Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)

Auteur Topic: Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)  (gelezen 159152 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #450 Gepost op: 12 januari 2012, 16:22:15
Dank je.  O0

@Rescue, ik heb het over de dagelijks voorkomende hartfalen in de zin van een hartstilstand/aanval.

Mijn excuses, Het was zeker niet flauw bedoeld. maar het woord verknettering kende ik echt niet.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #451 Gepost op: 13 januari 2012, 11:34:57
In de verkeerde topic gezet, bij deze op de juiste plek

Volgens mij, maar wie ben ik, moeten we anders naar reanimatie gaan kijken.
Juridische teksten worden gebruikt om morele waarden uitgedragen.

Ik kan het standpunt van Willem begrijpen, als hij het aan de professionele hulpverleners wil overlaten.
Ik zie dat anders, maar dat wil niet zeggen, dat mijn mening beter of slechter is.
  
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Ik ga er van uit, dat zo iemand, alles uit de kast haalt wat hij op dat moment kan doen.
Als hij beter gekunnen had, en daar ben ik van overtuigd, zal hij het zeker beter gedaan hebben.
Ergo hij kon niet beter, dus is het perfect.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #452 Gepost op: 13 januari 2012, 13:02:25

Volgens mij, maar wie ben ik, moeten we anders naar reanimatie gaan kijken.
Juridische teksten worden gebruikt om morele waarden uitgedragen.

Ik kan het standpunt van Willem begrijpen, als hij het aan de professionele hulpverleners wil overlaten.
Ik zie dat anders, maar dat wil niet zeggen, dat mijn mening beter of slechter is.
  
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Ik ga er van uit, dat zo iemand, alles uit de kast haalt wat hij op dat moment kan doen.
Als hij beter gekunnen had, en daar ben ik van overtuigd, zal hij het zeker beter gedaan hebben.
Ergo hij kon niet beter, dus is het perfect.


Regelrechte nonsens.

Expert.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #453 Gepost op: 13 januari 2012, 13:37:28

  
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Klopt dat willen we allemaal, maar wanneer de wil van het slachtoffer is dat er geen reanimatie wordt uitgevoerd dan verleen je (in mijn ogen en hoe moeilijk dan ook) het beste de hulp door geen hulp te bieden. Mits het een NVVE-penning is die de wilsverklaring bekrachtigt.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #454 Gepost op: 14 januari 2012, 08:46:47
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Soms vraag ik mij af of een slachtoffer een noodzakelijk iets is om een hobby uit te kunnen oefenen...
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #455 Gepost op: 14 januari 2012, 10:04:51
Soms vraag ik mij af of een slachtoffer een noodzakelijk iets is om een hobby uit te kunnen oefenen...

ik zie het anders
voor mij persoonlijk heb ik iets geleerd in de hoop het nooit nodig te hebben
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #456 Gepost op: 14 januari 2012, 10:55:14
Iedereen die begaan is met een slachtoffer, wil perfect hulpverlenen.

Ik ga er van uit, dat zo iemand, alles uit de kast haalt wat hij op dat moment kan doen.
Als hij beter gekunnen had, en daar ben ik van overtuigd, zal hij het zeker beter gedaan hebben.
Ergo hij kon niet beter, dus is het perfect.
Als je spreekt over 'perfect hulpverlenen', whatever that may be, dan moet de hulpverlening voor het slachtoffer perfect zijn. Ofwel, het moet een voor hem goede en wenselijke uitkomst hebben. Dat kan een goed herstel zijn, of in het kader van de NR-penning niet gereanimeerd worden. Het slachtoffer staat centraal, niet de hulpverlener.

Soms vraag ik mij af of een slachtoffer een noodzakelijk iets is om een hobby uit te kunnen oefenen...
Het is maar hoe je het ziet :). Zonder patiënten geen werk voor de dokter. Zonder brand geen werk voor de brandweer. Een EHBO'er volgt een cursus om te kunnen handelen in het geval het nodig is. Een evenementenhulpverlener volgt de cursus om mensen te helpen. Als er geen slachtoffers komen, hoeft hij ook geen cursus te volgen... 998765


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #457 Gepost op: 14 januari 2012, 12:54:17
Ik wens niemand iets toe, maar als er iets gebeurt, dan graag als ik in de buurt ben...  8)
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #458 Gepost op: 14 januari 2012, 13:02:25
Soms vraag ik mij af of een slachtoffer een noodzakelijk iets is om een hobby uit te kunnen oefenen...

Als je ergens echt bekwaam in wil worden, dan zul naast veel oefenen, en trainen in verschillende situaties ook praktijk ervaring moeten opdoen.

Daarnaast zijn slachtoffers noodzakelijk, want anders hebben dokters, ziekenhuizen, ambulance geen werk, en kan nooit iemand bekwaam worden in eerste hulp vaardigheden.  En dat je bij een vrijwilligersclub je aanmeld om in situaties te komen waarin je praktijk ervaring kan opdoen.  Super toch.

Zonder branden, was jij nooit HBm geworden.  @Omdenken


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #459 Gepost op: 14 januari 2012, 18:47:27
Zonder branden, was jij nooit HBm geworden.  @Omdenken

Da's een feit, Rescue.
Maar toen ik een keer in een kazerne op bezoek was waar, toen er toevallig op dat moment een middelbrandalarm werd gegeven, een luid gejuich uitbarstte, vond ik dat toch wel erg gênant....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012