GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (heide) Kluizerweg - Leende 26-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (heide) Kluizerweg - Leende 26-03-2013  (gelezen 14612 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Waar wordt die trailer nu voor gebruikt dan? Wat is de reden dat ie niet meer als tankwagen wordt ingezet? Zoals Brambd hierboven zegt vanwege de 'lompheid'?

Dat zeg ik niet. Hij word nog wel als tankwagen gebruikt. Alleen de truck word niet meer gebruikt, er staat nu een nieuwe truck voor. Die van Texel word helemaal niet meer gebruikt. Daar staat nu een nieuw voertuig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Dat zeg ik niet. Hij word nog wel als tankwagen gebruikt. Alleen de truck word niet meer gebruikt, er staat nu een nieuwe truck voor. Die van Texel word helemaal niet meer gebruikt. Daar staat nu een nieuw voertuig.

Ah nu snap ik hem. Thnx. 98uiye


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ah nu snap ik hem. Thnx. 98uiye

At your service.  :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Die tank wagen van Lommel is mooi ding, dan heb je snel veel water op de plek, ik schat dat hij gauw 20M3 is. Laten ze hier in NL ook vlak bij grote natuurgebieden zo'n tankwagen plaatsen. Met de huidige pompen van tegenwoordig druk je zulke opleggers snel vol.
 Ik rijd zelf met 36m3 mest oplegger, en kan die vol drukken in 10 min, inclusief aan en afkoppellen van de slang.

Dus idee voor de korpsen van NL? Dan geen 36m3 natuurlijk, want dan weg je vol al gauw 50 ton. Maar een 20m3 tank oplegger of gewoon een 8x8 of 10x8 met grote tank en pomp der op. moet je heel eind kunnen komen in het terrein. Mits je der iemsnd op hebt zitten die weet hoe je terrein moet rijden( bedoel ik natuurlijk de gewone zandpaden mee).

Drenthe gaat eind 2014 over op tankwagens i.p.v. brand kranen dit is niet alleen voor natuur branden handig maar ook voor het buiten gebeid van Drenthe waar vaak weinig tot geen water uit de brand kranen komt.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Ik geloof dat het 28.000 liter was, wat daarin zit.

Maar veel water = veel gewicht en dus slecht voor de zandpaden. En het apparaat is ook groter, je bent dus minder wendbaar en minder snel ter plaatse en je kan ook minder snel door de heide "crossen". Mij lijkt het juist slimmer om meerdere kleinere tankwagens te hebben.
Tankwagens horen niet in het terrein om te blussen. Je gebruikt een compacte bluswagen met een tank van 3000 of 4000 liter. Tankwagens dienen buiten het terrein als vulpunt. Het gaat helemaal niet om zoveel mogelijk water op het vuur te krijgen, maar zo effectief mogelijk met gebruik van zo weinig mogelijk water!


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Mij onbekend. Wat ik wel weet is dat BZO enkele tankwagens gaat aankopen. Zal nog wel even duren, want tja... "geld" he ::)
Tja, er zou een peloton TS-BT's aangeschaft worden na de brand in 2010 in Heeze-Leende op de Strabrechtseheide. Maar wat van dat plan over is.. Geen idee.


Klopt Lieshout krijgt een Tankwagen maar welke korpsen nog meer is mij nog even onduidelijk.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Sinds de duinbranden is schoorl heeft het korps bergen ook een tankwagen. Uit mijn hoofd is dit een omgebouwde melkwagen van campina. Een makkelijke en goedkope oplossing lijkt mij.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Is er al eens nagedacht om bij natuurgebieden ,bossen etc,een groot aantal geboorde putten te boren ?? of is dat wat gemakkelijk gedacht van mijn kant??
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Is er al eens nagedacht om bij natuurgebieden ,bossen etc,een groot aantal geboorde putten te boren ?? of is dat wat gemakkelijk gedacht van mijn kant??
Die zijn er zo hier en daar. In Utrechts land hebben ze speciale haakarmbakken daarvoor ontwikkeld. Probleem is dat pompbedieners geen zand in hun tank willen hebben, en dat komt met een geboorde put altijd mee omhoog, hoe goed het filter onderin ook is. Ook is de hoeveelheid water vaak een probleem. Meer water vragen is ook meer zand mee omhoog. Ik herinner me nog ergens een rapport van een natuurbrand uit het zuiden van het land, waarbij gebruik gemaakt is van geboorde putten en waarbij pompen in de vernieling zijn geholpen.
Geboorde putten gebruiken kan, maar altijd via een vulbassin.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Bij lage druk kom er toch geen zand in de tank??? bedoel om gelijk vanaf de boorput te blussen
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman