Gebruik OGS bij grensoverschrijdende inzetten?

Auteur Topic: Gebruik OGS bij grensoverschrijdende inzetten?  (gelezen 9379 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #20 Gepost op: 1 april 2013, 11:26:06
Een stukje uit de Belgische wegcode:

Dat is volgens mij exact wat men in de geciteerde Nederlandse brancherichtlijn heeft opgenomen mbt rijden in het buitenland.  ???
Senior GGP / Oost-Brabant


De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #21 Gepost op: 1 april 2013, 12:20:39
Dat is volgens mij exact wat men in de geciteerde Nederlandse brancherichtlijn heeft opgenomen mbt rijden in het buitenland.  ???

Het zit em in de woordkeuze en het verschil in bepalen van een dringend en niet-dringend vervoer (en de naamgeving errond).
Dat ligt in België en Nederland helemaal anders.

Wil je in orde zijn met de regelgeving, en het is een dringend vervoer, rij dan gewoon altijd met je OGS aan.
Is het een niet-dringend vervoer, zet dan alles uit, het heeft hier enkel aan dat je een patiënt aan boord hebt.

Wat trouwens niet wil zeggen dat ik achter deze werkwijze sta!  ;)


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2013, 15:10:32
hoi prins,

wil je mij die woordkeuze en de bepaling wat dringend is uitleggen.

ik snap jou redenering totaal niet dus graag een verdieping..

thx

ben


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2013, 18:25:59
Eea staat in het benelux en enschede verdrag, ten minste voor de politie collega's


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #24 Gepost op: 29 september 2013, 16:57:34
hoi prins,

ik rij wel eens met ogs naar België en Duitsland. voor belgie heb ik geleerd a1 door rood maar eerst volledig stoppen a2 stoppen voor rood alleen blauwe lampen. Ik vind het een heel belangrijk onderwerp. graag een uitleg van je mening.

thx

ben


De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #25 Gepost op: 29 september 2013, 19:08:23
Citaat van: benII link=msg=1205345 date=1380466654
hoi prins,

ik rij wel eens met ogs naar België en Duitsland. voor belgie heb ik geleerd a1 door rood maar eerst volledig stoppen a2 stoppen voor rood alleen blauwe lampen. Ik vind het een heel belangrijk onderwerp. graag een uitleg van je mening.

thx

ben

Zoals ik al eerder zei kent België gewoon geen A1 en A2. Je rit is dringend of niet dringend.
Bij een dringende opdracht mag je enkel door het rood als je eerst tot stilstand komt (in de praktijk: trager dan 30 km/u) en als je de sirene en het zwaailicht voert. (een A2 zal in België meestal ook gewoon dringend gereden worden)
Ook je andere punt is gelijk, wanneer je een niet dringend vervoer uitvoert, en dus je sirene niet gebruikt, moet je altijd stoppen en wachten op groen. Het enige waar alles om ging was het woordje "moet". Hier bepaalt de chauffeur zelf of hij alleen de zwaailichten aandoet of zonder gaat rijden, alleen wordt het gebruik bij een niet dringende opdracht afgeraden om chauffeurs niet in de war te brengen. Maar hier spreken we dan eerder over een B-rit (secundair ziekenvervoer) of een 100-rit die blijkt mee te vallen.
Gewoon met je zwaailichten aanrijden heeft dus eigenlijk enkel een attentie waarde.

De chauffeur heeft hier dus een groter beslissingsrecht, maar dus ook een grotere verantwoordelijkheid.


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #26 Gepost op: 30 september 2013, 15:19:42
hoi prins

helder thx

greetz

ben


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #27 Gepost op: 15 december 2013, 20:25:48


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #28 Gepost op: 16 december 2013, 20:21:56
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1228771 date=1387135548
http://www.youtube.com/watch?v=Plg95Rd3taE

User: Montis Einsatzfahrten

Maar nu even voor een leek zijnde...
Wat doet de koninklijke marechaussee nou in Duitsland anders dan dat ze in Nederland zouden doen?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=