Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #70 Gepost op: 8 augustus 2013, 01:02:54
Dus achter op de auto en ook niet meer in het midden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 8 augustus 2013, 01:26:35
Citaat van: CopVR3 link=msg=1189853 date=1375916574
Dus achter op de auto en ook niet meer in het midden?

Jup. Linksachterop.
Eerlijk gezegd niet op gelet of er nog wel Whelen TIR6 in de grill zit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #72 Gepost op: 8 augustus 2013, 02:12:30
Citaat van: Jerommeke link=msg=1189855 date=1375917995
Jup. Linksachterop.
Eerlijk gezegd niet op gelet of er nog wel Whelen TIR6 in de grill zit.

Toch raar dat ze zo snel weer veranderingen aanbrengen. Het is maar een klein iets maar weer ziet een voertuig er daardoor weer anders uit....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #73 Gepost op: 8 augustus 2013, 15:57:27
Nou goed. hoewel de lamp in het midden wel veel meer licht gaf vind ik de positie van de nieuwe lamp wel beter.
in het midden is toch een beetje "fiatje 126"...

Bovendien moet een enkele lamp zowieso gemonteerd worden aan de linkerzijde van de auto.
Je rijdt namelijk rechts op de weg. Bij het inhalen wordt de linkerzijde van de auto ( en dus de knipperende blauwe lamp) het eerste zichtbaar.
Daarom ook als je onopvallend rijdt met je maatje. zet de blauwe pit niet boven de bijrijder maar de bestuurder!  O0


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #74 Gepost op: 9 augustus 2013, 07:42:45
ook handig als je een onoverzichtelijke kruising oversteekt, of uit een smal straatje komt. :D dan zien ze uiteraard die lamp achterop als eerste  :-X

Ik vind het echt kansloze verlichting. Ze zitten nu op de golfjes van onze OVD's


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 9 augustus 2013, 13:01:21
Zal nog wel 30 jaar duren voordat TNO ook het heil ziet van intersection warning.
Merk wel dat met name vanuit de witte kolom actief wordt meegedacht aan goede oplossingen op voertuigen. Blauwe kolom zit vreselijk vast aan wat een ambtenaar achter bureau van VTS weer bedenkt in theorie....maar in praktijk dan wederom niet werkt.

De Franse Gendarmerie heeft trouwens wel al een oplossing op hun Megane RSjes zitten. Ze hebben 2 dashboardflitsers gemonteerd, in de linker en rechter buitenhoek van de voorruit. Zo val je prima op.

Ok, een minuscuul plat pitje op het dak is dan weer niet echt mijn idee van veilig....

Als ik een V70 zou mogen opbouwen zou hij er in ieder geval heel anders uitzien....en denk dat het ook nog wel eens tegen een beter budget zou kunnen. Want  € 1000+ voor een daklamp is werkelijk belachelijk.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #76 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:28:57
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1190185 date=1376046081
Zal nog wel 30 jaar duren voordat TNO ook het heil ziet van intersection warning.
Merk wel dat met name vanuit de witte kolom actief wordt meegedacht aan goede oplossingen op voertuigen. Blauwe kolom zit vreselijk vast aan wat een ambtenaar achter bureau van VTS weer bedenkt in theorie....maar in praktijk dan wederom niet werkt.

De Franse Gendarmerie heeft trouwens wel al een oplossing op hun Megane RSjes zitten. Ze hebben 2 dashboardflitsers gemonteerd, in de linker en rechter buitenhoek van de voorruit. Zo val je prima op.

Whelen innerbeams!!!! Daar heb ik een setje van liggen en daar komt toch een bak licht vanaf  8)

Citaat
Als ik een V70 zou mogen opbouwen zou hij er in ieder geval heel anders uitzien....en denk dat het ook nog wel eens tegen een beter budget zou kunnen. Want  € 1000+ voor een daklamp is werkelijk belachelijk.

Ik was al fan, Ruud


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #77 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:24:09
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1190185 date=1376046081
Als ik een V70 zou mogen opbouwen zou hij er in ieder geval heel anders uitzien....en denk dat het ook nog wel eens tegen een beter budget zou kunnen. Want  € 1000+ voor een daklamp is werkelijk belachelijk.

Daar twijfel ik absoluut niet aan, Ruud. Echter zitten we hier met en of andere vreselijke vage constructie verzonnen door een mega kantoorklerk, waar niet tussen te komen is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #78 Gepost op: 10 augustus 2013, 14:23:01
Ik heb het al een paar keer geroepen ondertussen.... In deze tijd van economische problematiek en alles wat onder een vergrootglas ligt vind ik het op z'n zachts gezegd opmerkelijk dat deze problematiek nog niet de landelijke media en/of politiek heeft gehaald  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,364
Reactie #79 Gepost op: 10 augustus 2013, 14:23:35

Als ik een V70 zou mogen opbouwen zou hij er in ieder geval heel anders uitzien....en denk dat het ook nog wel eens tegen een beter budget zou kunnen. Want  € 1000+ voor een daklamp is werkelijk belachelijk.
[/quote]Zou je ons eens deelgenoot willen maken van je idee d.m.v. bijvorrbeeld een photoshopje?