Overdracht van EHBO aan ambulanceverpleegkundige

Auteur Topic: Overdracht van EHBO aan ambulanceverpleegkundige  (gelezen 49446 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #20 Gepost op: 9 maart 2013, 11:27:15
Ik begrijp je punt maar elkaar iets wat serieus nemen lijkt me geen probleem toch?
je wilt het beste voor het slachtoffer.

Iedereen is voor zijn/haar taken opgeleid, waarom zou je niet samen kunnen werken? Of ben je te min als je geen sosa hebt gedaan

Als de persoon in kwestie er een vervelend gevoel aan over heeft gehouden dan mag dat best bespreekbaar worden gemaakt, niet iedereen is van steen.
Nurse powerrrrr


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 9 maart 2013, 11:46:55
Ik begrijp je punt maar elkaar iets wat serieus nemen lijkt me geen probleem toch?
je wilt het beste voor het slachtoffer.

Iedereen is voor zijn/haar taken opgeleid, waarom zou je niet samen kunnen werken? Of ben je te min als je geen sosa hebt gedaan

Als de persoon in kwestie er een vervelend gevoel aan over heeft gehouden dan mag dat best bespreekbaar worden gemaakt, niet iedereen is van steen.

Als je echt het beste wilt voor het slachtoffer ken je je plaats als EHBO-er. Je komt namelijk niet in de buurt van de kennis/ervaring van de ambulanceverpleegkundige. Als de verpleegkundige vraagt om ruimte of zegt dat iedereen weg moet dan doe je dat in belang van het slachtoffer. Als de verpleegkundige aangeeft dat hij geen tijd of behoefte heeft om het verhaal van een EHBO-er aan te horen dan staat dat niet gelijk aan iemand niet serieus nemen.

Iedereen is inderdaad voor zijn/haar taken opgeleid. Een EHBO-er is dat niet, een ambulanceverpleegkundige is dat wel.

Als de persoon in kwestie er een vervelend gevoel aan over heeft gehouden is dat gewoon jammer voor hem. Ik heb liever dat er 1000 EHBO-ers een vervelend gevoel aan over houden dan dat er 1 ambulanceverpleegkundige een vervelend gevoel aan over houdt omdat hij bij de baas moest komen vanwege een jankende EHBO-er.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #22 Gepost op: 9 maart 2013, 11:49:08
Als je echt het beste wilt voor het slachtoffer ken je je plaats als EHBO-er. Je komt namelijk niet in de buurt van de kennis/ervaring van de ambulanceverpleegkundige. Als de verpleegkundige vraagt om ruimte of zegt dat iedereen weg moet dan doe je dat in belang van het slachtoffer. Als de verpleegkundige aangeeft dat hij geen tijd of behoefte heeft om het verhaal van een EHBO-er aan te horen dan staat dat niet gelijk aan iemand niet serieus nemen.

Iedereen is inderdaad voor zijn/haar taken opgeleid. Een EHBO-er is dat niet, een ambulanceverpleegkundige is dat wel.

Als de persoon in kwestie er een vervelend gevoel aan over heeft gehouden is dat gewoon jammer voor hem. Ik heb liever dat er 1000 EHBO-ers een vervelend gevoel aan over houden dan dat er 1 ambulanceverpleegkundige een vervelend gevoel aan over houdt omdat hij bij de baas moest komen vanwege een jankende EHBO-er.

Lekker respectvol.....
Nurse powerrrrr


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #23 Gepost op: 9 maart 2013, 12:11:44
Een overdracht hoeft toch helemaal geen diagnose te bevatten? De (werk)diagnose is aan het ambulance personeel. En ik neem aan dat, als je belangrijke aanvullende info hebt (bloedsuikerwaarde, intoxicatie, onderliggend lijden), je gewoon je mond opentrekt en het zegt als de patient dat zelf niet kan of doet. Die info willen ze vast wel hebben.

Iedereen is inderdaad voor zijn/haar taken opgeleid. Een EHBO-er is dat niet, een ambulanceverpleegkundige is dat wel.
Uhm. EHBO opleiding? Bevat duidelijke taken. Of is dat geen opleiding volgens jou? Wanneer ben je dan voldoende opgeleid om hulp te verlenen?


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #24 Gepost op: 9 maart 2013, 12:14:33
Of ben je te min als je geen sosa hebt gedaan
Lekker respectvol.....
In de ogen van 024 is iedereen die geen vpk is minder dan zijzelf. Dat blijkt uit alle postings van haar, ook in andere draadjes...
En respect voor anderen laat ze ook niet veel blijken.
Soms zegt ze nog wel eens iets wat bijdraagt aan de discussies, maar ik wordt echt kotsmisselijk van haar attitude op dit forum.
I rest my case  :-X


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #25 Gepost op: 9 maart 2013, 12:22:17
... dat komt dan mooi uit en geeft een beetje balans. Ik wordt onpasselijk van alle autodidacten die reutelen over bloedsuikerwaarden, overdrachten aan ambulanceverpleegkundigen, rechtstreekse 'doorverwijzing' naar SEH, ample, mist, klagen bij de ambulancedienst vanwege het niet serieus genoeg genomen worden door de ambulanceverpleegkundige ... en allemaal op basis van een infantiel Oranje Kruis boekje of een AED-cursus.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #26 Gepost op: 9 maart 2013, 12:31:11
... dat komt dan mooi uit en geeft een beetje balans. Ik wordt onpasselijk van alle autodidacten die reutelen over bloedsuikerwaarden, overdrachten aan ambulanceverpleegkundigen, rechtstreekse 'doorverwijzing' naar SEH, ample, mist, klagen bij de ambulancedienst vanwege het niet serieus genoeg genomen worden door de ambulanceverpleegkundige ... en allemaal op basis van een infantiel Oranje Kruis boekje of een AED-cursus.

http://goedkopecursus.nl/cursus-Omgaan_met_je_eigen_frustraties_en_emoties_op_het_werk.html  O0


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #27 Gepost op: 9 maart 2013, 12:35:04
... dat komt dan mooi uit en geeft een beetje balans. Ik wordt onpasselijk van alle autodidacten die reutelen over bloedsuikerwaarden, overdrachten aan ambulanceverpleegkundigen, rechtstreekse 'doorverwijzing' naar SEH, ample, mist, klagen bij de ambulancedienst vanwege het niet serieus genoeg genomen worden door de ambulanceverpleegkundige ... en allemaal op basis van een infantiel Oranje Kruis boekje of een AED-cursus.

Je moet gewoon stoppen met dat übermensch gedrag ten opzichte van de 'gewone' goedwillende leken.

Behandel de ander zoals je zelf behandeld wil worden en loop niet zo te zuigen. Prima als je je bedenkingen hebt over het gedrag van een aantal, maar zet niet de hele groep weg als een stelletje niets wetende minderwaardige wannabees die alleen maar voor de voeten lopen en er alleen voor zichzelf zijn. Er zijn zat medemensen die hun leven hebben te danken aan de eerste levensreddende handelingen van deze vrijwilligers, die het niet verdienen om zo te worden weggezet.

Zat gebieden in dit land waar de ambulance er inderdaad de volle 15 minuten (en soms zelfs langer) over doen en waar medemensen voor de eerste hulp dus afhankelijk zijn van de eerste inzet van deze EHBO' ers.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 9 maart 2013, 12:43:08
Je moet gewoon stoppen met dat übermensch gedrag ten opzichte van de 'gewone' goedwillende leken.


Ik moet helemaal niets. Wat is er zo goedwillend aan gewone leken die maar moeten gaan klagen bij de baas van medisch professionals omdat ze zich niet serieus genomen voelden door een ambulanceverpleegkundige?

Leg me eens precies uit op grond waarvan een EHBO-er deskundig zou moeten zijn op het gebied van de ABCDE-methodiek, AMPLE of MIST. Waar staat dat in het Oranje Kruis boekje?

Het Oranje Kruis werkt met 5 simpele basisregels. Iedere EHBO legt het examen af volgens deze standaard. Het maakt iedere EHBO-er een autodidact als ze meer claimen. Volkomen logisch dat een ambulanceverpleegkundige er niet zoveel waarde aan hecht en misplaatst als een EHBO-er het nodig vindt een klacht in te dienen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #29 Gepost op: 9 maart 2013, 12:52:12
In de openingspost lees ik helemaal niets over klagen bij de baas van het ambulancepersoneel. Er wordt gewoon gevraagd wat de reden ervan is dat ambulancemensen niets willen weten van de bevindingen van de EHBO'ers, waarvan er volgens het verhaal een zelf ook ambulancemedewerker was in het dagelijkse leven.

Dan volstaat gewoon de opmerking dat het ambulancepersoneel dat zelf beter kan inschatten of dat ze wellicht haast hadden. Nu komt er een heel (verzonnen) verhaal bij over klagen bij de baas van de ambulancedienst, dat je liever 1 ambulancemedewerker ziet dan 1000 EHBO'ers, zielig Oranje Kruis boekje etc.

Nergens voor nodig, deze hetze.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)