Je snapt het niet helemaal, ik ben met je eens dat het verschrikkelijk is dat verpleegkundigen hun werk niet kunnen doen. Dat geldt ook voor brandweermensen en de gehele Nederlandse bevolking die in aanraking komt met criminaliteit.
Waar ik op doel is dat deze discussie geen zin heeft omdat jij niet met steekhoudende argumenten komt. Je roept uit pure frustratie een aantal argumenten die echt kant noch wal raken en absoluut de politie niet aan te rekenen zijn. Dat je gefrustreerd bent kan ik begrijpen, maar wat jij zegt slaat echt als een tang op een varken en komt m.i. voort uit je persoonlijke onvrede jegens de politie.
Nergens in de wereld bestaat 100% veiligheid, dat is gods onmogelijk. Vergeleken met andere landen hebben wij een uitstekend georganiseerde politie die prima werk levert, de zaken die jij roept liggen ook niet in de macht van politie. Ook wij hebben te maken met het beheer en bevoegd gezag boven ons. Als je ook maar enigszins kennis van zaken had, dan had je geweten hoe e.e.a. inelkaar steekt en hadden we hier denk ik een hele interessante discussie kunnen voeren. Ik roep bepaalde termen als de symbolische functie van de politie niet voor niets, een hoog oplospercentage is nou eenmaal onmogelijk (lees de stukken eens, het zal je verbazen!).
Bovendien vind ik het redelijk respectloos hoe je bepaalde dingen hier neerzet, met populistische termen en verkleinwoordjes.
Met andere woorden: je mag roepen wat je wilt, maar ik ga niet meer inhoudelijk reageren in dit topic. Succes met de 'discussie', met mensen zoals jij winnen we de oorlog in ieder geval niet.