Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29349 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 10 augustus 2013, 14:31:29
Tja, niks aan te doen....

Hebben ze bij de politie nergens een testauto lopen? Of 3 á 4 voertuigen waar je verschillende setups mee kan testen?
Zelfde verhaal hier bij de reguliere brandweer....

Bedrijfsbrandweer krijgt fatsoenlijk materiaal....de veiligheidsregio krijgt zelfs nieuwe voertuigen geleverd met stroboscoop lampen.
Commentaar van afdeling inkoop: "We hebben 3 firma's gevraagd, procedure is correct gevolgd, was niet veel prijsverschil, dus we doen het niet nog een keer over"

Het probleem is gewoon dat mensen niet `voelen` dat het hun eigen budget is...zou iedereen de wagen uit privé zak moeten betalen, dan is het wel anders...

Bij bedrijfsbrandweren, gemeenten etc loopt dat wel....


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #81 Gepost op: 14 augustus 2013, 13:21:51
Ik vond dit filmpje (toevallig) op Youtube en moest gelijk aan dit topic denken, gaat ook over zaken zoals signalering en verdere inrichting van de nieuwe politievoertuigen:

http://www.youtube.com/watch?v=FwCixLwqujE
User: NederlandsFalen
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #82 Gepost op: 14 augustus 2013, 15:38:20
Filmpje stond al eerder in dit topic O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #83 Gepost op: 20 augustus 2013, 22:28:02
Dit is misschien ietsjes teveel van het goede....
http://www.youtube.com/watch?v=pMasud-Jn08
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2013, 00:59:31
Tja, opvallen is ook een vak. ::)
Volgens mij word je daar zelf ook helemaal gek als je er in moet rijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 27 februari 2014, 01:30:19
Inmiddels verschijnen de nieuwe voertuigen wat meer&meer...

Zag recent een nieuwe Golf variant (nog wel een type6) met de Honac pit achterop.
In Hollands-Midden gaat het gerucht dat de Movia SL Dual Color niet aan de eisen zou voldoen en dat men met deze voertuigen geen spoedritten meer mag rijden...
Mogelijk wordt er dus toch nog het een en ander aangepast, ondanks dat het mij een broodje aap verhaal lijkt.

Wat mij is opgevallen is dat op de nieuwe LAPV bussen (RR-Setup) geen knipperende koplampen zitten. Iemand enig idee wat de achterliggende gedachte hiervan is ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #86 Gepost op: 27 februari 2014, 02:00:06
Citaat van: Jerommeke link=msg=1246738 date=1393461019
Wat mij is opgevallen is dat op de nieuwe LAPV bussen (RR-Setup) geen knipperende koplampen zitten. Iemand enig idee wat de achterliggende gedachte hiervan is ?

Het is (voor zover ik weet) nog altijd een keuze en geen verplichting. Wellicht hebben ze er voor gekozen (als je het mij vraagt een hele verkeerde keuze !) om het er bij deze voertuigen niet in te zetten. Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat het er wel op/in zit maar dat de gebruikers gewoon weg niet de installatie goed weten te bedienen.

Want in plaats van het aparte inschakelen hadden wmb de koplampen met het inschakelen van de OGS gewoon meteen moeten gaan mee knipperen met een keuze-knop om ze uit te KUNNEN zetten indien de omstandigheden daarom zouden vragen. Maar ja, wat weet ik er als simpele gebruiker, nu van ?


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #87 Gepost op: 27 februari 2014, 08:01:54
Bussen zijn surveillancevoertuigen en worden minder uitgerust dan noodhulpvoertuigen, dus geen kk. Althans voor het LAPV verhaal, neem aan dat dit nog zo is?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 27 februari 2014, 09:08:12
Zowel de Movia SL als de Comet zijn gewoon gekeurd....
En met name als oranje aanstaat, valt hij naar mijn mening beter op dan de
Honac lamp. Die lamp is niet slecht, maar net als met de sjoelschijf is het maar een smal streepje
licht in plaats van een volledig oplichtend vlak.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #89 Gepost op: 27 februari 2014, 17:46:17

Bussen zijn surveillancevoertuigen en worden minder uitgerust dan noodhulpvoertuigen, dus geen kk. Althans voor het LAPV verhaal, neem aan dat dit nog zo is?

Bij ons in ZHZ zijn is kk uitgezet nadat er in de wandelgang de ronde deed dat dit niet mag. Echt spijtig want dat is nou juist iets wel super werkt!