Even stoeien met Google-maps en een route beschrijving leert mij dat zowel de 24uurs van Amersfoort als Nijkerk er 12 minuten erover doen om terplaatse te komen. Bij normale verkeersaanbod.
Ervaring verteld mij dat de aanrijroute van de 24uurs van Amersfoort naar dit brandadres over een zeer drukke weg voert met veel stoplichten met drukke kruissingen. En nu ook nog eens een tal van wegwerkzaamheden opbrekingen enz. Kortom daar verliezen ze tijd, en is het logisch dat Nijkerk daar als tweede TS rijdt.
Als ik de routes in mijn routeplanner gooi voor vrachtwagens van 20 ton van
www.routenet.nlKomen er bij mij iets andere tijden uit, puur op de routeplanner met tijden word de KVT naar dit adres als volgt:
Hoevelaken met 2,6 km en een rijtijd van 4 minuten + 3 minuten opkomsttijd naar kazerne= 7 minuten
Amersfoort Noord met 4,4 km en rijtijd van 7 minuten + 3 minuten opkomsttijd naar kazerne= 10 minuten
Beroeps Amersfoort Centrum met 6,1 km en een rijtijd van 9 minuten + 1 minuut opkomsttijd in de kazerne= 10 minuten
Nijkerk met 7,6 km met een opkomsttijd van 10 minuten + 3 minuten opkomsttijd naar kazerne= 13 minuten
Leusden met 7,0 km met een opkomsttijd van 11 minuten + 3 minuten opkomsttijd naar kazerne = 14 minuten
En dat de 2e TS van Hoevelaken buitendienst staat is al een poosje zo, en zal ook nog voortduren totdat de nieuwe 1132 van Nijkerk op de uitruk komt zodat de oude 1132 als 1232 in Hoevelaken dienst kan gaan doen.
En de opmerkingen betreffende de aanrijroute van van de beroepsploeg van Amersfoort Centrum valt de vertraging op de route meestal best wel mee, is mijn eigen ervaring op die route met een vrachtwagen.
Behalve in de topdrukte van de ochtend- en avondspits maar daar was op het moment van de brand, zaterdagmiddag, geen sprake van.