P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265232 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 26 juli 2008, 14:48:08
Maar back on topic: ik heb eigenlijk nog steeds niet echt 'geldige' redenen gezien voor het verbergen van de straatnaam. Huisnummer ok, maar straatnaam...

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #81 Gepost op: 26 juli 2008, 14:56:06
Dat valt dus tegen.

Bij de ambu waren het net de standaard A1 ritten alwaar diverse fotgraafjes bij aanwezig waren. Reanimatie etc. Daarbij is, als je geluk hebt is hooguit 1 politie eenheid aanwezig. Deze filmpjes kwamen op youtube en de foto's werden massaal verzonden naar vrienden en kennissen. Beetje trofee dus.

En bij de grotere inzetten?
Ik wil de mannen en de vrouwen van de politie niet afvallen, maar iedere Jan doedel met een zelfgemaakt pasje wordt bijna doorgelaten omdat ''het wel zal kloppen''
Op de een of andere manier krijgen ze het niet uniform rond om te weten wat een PPK is.

En dat wordt gezegd door iemand die in zijn profiel een foto heeft staan waar hij
op staat in brandweerkleding en met een fotocamera in zijn handen  ??? ??? ???

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #82 Gepost op: 26 juli 2008, 15:30:41
Uit ervaring in deze en een buurregio is gebleken dat dit meestal "fotograafjes" zijn die nog niet echt weten waar ze mee bezig zijn, en dus in hun ogen op dat moment niks verkeerd doen. Het helpt erg goed (zeker bij de wat jongere fotograafjes) om ze hier gewoon op aan te spreken, is toch niks mis mee? (meestal hoor je van verschillende hulpverleners dat ze zich aan dit soort figuren ergeren maar spreken ze de personen er nooit op aan...)

Uit een buurregio hier weet ik dat er ook een "fotograafJE" was die alle ambumeldingen af fietste die voorbij kwamen op P2000 en daar ook foto's ging staan maken. Hij is hier 1x goed op aangesproken door iemand van de Ambulance, en nu zie je hem nooit meer... (lijkt mij een goed voorbeeld)

Grt. Jeroen

Dat is zeker waar Jeroen! in veel gevallen hebben we als 'oudere' fotografen (waarbij oud vooral slaat op ervaring) ook wel de taak om jongere op bepaalde zaken te wijzen. Maar volgens mij is dat in meerdere topics hier op het forum ook zeker door meerdere personen getracht.

Om een voorbeeldje te geven, pas hadden we hier in de omgeving een springer. De ongeschreven regel is toch wel om foto's van dergelijke incidenten niet op internet te zetten. (wel of geen foto's maken is een andere discussie en hangt samen met de rol waarin je fotografeert.) Maar een jongere had dus wel op een 112 site foto's gezet. In dat geval vindt ik het noodzakelijk dat ik hem via een mailtje even wijs op deze ongeschreven regel, inclusief onderbouwing. Als je daarna een mailtje terugkrijgt met de reactie 'oh dat wist ik helemaal niet en ik heb de foto's van de site gehaald' En heeft er toch weer iemand geleerd!  8)

En ook aandacht vanuit de hulpdiensten zou dan inderdaad een goede oplossing zijn zoals in het bovengenoemde voorbeeld. Hiermee voorkom je verdere frustratie en beide partijen zijn volgens mij beter af.

@ Ko, volgens mij heeft paraat daar WEL alle reden voor.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #83 Gepost op: 26 juli 2008, 15:35:55
@ Ko, volgens mij heeft paraat daar WEL alle reden voor.

Dat is heel goed mogelijk, maar aangezien ik dat niet uit z'n profiel kan halen
ben ik gewoon benieuwd  :)

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 26 juli 2008, 16:06:20
Maar de grote vraag is of dat citygis in elke regio ingevoerd gaat worden of dat het blijft bij de ambulancedienst van Zuid Limburg. Dus misschien zijn over een jaar of 2 aleen nog plaatsnamen op p2000 te vinden.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #85 Gepost op: 26 juli 2008, 16:13:02
En dat wordt gezegd door iemand die in zijn profiel een foto heeft staan waar hij
op staat in brandweerkleding en met een fotocamera in zijn handen  ??? ??? ???

Ko

Wat wat heeft dat er mee te maken? Jammer dat je zo reageerd. Wat zijn jouw belangen hierin?

Lees maar, scheelt me alweer een hoop schrijfwerk http://brandweer.parkstad-limburg.nl/fvt/uitrukfoto.htm

Maar los hiervan werk ik bij O&T bij de brandweer. Ik steek dan ook niet een of ander verhaal af.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #86 Gepost op: 26 juli 2008, 16:31:38
Ko

Wat wat heeft dat er mee te maken? Jammer dat je zo reageerd. Wat zijn jouw belangen hierin?

Lees maar, scheelt me alweer een hoop schrijfwerk http://brandweer.parkstad-limburg.nl/fvt/uitrukfoto.htm

Maar los hiervan werk ik bij O&T bij de brandweer. Ik steek dan ook niet een of ander verhaal af.

Het gaat niet om mijn belangen, ik zit niet in Limburg. Ik was gewoon benieuwd
waarom iemand bezwaar maakt tegen fotografie terwijl hij zelf een camera vast
houd. En dat is bij deze duidelijk  :)
Een foto- en videoteam lijkt mij overigens geen verkeerde zaak, zeker niet bij
grote incidenten.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #87 Gepost op: 26 juli 2008, 16:35:34
CityGIS.. hmm,

ik ken alleen Citynavi, daar rijden de ambulancediensten in Gelderland-Midden mee. Heb er laatst even mee kunnen spelen. Ook met Citynavi kan allerlei informatie m.b.t de patiënt worden verstrekt.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #88 Gepost op: 26 juli 2008, 17:20:58
Het gaat niet om mijn belangen, ik zit niet in Limburg. Ik was gewoon benieuwd
waarom iemand bezwaar maakt tegen fotografie terwijl hij zelf een camera vast
houd. En dat is bij deze duidelijk  :)
Een foto- en videoteam lijkt mij overigens geen verkeerde zaak, zeker niet bij
grote incidenten.

Oke ;)
Het team heeft inderdaad al zijn toegevoegde waarde kunnen tonen bij enkele onderzoeken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 26 juli 2008, 18:38:29
Maar de grote vraag is of dat citygis in elke regio ingevoerd gaat worden of dat het blijft bij de ambulancedienst van Zuid Limburg. Dus misschien zijn over een jaar of 2 aleen nog plaatsnamen op p2000 te vinden.

Ik denk dat je eerst eens even wat informatie moet gaan winnen her en der. Uit jou reactie begrijp ik, dat jij denkt, dat alleen Zuid Limburg CityGIS gebruikt? Dan heb je het wel degelijk mis.

En dat wat niet de grote vraag, de vraag ging over de toekomst van p2000 en het wel of niet verkorten van de berichten.