P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265399 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #340 Gepost op: 25 oktober 2011, 16:13:20
(Maar het CBP kan ook concluderen dat privacy schending ondergeschikt is aan het algemeen belang. Dan zal men verder niet optreden.)

Het CBP liet een maand of wat geleden ook wat van zich horen; toentertijd over het plaatsen van camera beelden op Internet om op die manier daders sneller te pakken. Dat kon ook absoluut niet in hun ogen.

Toen werd het CBP zowat gelyncht en wisten ze niet hoe snel ze moesten zeggen "dat ze het zo allemaal niet bedoeld hadden"; zeg maar.

Vergeet niet dat CBP een advies orgaan is, hè ?

Peen
Redacteur van

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #341 Gepost op: 25 oktober 2011, 16:50:23
Toch opvallend dat de beroepsgroep die aan de ene kant de deur platloopt bij amateurfilmers en fotografen voor gratis video-opnamen en foto's die bij instructie en opleiding gebruik kunnen worden (je moest eens weten hoeveel brandweerfunctionarissen uit heel Nederland ons voor dit doel niet gevraagd hebben om de video brand Westvlietweg) en die juist dit soort fora bezoeken om maar geen nieuws en beelden te missen van ongevallen en branden etc., aan de andere kant nogal haatdragend zijn richting diezelfde filmers en fotografen.

Je moest eens weten hoeven brandweermensen, ambulancemedewerkers en politiemensen mailtjes sturen of ze alsjeblieft die en die foto mogen voor het persoonlijke archief.

Je moest eens weten hoe vaak het gebeurt dat politiefunctionarissen vragen om foto's van een ongeval omdat zij zelf achteraf niet alles zelf voldoende in kaart hadden gebracht. Rechercheurs die fotografen benaderen om de beelden die gemaakt zijn tijdens een incident, o.a. van het publiek. Idem Opsporing Verzocht etc.

Dan krijg ik op z'n zachtst gezegd nogal jeuk als er anderzijds wordt gedaan of amateurfilmers en fotografen zonder uitzondering melaatsen zijn die niets anders dan ellende brengen en veroorzaken en die maar een andere hobby moeten gaan zoeken omdat ze 'straks lekker geen P2000 meldingen meer kunnen ontvangen'.
Jouw betoog klopt als een bus Arie. Maar inmiddels begint ook de keerzijde van dit verhaal steeds duidelijker te worden, en die keerzijde is inmiddels al besproken hier. En ja, dan gaan de goede lijden onder de kwaden helaas.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #342 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:10:57
Vergeet niet dat CBP een advies orgaan is, hè ?

Peen

Hoe wel ik begrijp wat je bedoeld, en ik dus ook zeker niet wil beweren dat het CBP er wat aan moet/gaat doen, is het CBP niet alleen een advies orgaan.
Het CBP ziet ook toe op de naleving van de Wet bescherming persoonsgegevens, dat is zelfs de voornaamste taak. Echter wat het CBP niet kan is, juridisch gezien, boetes opleggen, alleen dwangsommen.
Men kan dus niet een overtreding bestraffen maar wel afdwingen dat die overtreding niet nog een keer gebeurt.

De lange uitleg over alle taken van het CBP staat op hun Website
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #343 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:40:38
Citaat
Toch opvallend dat de beroepsgroep die aan de ene kant de deur platloopt  :o bij amateurfilmers en fotografen voor gratis video-opnamen en foto's die bij instructie en opleiding gebruik kunnen worden (je moest eens weten hoeveel brandweerfunctionarissen uit heel Nederland ons voor dit doel niet gevraagd hebben om de video brand Westvlietweg) en die juist dit soort fora bezoeken om maar geen nieuws en beelden te missen van ongevallen en branden etc., aan de andere kant nogal haatdragend  :o zijn richting diezelfde filmers en fotografen.
Wil je niet idereen over één kam scheren Arie.  >:( en gelijk een persoonlijk aanval openen. Er zijn meer dan 700 collega´s in Haaglanden die nooit om foto´s vragen en dus ook zeker niet de deur bij jou plat lopen. En julie worden toch via het persalarm gealarmeerd. Dus daar zie ik geen probleem in. Juist de excessen worden door het afschermen van P2000 ingeperkt. En daar zouden jullie ook blij mee moeten zijn, als professionele site.
Als ik om mee heen klijk zie ik nergens in het buitenland de excessen zoals in Nederrland waar pubers met camera´s in groepjes bij elkaar staan om filmpjes te maken van voorbij razende ambulances en andere acties van hulpdiensten.
Dus de vrije nieuwsgaring komt niet in gevaar, jullie kunnen gewoon doorgaan, maar er zal een regulering komen.(eindelijk)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #344 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:47:12
Wil je niet idereen over één kam scheren Arie.  >:( en gelijk een persoonlijk aanval openen. Er zijn meer dan 700 collega´s in Haaglanden die nooit om foto´s vragen en dus ook zeker niet de deur bij jou plat lopen. En julie worden toch via het persalarm gealarmeerd. Dus daar zie ik geen probleem in. Juist de excessen worden door het afschermen van P2000 ingeperkt. En daar zouden jullie ook blij mee moeten zijn, als professionele site.
Als ik om mee heen klijk zie ik nergens in het buitenland de excessen zoals in Nederrland waar pubers met camera´s in groepjes bij elkaar staan om filmpjes te maken van voorbij razende ambulances en andere acties van hulpdiensten.
Dus de vrije nieuwsgaring komt niet in gevaar, jullie kunnen gewoon doorgaan, maar er zal een regulering komen.(eindelijk)

Mooi verwoord TL!

Ik ben actief op diverse internet fora in het buitenland. Als je daar vertelt hoe het hier aan toe gaat dan vallen ze steil achterover van verbazing. Ze snappen niet hoe zo'n beschaafd land zulke taferelen kan toestaan. Er zijn zelfs staten in de VS waar fotograferen bij een hulpverlening verboden is.

Ik zou er niet rouwig om zijn als het verdwijnt.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #345 Gepost op: 25 oktober 2011, 18:48:47
Inderdaad netjes verwoord, en de spijker op de kop. O0

Hier in de omgeving hebben we ook een aantal fotograven die op professionele wijze foto,s maken. 1 fotograaf stelt zelfs foto,s vrijwillig beschikbaar aan ons, zonder dat we daarom hoeven te vragen. Het zijn inderdaad de excessen.

lpp-nieuws

• Forum gebruiker
Reactie #346 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:48:51
Mooi verwoord TL!

Ik ben actief op diverse internet fora in het buitenland. Als je daar vertelt hoe het hier aan toe gaat dan vallen ze steil achterover van verbazing. Ze snappen niet hoe zo'n beschaafd land zulke taferelen kan toestaan. Er zijn zelfs staten in de VS waar fotograferen bij een hulpverlening verboden is.

Ik zou er niet rouwig om zijn als het verdwijnt.

WM

Welke staat in de VS is dat verbonden om foto's dan wel filmen van de hulpverlening.. ?

lpp-nieuws

• Forum gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:01:19

Niet elke agent zeg dat die foto's krijg van de media, ik weet zelf zeer goed dat dat niet getolereerd word in de media op rechte hand te worden van justitie dan wel van oom agent. Wand wij als media horen nutraal te staan en niet voor rechten te gaan spelen of foto en beeldmatriaal af te gaan staan.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #348 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:15:57
Niet elke agent zeg dat die foto's krijg van de media, ik weet zelf zeer goed dat dat niet getolereerd word in de media op rechte hand te worden van justitie dan wel van oom agent. Wand wij als media horen nutraal te staan en niet voor rechten te gaan spelen of foto en beeldmatriaal af te gaan staan.
Eerste stuk van je reactie snap ik na 6 keer lezen nog niet. Het 2de stuk, afstaan van beelden, hiermee speel je niet voor eigen rechter, je helpt, mogelijk, in een onderzoek, door middel van het afstaan van foto's.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #349 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:43:54
Eerste stuk van je reactie snap ik na 6 keer lezen nog niet. Het 2de stuk, afstaan van beelden, hiermee speel je niet voor eigen rechter, je helpt, mogelijk, in een onderzoek, door middel van het afstaan van foto's.
Ook wil je hier dus mee zeggen dat agenten en andere opsporingsbevoegden geen gebruik mogen maken van het openbaar aangeboden beeld (foto als video) van media, zoals dat bijvoorbeeld op www.regio15.nl wordt weergegeven?

Verder wordt het op het HVF zeer gewaardeerd als je enigszins Algemeen Beschaafd Nederlands probeert te typen zoals over gediscussieerd in dit topic