P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265406 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:53:07
Het punt is meer dat er van een muis een olifant wordt gemaakt. Waar gaat dit nou eigenlijk over?
Internet ja dat maakt iets eenvoudig op te zoeken ja, maar dit geldt niet alleen voor P2000 meldingen.
Er zijn zoveel dingen die op internet opgezocht kunnen worden.
Dat er meer zo op internet op te zoeken is, is geen argument om dat P2000 openbaar te houden. Blijkbaar hecht jij niet zo veel waarde aan privacy van jou zelf of van anderen.

Het gaat jou niets aan dat ik een ambulance nodig heb, of dat er een brandje was in mijn schuurtje. Mijn adresgegevens komen  ongevraagd op het internet. Wat vind jij er van als ik jouw thuisadres zonder jouw toestemming hier op het forum publiceer?

750_Katana

• Forum gebruiker
Reactie #391 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:51:07
Om mijn privacy te waarborgen vind ik dat de hulpdiensten dan ook volledig onherkenbaar moeten zijn. Dus onherkenbare voertuigen, onherkenbare kleding en hulpmiddelen. Het gaat de buurtbewoners niets aan welke hulpdienst er bij mij moet zijn. En uiteraard al helemaal niet waarvoor. Dus is er iemand die weet hoe ik dat bij het CBP kan melden? Het scheelt ook nog eens geld, geen extra markeringen op de wagens, geen OGS (trekt teveel aandacht van anderen die komen kijken wat er is) en geen herkenbaarheid bij verkoop dus betere tweedehands prijs.
En ook geen persmelding: Men. PSvV 48 jr. is aangehouden voor xxx. Dan weten buren en bekenden ook dat ik het ben. Zeker geen incident foto's meer; kom ik met het vliegtuig uit Turkije stort het toestel neer, sta ik met mijn hoofd in de krant, kan niet! Dan weet het UWV dat ik niet gemeld heb dat ik op vakantie was. Simpelste oplossing: verbod op alle incident meldingen in de pers of op TV geen internet meer, geen social media enzovoort.  :-\

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #392 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:14:47
Om mijn privacy te waarborgen vind ik dat de hulpdiensten dan ook volledig onherkenbaar moeten zijn. Dus onherkenbare voertuigen, onherkenbare kleding en hulpmiddelen. Het gaat de buurtbewoners niets aan welke hulpdienst er bij mij moet zijn. En uiteraard al helemaal niet waarvoor. Dus is er iemand die weet hoe ik dat bij het CBP kan melden? Het scheelt ook nog eens geld, geen extra markeringen op de wagens, geen OGS (trekt teveel aandacht van anderen die komen kijken wat er is) en geen herkenbaarheid bij verkoop dus betere tweedehands prijs.
En ook geen persmelding: Men. PSvV 48 jr. is aangehouden voor xxx. Dan weten buren en bekenden ook dat ik het ben. Zeker geen incident foto's meer; kom ik met het vliegtuig uit Turkije stort het toestel neer, sta ik met mijn hoofd in de krant, kan niet! Dan weet het UWV dat ik niet gemeld heb dat ik op vakantie was. Simpelste oplossing: verbod op alle incident meldingen in de pers of op TV geen internet meer, geen social media enzovoort.  :-\

http://www.cbpweb.nl/Pages/ind_contact+cbp.aspx
Leef je uit zou ik zeggen. Wel doen hoor!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #393 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:48:00
Goed, je wilt het gewoon niet begrijpen. Daarom maar even een ander voorbeeld.
Hoe zou jij het vinden als al jouw emails op internet te raadplegen zouden zijn?

Dit valt onder de categorie appels en peren met elkaar vergelijken. Ik zal uitleggen waarom: emails kunnen persoonlijke/vertrouwelijke informatie bevatten. Ik denk niet dat we daar P2000 meldingen onder kunnen scharen. Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben als het huis in brand staat dat het adres op internet staat. Het zou me echt een zorg zijn.

Het enige waarin ik geinteresseerd zou zijn is dat de brand zo snel mogelijk geblust wordt. Waar ik wel problemen mee heb is als er persoonlijke informatie van mensen op internet gezet wordt. Dus dan denk ik aan medische gegevens bijvoorbeeld. Maar dat er ooit een brand is geweest op de dorpsstraat nummer 385 of de spechtstraat 35. Ik bedoel wat moet je met die informatie?

Ik vind niet dat mijn privacy daarmee geschonden wordt en zou er geen moment wakker van liggen.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #394 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:01:02
Je snapt het niet of wilt het gewoon niet snappen, welk van de twee gaat het worden?? P2000 is voor alle hulpdiensten, niet alleen voor de brandweer. Vroeger en dan doel ik op de tijd VOORdat P2000 online stond, gingen er volledige medische dossiers over P2000. Waarom denk je nou dat dat niet meer gebeurt? Waarom denk je dat er bij veel regio's niet eens meer "reanimatie" (etc) bij staat? De brandweer zal het inderdaad (in grote lijnen) een zorg wezen, het enige vervelende kunnen ramptoeristen zijn, maar die komen ook wel op de rook en/of de sirenes af. Benadering door verzekeringsmaatschappijen is ook een "secundair" probleem. De Mobiele Eenheid van Haaglanden verschafte vroeger (via een ander semafoonsysteem) veel meer informatie over het soort inzet, tegenwoordig staat dat er (op P2000) niet meer bij, jij begrijpt waarschijnlijk wel waarom? Vermoedelijk niet eens zozeer omdat er mensen met een pieper lopen, maar meer omdat alles direkt op internet verschijnt.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #395 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:10:13
Ik vind niet dat mijn privacy daarmee geschonden wordt en zou er geen moment wakker van liggen.
En er zijn mensen die daar anders over denken... :)

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:13:16
Dit valt onder de categorie appels en peren met elkaar vergelijken. Ik zal uitleggen waarom: emails kunnen persoonlijke/vertrouwelijke informatie bevatten. Ik denk niet dat we daar P2000 meldingen onder kunnen scharen. Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben als het huis in brand staat dat het adres op internet staat. Het zou me echt een zorg zijn.

Het enige waarin ik geinteresseerd zou zijn is dat de brand zo snel mogelijk geblust wordt. Waar ik wel problemen mee heb is als er persoonlijke informatie van mensen op internet gezet wordt. Dus dan denk ik aan medische gegevens bijvoorbeeld. Maar dat er ooit een brand is geweest op de dorpsstraat nummer 385 of de spechtstraat 35. Ik bedoel wat moet je met die informatie?

Wat denk je van de klus bedrijven die je gaan bellen. Mevrouw/Meneer u heeft brand gehad kunnen we helpen met schoonmaken of moeten we verbouwen? Verder kan het lastig zijn als je het huis wilt verkopen. Iedereen weet dat je brand hebt gehad dus komen ze misschien niet eens meer kijken.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #397 Gepost op: 26 oktober 2011, 23:14:51
Men maakt zich druk over nieuws sites die niet meer op tijd informatie kunen krijgen, en dus hun sites niet actueel kunnen houden. Ik heb er geen enkele probleem mee dat deze sites informatie krijgen(op welke manier dan ook) om het publiek te informeren. Ook ik maak gebruik van goed gefilmde incidenten waar we wat van kunnen leren (of heel veel zoals aan de Westvlietweg  ;)) Zoals al heel vaak verteld, mijn collega's en ik zijn de excessen van pagers-racers etc. zat. Men heeft een link op de mobile telefoon van een P2000 stream of koopt een pager en bij elke meldingen komen ze uit alle hoeken en gaten.
Twee recente voorbeelden: Prio2 melding voor assistentie aan de ambulance. Een ernstig zieke patiente mag voor het weekend naar huis. Wij hebben daar een hoogwerker voor nodig en nog voordat die er is (en alles zonder toeters en bellen) verschijnen de eerste pagers-racers al met hun camera's. Dit tot grote woede van de buren en andere betrokkene. Ander voorbeeld, bij een uitvaart kan de overledende niet met respect naar beneden worden gebracht. De brandweer biedt uitkomst en met de hoogwerker brengen we de kist netjes naar de straat. Helaas ook hier weer fotografen, die het nu aan de stok krijgen (zelfs fysiek) met de familieleden.
Wat is de nieuwswaarde, waarom maak je hier foto's van, denkt men nu echt dat deze mensen de foto gaan opvragen, wat hier vaak als excuus wordt aangevoerd. Of maken we een foto om de techniek van de hoogwerker vast te leggen, of gewoon uit sensatie zucht.
Dus professionele sites ok, maar regel dan goed de persinfo, en al het andere gewoon afschermen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #398 Gepost op: 26 oktober 2011, 23:30:48
Wat denk je van de klus bedrijven die je gaan bellen. Mevrouw/Meneer u heeft brand gehad kunnen we helpen met schoonmaken of moeten we verbouwen? Verder kan het lastig zijn als je het huis wilt verkopen. Iedereen weet dat je brand hebt gehad dus komen ze misschien niet eens meer kijken.

Dit is echt zo ver gezocht. Als er brand in het huis is geweest en de schade is niet goed hersteld dan kom je daar ook wel achter zonder P2000. En ik geloof er helemaal niks van dat je meteen platgebeld wordt door bedrijven. Dit zal misschien een enkele keer gebeuren, maar daar hebben we geheime telefoonnummers voor, dan wordt je sowieso niet lastig gevallen door reclame.

Maar goed ik heb weinig support voor mijn mening zo te merken.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #399 Gepost op: 26 oktober 2011, 23:49:06
Maar goed ik heb weinig support voor mijn mening zo te merken.

Je kunt beter zeggen geen support. Misschien komt dat wel omdat je alleen je eigen gelijk wil zien. En de mening en ervaring van mensen uit het "veld" links laat liggen.