Als een bevelvoerder van een TS nog andere verplichtingen heeft moet hij niet instappen of die verplichtingen laten voor wat het is. Ik geloof ook niet dat er veel bevelvoerders zijn die er problemen mee hebben om een afspraak te missen als ze bij een grote brand staan. Moet voor iedere manschap die een afspraak heeft ook een reserve-manschap worden opgeroepen?
Reden 1 zou kunnen, maar de dekking van 1 (één!) brandweermotor in vrijwel het hele zuidoosten van Haaglanden vind ik vrij beperkt. Bovendien; een binnenaanval zal de brandweermotor niet doen, hooguit kleine buitenbrandjes. Ik zou ook niet helemaal weten wat de toegevoegde waarde van een bevelvoerder op een motor is. Een extra OvD ter plaatse is begrijpelijk, maar bevelvoerders lopen er genoeg rond en die zijn verantwoordelijk voor hun eigen TS. Hooguit kan ik me indenken dat dit een bevelvoerder is die tevens OvD-papieren heeft en zodoende wordt ingezet?
Beste Danny,
Misschien zul je ooit begrijpen dat de snelheid van een eerste inzet belangrijk is...........;-)
Als bij een alarmering iemand opkomt die een uur later nog moet gaan werken, kan die persoon op deze manier keurig afgelost worden door iemand die iets later op de kazerne was en wel ruimschoots de tijd heeft.
Nee, je hoeft dus niet voor iedereen een reserve op te roepen en een goede/mooie alarmering maakt iedereen graag mee. Al kun je dan de inzet maar een uurtje meemaken, dan heb je iig je steentje bij kunnen dragen aan de uiteindelijke inzet.
En inderdaad, zo'n motor is alleen maar geschikt voor kleine buitenbrandjes e.d. maar ook die kunnen voorkomen terwijl een groot deel van de regio ingezet is..............