BIG geregistreerden binnen het NRK

Auteur Topic: BIG geregistreerden binnen het NRK  (gelezen 2082 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Gepost op: 25 april 2005, 23:25:43
Hallo,

Ik plaats deze vraag ook maar hier omdat toch verschillende ambulanceverpleegkundigen zowel bij de ambulancedienst als het NRK hun arbeid verrichten.
Ik hoop hierdoor wat meer (zinnige) reacties te krijgen.

"Hallo,

Voor onze eigen NRK-afdeling ben ik uit aan het pluizen aan welke voorwaarden een afdeling, cq. beroepsbeoefenaar moet voldoen om als BIG-geregistreerde (verpleegkundige of arts) ook als zodanig binnen de organisatie van het NRK te kunnen (en mogen) worden ingezet.
Zijn er afdelingen (buiten Zandvoort, hier heb ik namelijk al contact mee) welke gebruik maken van artsen of verpleegkundigen in die hoedanigheid (dus niet als EHV)?
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe zij dit wettelijk en organisatorisch afgedekt hebben.

Gr. Luke"

HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Luke

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2005, 16:56:09
Dat is nu het probleem.
We zijn met een aantal BIG-geregistreerde verpleegkundigen en een arts lid van het Rode Kruis, maar wij worden tot nu toe gelijk geschaald met de EHV.
Niet zo'n probleem, alleen een beetje frustrerend dat je je potentie niet mag gebruiken (wat wel ik het zkh mag).
Vandaar de vraag.

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2005, 23:24:44
Dat is nu het probleem.
We zijn met een aantal BIG-geregistreerde verpleegkundigen en een arts lid van het Rode Kruis, maar wij worden tot nu toe gelijk geschaald met de EHV.
Niet zo'n probleem, alleen een beetje frustrerend dat je je potentie niet mag gebruiken (wat wel ik het zkh mag).
Vandaar de vraag.

Luke

Bekijk het eens van de andere kant.

Als je als verpleegkundige aan de gang gaat, dan moet je ook als zodanig herkenbaar zijn. En dat zichtbaar onderscheid is opgeofferd aan de gelijkheid.

Als je ondergaat in de rode massa, dan kan het publiek ervaren dat ze op het ene moment verpleegkundig nivo kan op bepaalde vragen "ja" verkocht worden en op het andere moment op EHV nivo en moet "nee" verkocht worden.

Luke

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2005, 06:42:34
Beste EHBO-er,

Dat is organisatorische en qua kleding wel te regelen.
Want ben nu eerlijk, hoe weet jij of je een ambulancechauffeur of verpleegkundige voor je hebt staan?
Of anders gezegd, binnen het zkh, waarin zie jij het verschil tussen een verzorgende, een interieurverzorgster of een hoofdverpleegkundige als ze naast je bed komen te staan?

Ik zie daar geen probleem in.

Gr. Luke

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2005, 08:27:30
Beste EHBO-er,

Dat is organisatorische en qua kleding wel te regelen.
Want ben nu eerlijk, hoe weet jij of je een ambulancechauffeur of verpleegkundige voor je hebt staan?
Of anders gezegd, binnen het zkh, waarin zie jij het verschil tussen een verzorgende, een interieurverzorgster of een hoofdverpleegkundige als ze naast je bed komen te staan?

Ik zie daar geen probleem in.

Gr. Luke

Luke,

Ambumensen in onze regio hebben hun functie voor op hun jas staan.

Ik weet dat er een aantal ziekenhuizen om die reden, naast naamplaatjes, verschillende kleuren kleding zijn gaan gebruiken.

Ik weet dat het voor buitenstaanders vaak niet helder is, maar dat zou juist een argument zijn om dat beter kenbaar te maken.

chanes

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2005, 16:54:46
Zelf ben ik ook verpleegkundige. Bij onze afdeling van het Rode Kruis zijn ze volgens mij niet van plan onderscheidt te maken, wat ik toch zeer jammer vindt, want je laat nu toch kennis liggen.

Bij ons in de provincie is niet aan de kleding te zien of je voor een ambulancechauffeur of verpleegkundige te maken hebt.

Wat wel een idee is, is om net als bij het Rode Kruis in Duidsland functies met klitteband op de jas te bevestigen. Hier heeft trouwens ook iedereen dezelfde kleding aan.
Dus er is een redelijk goedkope oplossing te verzinnen.

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2005, 21:45:20
Bij ons hebben de ambulancier (cfr Ambulancechauffeurs), verpleegkundigen en artsen een rugstrip op hun jas. Voor iedere bekwaamheid is er ook een badge die ze normaal gezien zichtbaar moeten dragen. Nu vind ik wel dat de strips iets groter mochten zijn, maar het is toch iets.