Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29182 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 29 juli 2013, 19:58:57
Een eis die alleen in Nederland bestaat. Vandaar.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 29 juli 2013, 20:09:50
Maar het was toch een Europese eis?


Gast

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 29 juli 2013, 20:19:14
Citaat van: Sylvester link=msg=1187314 date=1375121390
Maar het was toch een Europese eis?

Welnee. ECE-R65 is een Europese eis voor wat betreft lichtopbrengstwaarden, zichtbaarheid maar ook tussen welke waarden blauw een lens of LED moet uitstralen.
De klasse II eis (of TB2) is een puur Hollands dingetje (dacht dat jij dat nog wel onthouden had  O0 ) met de knipperfrequentie en al die dingen. Dat we het Europees moeten laten testen, dat komt omdat je geen sigaar uit eigen doos mag roken.
Moet je eens aan een Duitser vragen met zijn Hella op het dak "ob dieser in übereinstimmung mit Klasse II ECE-R65 ist" ... ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 29 juli 2013, 20:22:42
@Caprice, ik haal even wat dingen door elkaar e050


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 31 juli 2013, 01:31:43
Weet iemand waarom er, voor op de motoren uit de aanbesteding, niet gekozen is voor een Hänsch Movia SL en waarom er geen knipperend groot licht op de motoren zit ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #65 Gepost op: 31 juli 2013, 01:59:52
Citaat van: Jerommeke link=msg=1187769 date=1375227103
Weet iemand waarom er, voor op de motoren uit de aanbesteding, niet gekozen is voor een Hänsch Movia SL en waarom er geen knipperend groot licht op de motoren zit ?
Volgens mij werk je zelf in de blauwe kolom, daar moet je dan toch snel achter kunnen komen  98uiye


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #66 Gepost op: 31 juli 2013, 10:51:02
En het leukste is nog wel dat de Duitsers goed zichtbaar zijn en veel Hollanders met de extra aangescherpte in theorie op papier betere eisen in veel gevallen volstrekt niet......... 98uiye
1:87 modelletjes:  


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2013, 11:01:51
Klasse II is gewoon het gevolg van marktbescherming van PON-itie Nederland. Ik moet wel zeggen, ze hebben 't meesterlijk gespeeld.
Klasse II is niets meer en minder, dan verhoogde lichtintensiteit en het aanwezig zijn van een nachtschakeling.

ECE R65 regelt: Kleurtemperatuur Oranje en blauw (de tint oranje en de tint blauw), de knipperfrequentie, de keuring als balk, module, of pit. En een regentest.
Verder gelden er ook nog verschillende openingshoeken (4 en 8 graden) voor blauwe en oranje daksets/pitten. Om die reden zie je bijvoorbeeld dat bij oude Hella draaispiegel zwaailichten de oranje versie geribbeld is en de blauwe versie een gladde kap heeft.

De reden waarom er geen Movia op de politiemotoren zit. Hänsch heeft in al haar wijsheid het distributeurschap voor NL naar een [CENSUUR] uit het noorden verlegd. Daar zijn andere afnemers (oa Honac) allerminst happy mee. Gevolg is dat afnemers nu eigen lampen gaan ontwikkelen, of via andere distributiekanalen hun lampen inkopen. De officiële importeur, onderdeel van een bekende brandweerbouwer, levert alleen "aan zichzelf" in grote aantallen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 31 juli 2013, 12:46:45
Citaat van: paulg link=msg=1187778 date=1375228792
Volgens mij werk je zelf in de blauwe kolom, daar moet je dan toch snel achter kunnen komen  98uiye

Er is werkelijk niemand die het weet, kan of wil vertellen....

Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1187836 date=1375261311
De reden waarom er geen Movia op de politiemotoren zit. Hänsch heeft in al haar wijsheid het distributeurschap voor NL naar een [CENSUUR] uit het noorden verlegd. Daar zijn andere afnemers (oa Honac) allerminst happy mee. Gevolg is dat afnemers nu eigen lampen gaan ontwikkelen, of via andere distributiekanalen hun lampen inkopen. De officiële importeur, onderdeel van een bekende brandweerbouwer, levert alleen "aan zichzelf" in grote aantallen.

Als in Signalis ?

HONAC heeft namelijk niets te maken met de opbouw van de politiemotoren (Huijsmans Service Centre). Een duitse medewerker van Hänsch, welke op de stand van Signalis aanwezig was tijdens de IVIC, vertelde mij juist dat ze erg nauw samenwerken met HSC en begreep ook niet waarom er op de motoren voor Politie Nederland nauwelijks Hänsch signalering zit. Temeer omdat Hänsch met BMW politiemotoren ontwikkelt en de bekabeling en dergelijke er allemaal al in zit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #69 Gepost op: 7 augustus 2013, 00:11:52
Inmiddels ook al diverse nieuwe Golf station's gezien in diverse regio's. Volgens mij worden die nu ook standaard met de Federal Signal sjoelschijf geleverd en is de Hänsch ook daarop niet meer geleverd de laatste serie's.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !