GRIP 2 (uitval watervoorziening) - Leeuwarden e.o. 12-03-2013

Auteur Topic: GRIP 2 (uitval watervoorziening) - Leeuwarden e.o. 12-03-2013  (gelezen 7951 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2013, 20:37:29
Tsja dat is het grote gevaar van P2000 en social media. Net als gisteren met die GRIP-2 oefening bij de nieuwe meldkamer Haaglanden. Hoe meer onduidelijkheid, hoe meer er geroepen wordt en iedereen neemt dat van elkaar over. Hoe meer mensen roepen dat er op plek 'X' iets aan de hand is, hoe meer mensen het gaan geloven :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2013, 20:38:23
Ze worden verstandig; geen straatnaam meer erbij ;D

p2kflex
20:38:13 12-03-13GROUP-1P 2 (langdurig) Uitval nutsvoorzien. (GRIP: 2) LEEUWARDEN 026466 026483
0300055BRW Friesland (Monitorcode)
0303346BRW Friesland (Heerenveen - Chauffeurs-2)


nexxon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2013, 20:38:45
Wel vreemd dat met jullie oproep op twitter, alle tweets die rond vliegen en heel 058 zonder water er niemand is die meld dat z'n tuintje blank staat. Zou bijna denken dat het lek ergens in het buitengebied moet liggen.

Dit was ook mijn idee, in het buitengebied, omdat vitens ook meldt dat zij het nog niet gevonden hebben. Moet trouwens een beste jongen zijn die gesprongen is gezien het gebied wat is uitgevallen. Overigens spreekt iedereen van een lekkage, maar het zou ook nog uitval van een pompstation ofzo kunnen zijn echter verwacht ik dat vitens dat wel monitord.


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2013, 20:42:00
Klopt. Onze fotografen in Leeuwarden vliegen ook de hele stad door, maar komen niks tegen. Alleen wat medewerkers van Vitens die ook als een gek van hot naar her rijden.

Als ik me niet vergis komt "ons" water uit noordbergum, en Tytjerk zit ook zonder...
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


nexxon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2013, 20:49:08
#vitens heeft extra monteurs opgeroepen om probleem #leeuwarden op te lossen. Lekverlies is 1200 kuub per uur.

Dus wel een lek en niet wat ik eerder typte mogelijk pompstation. Beste lekkage 20000 Liter per minuut, dat zou je toch echt moeten zien als het in de stad zit zou je zeggen.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2013, 20:51:13
Als er buiten Leeuwarden meerdere dorpen getroffen zijn, zou je toch een opschaling in de GRIP verwachten. Meerdere gemeenten getroffen is volgens mij goed voor een GRIP 4
Assumption is the mother of all fuck-ups


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2013, 20:53:24
#vitens heeft extra monteurs opgeroepen om probleem #leeuwarden op te lossen. Lekverlies is 1200 kuub per uur.

Dus wel een lek en niet wat ik eerder typte mogelijk pompstation. Beste lekkage 20000 Liter per minuut, dat zou je toch echt moeten zien als het in de stad zit zou je zeggen.

Als het onder een kanaal of meer zit valt 2 mē niet eens zo op.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2013, 20:58:39
Als het onder een kanaal of meer zit valt 2 mē niet eens zo op.

20 kuub per minuut zou je ook onder water op moeten merken geeft volgens mij toch een leuk stromingsbeeld aan het wateropp.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2013, 21:02:08
......, maar het zou ook nog uitval van een pompstation ofzo kunnen zijn echter verwacht ik dat vitens dat wel monitord.

Ja, pompstations worden zeker gemonitord en daar zit ook een overcapaciteit in. Als er eentje uitvalt zouden omliggende pompstations het over moeten kunnen nemen. Je krijgt dan wel iets drukverlies, maar niet 100%.


teddybeer40

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2013, 21:08:53
De meeste supermarkten zitten al zonder bron water. Mensen zijn al het hamsteren en er wordt gepraat van lichte paniek onder de mensen.
Het lek lijkt nog steeds niet gevonden.