Meerdere penningen gaat ten koste van de herkenbaarheid en daarmee verdwijnd ook de betekenis van de penning omdat alleen de penning van de NVVE erkend is loop je daarmee het risico dat dragers van de erkende penning gereanimeerd gaan worden tegen hun wilsbeschikking.
Niet goed voor het SO, niet goed voor de naasten, niet goed voor de hulpverlener en wellicht de doodsteek voor een systeem wat in basis en eenvoud prima kan werken.
M.I. zou de "bereikbaarheid" en bekentheid van de penning van de NVVE beter moeten, niet alleen naar de mensen die niet gereanimeerd willen worden maar ook naar de burgerhulpverlener.
Meer aandacht hiervoor bij de cursussen, en hoe te handelen bij aantreffen maar, ook bespreekbaar maken bij de huisartsen richting hun patienten.
Toevallig dit weekend een heel gesprek hierover gehad met mijn ouders die beide niet gereanimeerd willen worden en hoe dit kenbaar te maken, huisarts heeft nooit gesproken over deze eventuele wens ondanks dat beide hartpatient zijn en een van hen al twee maal een TIA heeft gehad.
N.a.v. een eerder (kort) gesprekje heeft mijn moeder internet afgezocht en zou een andere wijze van wilsbeschikking gaan dragen dan de NVVE penning, gelukkig bijtijds kunnen bijsturen dat ze toch echt alleen niet gereanimeerd worden / of ingeval van latere ontdekking, de reanimatie gestaakt wordt als ze de NVVE penning dragen.
Mijn mening: één functie één penning