Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 29542 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #140 Gepost op: 14 april 2013, 18:10:23
Veilige richting  ? ... ik zou zeggen richting van een degelijke muur of van het dakbeschot [als er dan nartuurlijk iemand op het dak staat  98uiye]


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #141 Gepost op: 14 april 2013, 19:26:42
Een beetje offtopic.....

Hoeveel vuurwapen opleidingsuren zijn in de politie aspirant training? (Voordat ze kunnen gaan op de straat met VW) En dan elke jaar?

Bij lange na niet genoeg. En daarna met die 4 a 5 x per jaar IBT, blijft het drama. Zeker als je er geen gevoel en handigheid in hebt.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #142 Gepost op: 14 april 2013, 19:58:33
... die 4 a 5 x per jaar IBT ... drama.

Dat vier a vijf keer per jaar IBT een drama is, is voor veel mensen wel duidelijk.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #143 Gepost op: 14 april 2013, 20:18:17
Dat vier a vijf keer per jaar IBT een drama is, is voor veel mensen wel duidelijk.

Ik vind het prima dat je mij qoute, maar dan moet je niet het belangrijkste weglaten, namelijk dat ik dit schreef op de vraag van Steve de Kiwi, hoeveel uren een politieaspirant krijgt voor de vuurwapen opleiding.
 98uiye
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #144 Gepost op: 14 april 2013, 20:23:55
Een beetje offtopic.....

Hoeveel vuurwapen opleidingsuren zijn in de politie aspirant training? (Voordat ze kunnen gaan op de straat met VW) En dan elke jaar?

39 uur in groepjes van 8


Waterdraakje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #145 Gepost op: 15 april 2013, 01:37:08
6 maanden lang je magazijnveer op spanning.
Dat is echt handig als dat apparaat je leven of dat van een ander moet redden.

Dat mag bij een kwaliteitsproduct (de veer) geen enkel probleem zijn. Een vuurwapen is technisch gezien niks bijzonders. Je zou je meer zorgen moeten maken om een veer die geregeld ge- en ontspannen wordt dan een veer die langere tijd gespannen wordt.

Tja een leven redden door een ander (boef of niet) om te kogelen ? Er wordt niet gered alleen een ander geslachtofferd.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #146 Gepost op: 15 april 2013, 09:17:46
Tja een leven redden door een ander (boef of niet) om te kogelen ? Er wordt niet gered alleen een ander geslachtofferd.

Mja ik denk het ook ja......


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #147 Gepost op: 23 april 2013, 08:12:18
6 maanden lang je magazijnveer op spanning.
Dat is echt handig als dat apparaat je leven of dat van een ander moet redden.
Tja een leven redden door een ander (boef of niet) om te kogelen ? Er wordt niet gered alleen een ander geslachtofferd.

Ik heb altijd gezegd dat als ik voor het dilemma van de split second sta ik liever heb dat de ander geslachtofferd wordt dan ik.
Dat ding hangt op je heup voor een reden. Daar moet je niet te spastisch over doen.
(maar ook niet te lichtzinnig)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #148 Gepost op: 23 april 2013, 08:55:38
Even een maffe side-step in dit topic, maar het is misschien wel een beetje tekenend hoe de wereld verschilt.
Mijn wapenbroeders en ik hebben elders op het wonderwijdeweb een discussie over hoe je een sportschutter herkent in het dagelijks leven:

Vinger langs het tankpistool vlak voor het tanken
Vinger langs de kitspuit voor het spuiten
Vinger langs de boormachine voor het boren
Vinger langs een luchtpistool etc, etc, etc.

Zijn wij sportschutters dan bezeten van veiligheid...? ^-^

Ik blijf mijn wenkbrauwen fronsen bij het opbergen van doorgeladen wapens. Voor mij is het net zoiets als je handen niet wassen na het plassen.
Als je het kanon niet nodig hebt voor onmiddelijk gebruik - en ja: in jullie geval is dat rekbaar - dan hoort hij in mijn ogen leeg te zijn.
Zeker als deze vervolgens in een locker of kluis verdwijnt. Als de agent het daar opbergt, heeft hij het niet meer nodig en verliest hij het zicht op het wapen (!).


Hoe zit het dan met mij, want bovengeschreven doe ik ook. Kwam er laatst namelijk achter toen iemand mij erop aansprak. Ik doe het dus onbewust, mijn vinger langs de boormachine, tankpistool, etc voor ik het ga gebruiken. Komt het door de opleiding, denk het wel.

Dus ik ben heel veilig bezig in jou ogen.

Maar ik berg mijn vwp wel altijd geladen op, waarom? Omdat ik op mijn werkplek meldingen kan krijgen dat ik met spoed weg moet. Alleen dragen wij niet de hele dag onze vwp. Dus die hebben we in onze locker geladen klaar liggen met alle spullen compact bij elkaar en bij een melding is het spullen pakken en wegwezen. Om voor mezelf een extra veiligheid in te bouwen heb ik hem zelfs in mijn holster zitten. Dus ik kom niet eens in de buurt van de trekker.

Het stukje van brand vind ik persoonlijk vergezocht. Als je kijkt hoeveel personeel er kasten heeft op een bureau en daar liggen allemaal wapens en munitie in. Dan is het sowieso een hoog risico voor de brandweer.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #149 Gepost op: 23 april 2013, 16:31:40
Om voor mezelf een extra veiligheid in te bouwen heb ik hem zelfs in mijn holster zitten. Dus ik kom niet eens in de buurt van de trekker.
Ik vraag me wel af hoe het wapen reageert als deze afgaat door oververhitting terwijl hij in het holster zit. Trekt hij het holster stuk? Of loopt hij na 1 schot vast omdat hij door de bescherming niet fatsoenlijk kan doorladen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.