Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 122424 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #210 Gepost op: 23 februari 2012, 22:33:10
Haaglanden krijgt brandweermotor
08-02-2012 16:35
DEN HAAG (ANP) – Brandweer Haaglanden krijgt een brandweermotor. De motor gaat eind volgende maand bij wijze van experiment een klein jaar lang door het stedelijk gebied rijden om daar vooral kleine incidenten in de kiem te smoren.

Dat zei regionaal commandant Esther Lieben van de Brandweer Haaglanden woensdag. Op de motor zit straks één persoon. Het is een van de weinige experimenten met maar één brandweerman. Nu gaan er vaak nog zes brandweerlieden naar een incident. Er wordt wel al veel uitgeprobeerd met vier mensen op een voertuig en ook met twee, zoals in Rotterdam.

„De brandweermotor is uitgerust met eenvoudig materieel om bijvoorbeeld brandjes in een prullenbak te blussen, automatische brandmeldingen te checken en iets te doen aan beginnende brandjes”, licht Lieben toe. „Het is vooral heel handig omdat de motor snel ter plekke kan zijn en de bestuurder dan kan bepalen hoeveel slagkracht we nodig hebben om het incident snel aan te pakken.”

Net als een brandweerauto is de motor ook in het rood uitgevoerd en uitgerust met een sirene.
Bron:Refdag

Beetje gedateerd bericht, maar ja. Heeft iemand hier al een plaatje van? Kan er op het forum namelijk verder niks van vinden. Vreemde is ook dat ik in AD ook een artikel heb gelezen met foto erbij. Echter deze is niet digitaal te vinden helaas. In AD stond ook dat motor momenteel bij Huijsman word afgebouwd en dat er 8 brandweermannen worden opgeleid voor de motor. Opleiding van politie instructeurs.

sorry dat ik het zeg..... maar eind volgende maand..... zit wel erg dicht bij 1 april..... misschien ben ik nu wel heel erg wantrouwend...
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #211 Gepost op: 23 februari 2012, 22:36:40
sorry dat ik het zeg..... maar eind volgende maand..... zit wel erg dicht bij 1 april..... misschien ben ik nu wel heel erg wantrouwend...

Tsja, Haaglanden heeft iets met 1 april en keer op keer was dat geen grap. Volgens mij is tot 2x toe een nieuwe OvD-regeling ingegaan op 1 april en volgens mij was er nog iets. Maarja om nu alles te wantrouwen rond die datum is ook weer zoiets......


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #212 Gepost op: 23 februari 2012, 22:48:28
Tsja, Haaglanden heeft iets met 1 april en keer op keer was dat geen grap. Volgens mij is tot 2x toe een nieuwe OvD-regeling ingegaan op 1 april en volgens mij was er nog iets. Maarja om nu alles te wantrouwen rond die datum is ook weer zoiets......

zal het maar gooien op een "traumatische ervaring" op 1 april ;)
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #213 Gepost op: 1 april 2012, 12:01:20
sorry dat ik het zeg..... maar eind volgende maand..... zit wel erg dicht bij 1 april..... misschien ben ik nu wel heel erg wantrouwend...

En toch is het bewaarheid :

p2kflex
11:59:32 01-04-12GROUP-2PRIO 1 OMS Melding De Orient Graskopstraat 62 GV 9061 9032
1500010BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500101BRW Haaglanden (Den-Haag-Centrum - Bevelvoerder)
1500501BRW Haaglanden (Den-Haag-Centrum - Lichtkrant)
1500605BRW Haaglanden (Motor 9061)


Nu nog wachten op de foto's ;)


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #214 Gepost op: 1 april 2012, 12:37:07
Van welke kazerne zou deze uitrukken? Lijkt mij sowieso ergens rond centrum. ???


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #215 Gepost op: 1 april 2012, 14:50:01
Nu nog wachten op de foto's ;)

We gaan ons best doen. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #216 Gepost op: 1 april 2012, 17:32:41
Drie plaatjes via de Twitter van Regio15:



www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Nick v/d Toorn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #217 Gepost op: 1 april 2012, 18:16:38
Foto`s van de brandweermotor, vandaag gemaakt tijdens het incident van een gaslucht op de Leyweg in Den Haag










Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #218 Gepost op: 1 april 2012, 19:18:18
























Merk voertuig: BMW R 1200 RT
Roepnummer: 15-9061
Kenteken: 48-MB-KB
Kazerne: Centrum
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Eerste brandweermotor in Nederland in actieve dienst

En de bevelvoerder, pompbediende, de 1, de 2, de 3 en de 4 in één persoon:


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #219 Gepost op: 1 april 2012, 20:45:12
wat voor datum is het ook al weer vandaag???????
 O0