Rang Brandweer

Auteur Topic: Rang Brandweer  (gelezen 13963 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #50 Gepost op: 19 november 2005, 18:36:00
Heb je helemaal gelijk in, maar hoeveel keer op een jaar heb je een grote brand? Hier ga je meestal prio 1 naar keukenbrandjes, die al geblust zijn, autom. brandmeldingen etc. Dus is de rit het spannendste van de uitruk. ;)

sssssststststststsssssssssssssssssst,weet het.
maar als die klapper dan weer komt wil ik mee naar binnen 8)
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


Harry007

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 2 december 2005, 09:07:13
Mijn rang is ook anders, nl wannabee, heb nog een sollicitatie lopen, hoop er snel wat van te horen.


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #52 Gepost op: 2 december 2005, 15:30:50
heel veel succes ;)
,bij vrijwillige of beroeps brandweer??
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


Harry007

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 8 februari 2006, 22:25:49
Bij de vrijwillige brandweer, toen ik die post zette was dat bij post oeffelt van gemeente Boxmeer, maar omdat ik eind januari ben verhuisd naar Boxmeer ging dat niet door, ik wacht nu weer rustig af tot er in Boxmeer plaatsen vrijkomen, dit al eens geprobeerd, maar woonde toen in Beugen, waarschijnlijk te ver weg, hierover heb ik ook al eens in een ander topic gereageerd, ik geloof topic wanneer kom jij bij de brandweer ofzo.

Greetz

Harry007


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #54 Gepost op: 9 februari 2006, 23:08:44
Nou dan ik ook maar ff:

Hoofdbrandwacht Brandweer Beverwijk Ik hoop in de toekomst verder te mogen voor OBM, heb ik wel interesse in.
Daarnaast ook chauffeur/pompbediener in bezit
EHBO+Reanimatie en AED bediener ( maar das meer op t medische gebied zeg maar)  ;)

Groeten


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #55 Gepost op: 12 februari 2006, 22:56:34
Ja, dan ik ook maar, ben OBM, en een flink eind op weg met BM, ik vindt het jammer dat verbranding en blussing eruit gaat, maar ik vindt het 5 jaar te laat als hydrodynamica eruit gaat, (met rekenen en zo) hier heb je geen!@#$%^aan in de praktijk, en is mi. alleen vulsel om kandidaten te plagen en nutteloos tijdverdrijf: de repressie praktijk met OGS, maar dan geen maquette had beter geweest en mi. een betere voorbereiding op de praktijk.In ieder geval, eenieder die wil rekenen voor zijn inzet, succes met de "oude"lesstof.


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #56 Gepost op: 5 april 2006, 16:24:42
Ben alleen benieuwd hoe het dadelijk gaat met de functie bevelvoerder?
Worden de OBM opgewaardeerd of wordt de BM teruggezet en wat voor rangonderscheidingen krijg je dadelijk?
Gaan de 4 strepen eruit of de stip (met vraagteken)?

Overigens HBT en onderweg met OBM....
Van mij mag verbranding & Blussing eruit en hydrodynamica al helemaal!
Met vriendelijke groet, Arlé  


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #57 Gepost op: 7 april 2006, 10:37:29
Heb momenteel mijn Onderbrandmeester papieren. Ben bezig met mijn brandmeester met keuze module Repressie en OOV.

Wat Arlé betreft: Verbranding en blussing vind ik zeker wel een aanvulling op je OBM, mits het goed gegeven wordt. De module hydrodynamica is sinds jaar en dag een taai en saai stuk stof, het is moeilijk om een dergelijk onderwerp interressant te maken.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!