Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29181 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 28 juli 2013, 00:44:14
En hier voor de beeldvorming hoe extra Blauw aan de voorkant eruit ziet. O0
Zeg nou zelf: Veel opvallender toch.
https://www.youtube.com/watch?v=JVKV2s4UpHU
Bas112NHN


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #51 Gepost op: 28 juli 2013, 04:35:54
Citaat van: Sylvester link=msg=1186861 date=1374957372
@DiNozzo,

Blauw/Blauw met TA aan is op deze manier niet bepaald duidelijk. Sowieso vind ik de Whelen TA al te snel gaan.

Hij is sowieso niet duidelijk. Los is de TA is niet opvallend genoeg en met amber valt hij ook weg. Gezien de lokatie en de soort van het incident was het in dit geval verstandiger dat dit buffervoertuig blauw voerde.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #52 Gepost op: 28 juli 2013, 09:39:17
Ik ben een leek en heb er dan ook geen verstand van, maar op welke reden vinden sommige van jullie nou de verlichting TE fel.
In mijn optiek is het toch juist de bedoeling dat je extra goed opvalt.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het storend kan zijn als je buiten je voertuig aan het werk bent en in je eigen verlichting kijkt.

Als ik een aantal filmpjes bekijk (en soms op straat) dan vindt ik als "normale" weggebruiker dat sommige prio 1 wagens of motoren best wat beter mogen opvallen(uiteraard alles in perspectief genomen) (je hoort het geluid, maar waar komt dat nou vandaan....)
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #53 Gepost op: 28 juli 2013, 16:53:37
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1186927 date=1374997157
Ik ben een leek en heb er dan ook geen verstand van, maar op welke reden vinden sommige van jullie nou de verlichting TE fel.
In mijn optiek is het toch juist de bedoeling dat je extra goed opvalt.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het storend kan zijn als je buiten je voertuig aan het werk bent en in je eigen verlichting kijkt.

Als ik een aantal filmpjes bekijk (en soms op straat) dan vindt ik als "normale" weggebruiker dat sommige prio 1 wagens of motoren best wat beter mogen opvallen(uiteraard alles in perspectief genomen) (je hoort het geluid, maar waar komt dat nou vandaan....)

Klopt helemaal. De zichtbaarheid van blauw vind ik overdag niet om over naar huis te schrijven. De trafficadvisor daarentegen geeft zoveel licht dat je er niet anders mee kan werken dan hem in de nachtstand te zetten. Ooit wel eens verblind door de zon? dit is bijna vergelijkbaar. Als de TA op flash staat, krijg je spontaan epilepsie. En de TA is dan weer zo fel dat je blauw niet meer ziet.


Gast

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 28 juli 2013, 21:23:31
Dit wordt aan de achterkant mede veroorzaakt omdat het enige zichtbare blauw in de hoeken onder ongeveer 45 graden gericht staat. Ook al wordt het geprojecteerd en gereflecteerd in een breder gezichtsveld, het is geen rechtstreekse inkijk naar het blauw. Het oranje (de traffic advisor) straalt wel direct af recht naar achteren, en is dus per definitie feller dan de hoek-LED's


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 29 juli 2013, 15:51:01
Ligt ook ten dele aan de gebruikte kleur blauw. Het nieuwe blauw van whelen (heel licht blauw) en de extra spreidlens voor de ledjes, werken niet echt in het voordeel van de dakset.

Heb al op diverse wagens een Freedom gezet, maar plaats naar de voorzijde wel een set extra 400 erbij. Single row trouwens, dual row is zonnebrilstand....


Gast

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 29 juli 2013, 18:24:16
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1187248 date=1375105861
Single row trouwens, dual row is zonnebrilstand....

Watje  8)  8)  Dual-row is voldoen aan de René-Retina-Factor  ;D  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 29 juli 2013, 19:40:13
Heeft Whelen btw geen dual colour hoekmodules voor de Freedom? Ik zie liever 2 rijen Blauw en 2 rijen Amber in de hoeken, dan nu 1 rij Blauw en 1 rij Amber.


Gast

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 29 juli 2013, 19:45:20
Whelen heeft ze wel maar HONAC heeft ze niet ;) Althans, niet gekeurde hey daar is die leuke ECE klasse 2 eis weer ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 29 juli 2013, 19:55:03
Een eis waar het merendeel van Europa geen gehoor aan geeft volgens mij.