erg overdreven.
Het gros van de mensen wat bij een adres komt waar wat aan de hand is komt puur op de zwaailichten en sirenes af.

En het gros van wat er dan staat te kijken is ook nog eens van een bepaalde afkomst wat zich overal mee denkt te moeten
bemoeien en denkt het allemaal beter te weten terwijl men zich niet aan wil passen in Nederland.
Dus men moet nu niet de schuld afschuiven op het feit dat meldingen via P2000 te volgen is want dat gaat echt nergens over.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Bert_0341

• Forum gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 4 september 2011, 21:15:53
BZK heeft jaren geleden duidelijk laten weten NIET op te treden tegen P2000-monitoren. Ben benieuwd of ze nu ineens van gedachten veranderen...

ik hoop op zich dat ze niet veranderen, echter past dat weer niet in andere dingen binnen nl, voor een overtreding van 5 km te hard wordt er wel opgetreden want het is de wet. Uiteindelijk is dit ook de wet en doen geen moeite om het tegen te gaan.

en nee daarmee zeg ik niet dat ik voorstander ben dat het verdwijnt

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #319 Gepost op: 6 september 2011, 19:35:00
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl