P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265413 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #410 Gepost op: 29 oktober 2011, 10:24:56
Maar ergens in mijn achterhoofd klinkt nog altijd zo'n stemmetje die zegt dat het, bij wet, verboden is om ontvangen signalen die niet bedoeld zijn voor de ontvanger opnieuw uit te zenden of te verspreiden.

Tja, en daarom snap ik ook de hele discusie niet. Inprincipe als de overheid gewoon de wet handhaafd is het probleem al opgelost.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #411 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:19:42
Ik zie hier zelden een PPK-houder in Wezep terwijl er toch af en toe best redelijk nieuwswaardige dingen gebeuren. Niet zo vreemd ook dat media dan foto's van mij afkopen en niet zelf een fotograaf sturen.

Een ongeval in een 30km-zone met een gewonde is voor regionale media niks bijzonders, maar lokaal gezien is het best interessant (discussie over veiligheid etc.)
Misschien komt dat doordat de amateurfotografen de foto's gratis of onder de prijs aanbieden? Waardoor dus figuurlijk de poten onder de beroepsmensen worden uitgezaagd?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

lpp-nieuws

• Forum gebruiker
Reactie #412 Gepost op: 29 oktober 2011, 15:32:07
Ik zie hier zelden een PPK-houder in Wezep terwijl er toch af en toe best redelijk nieuwswaardige dingen gebeuren. Niet zo vreemd ook dat media dan foto's van mij afkopen en niet zelf een fotograaf sturen.

Over welke incindeten heb je het dan ? waar jij geen PPK houder zien.

lpp-nieuws

• Forum gebruiker
Reactie #413 Gepost op: 29 oktober 2011, 15:36:54
Uiteraard de mensen die er beroepsmatig hun brood mee verdienen als eerste. En voor de rest, tja vind het een moeilijke.

Idereen weg sturen die er niks te zoeken bij een incident

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #414 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:22:09
Over welke incindeten heb je het dan ? waar jij geen PPK houder zien.
Dat staat toch in mijn post? Ongeval in 30km zone met letsel, met gewonde(n) maar zonder ernstig letsel. Dat is nieuws wat voor de regionale of landelijke media niet interessant is, maar voor lokaal nieuws wel. Ik zie hier zelden PPK-houders terwijl er dus wel met enig regelmaat interessant nieuws is. En als er interessant nieuws is, dan zijn de PPK-houders in dat soort gevallen meestal later waardoor de echte foto's of video's niet meer te maken zijn.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #415 Gepost op: 14 december 2011, 14:24:45
Mag ik constateren dat het sinds dit verhaal in het nieuws kwam (begin sept) weer akelig stil in media- en overheidsland is geworden rond dit onderwerp. M.a.w. dat het weer de zoveelste storm in het spreekwoordelijk glas water en "paginavulling" was ?

Peen
Redacteur van

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #416 Gepost op: 14 december 2011, 17:01:23
Houden zo die stilte! O0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #417 Gepost op: 14 december 2011, 21:19:25
Weet niet of het al op het forum staat maar..... de ambulances uit de regio Utrecht gaan begin volgend jaar ook over op de pieper. Helaas voor de meelezers: behalve een prioriteit en een ritnummer zal er geen verdere informatie genoemd worden. Die blijft, zoals nu ook al het geval is, via de MDT beschikbaar. De reden: snellere alarmering! ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

orthello

• Forum gebruiker
Reactie #418 Gepost op: 20 december 2011, 23:13:59
Wellicht storm om niks.... maar het komt mij opvallende stil voor op de P2000 van Drenthe.
Toeval en is het echt zo rustig vandaag in Drenthe of moet ik me zorgen maken?
  :-\
In Friesland en Groningen wordt wel vrolijk rond gepiept en aangezien ze tegenwoordig met z'n drie in dezelfde ruimte zitten...

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #419 Gepost op: 21 december 2011, 12:22:19
Wellicht storm om niks.... maar het komt mij opvallende stil voor op de P2000 van Drenthe.
Toeval en is het echt zo rustig vandaag in Drenthe of moet ik me zorgen maken?
In Friesland en Groningen wordt wel vrolijk rond gepiept en aangezien ze tegenwoordig met z'n drie in dezelfde ruimte zitten...
Als er niks gebeurd, zullen ze ook niet piepen voor de lol. Gebeurd toch wel vaker dat een regio het een dag rustig heeft?
Inmiddels zijn er alweer een aantal meldingen verschenen sinds 12 uur vannacht.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance