Dragen van horloge tijdens het werk

Auteur Topic: Dragen van horloge tijdens het werk  (gelezen 33303 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #20 Gepost op: 24 april 2013, 06:53:25
Ja, precies. Dat soort dingen.
Nu zijn horloges meestal zo gemaakt dat de pennetjes breken wanneer je er achter blijft hangen, maar dat is niet bij alle modellen het geval.

De risico's van sieraden:

RINGEN:
Wanneer je met een ring ergens achter blijft hangen is de kans op amputatie aanwezig. Dit zijn vaak erg lelijke amputaties die moeilijk te herstellen zijn. Hoekige ringen of met bv diamant erin o.i.d. kunnen huidverwondingen geven bij de tegenpartij.

OORBELLEN:
Wanneer je met een oorbel ergens achter blijft hangen kan je oorlel uitscheuren. Bij normale kleine oorbellen is dit risico niet groot, maar wel bij wat grotere ringen door de oren.
Een tegenpartij kan zich ook aan grotere oorbellen vast grijpen.

Kettingen:
Je kan ergens achter blijven hangen en als het een stevig exemplaar betreft is de kans op verstikking aanwezig. Ook hier kan de tegenpartij zich aan vast grijpen.

Armbanden en horloges:
Doordat deze om je polsen zitten en dus dicht bij je handen waarmee je de tegenpartij "behandeld" is zowel de kans op beschadiging van de tegenpartij als jezelf aanwezig. Je kunt daarmee dus iemand verwonden, maar ook jezelf wanneer je ergens achter blijft hangen.

Het lijkt allemaal ver gezocht maar het zijn verwondingen die met enige regelmaat voor komen.

Ik denk dat je in beroepen waarbij de kans op lichamelijk contact groot is geen sieraden moet dragen, puur voor de veiligheid. Kijk, het risico op verwonding van de tegenpartij geldt ook voor alles wat aan je koppel hangt, maar ik denk dat die kans kleiner is.
Iemand daar ervaring mee?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 24 april 2013, 10:32:09
Ik doe mijn ring altijd af, ketting en oorbellen draag ik niet. Een horloge daarentegen wel, het is ontzettend belangrijk in ons werk om tijden te kunnen zien. Denk aan ambtshandelingen waarvan je tijden moet noteren, bekeuringen etc.

Natuurlijk snap ik dat er een risico is op verwondingen, maar ik sta er niet bij stil wat voor verwondingen ik anderen toe kan brengen. Misschien een beetje advocaat van de duivel, maar als een verdachte gewoon meewerkt is er niets aan de hand en hoeven we ook niet fysiek. Kiest hij/zij toch voor het laatste, dan is het risico m.i. ook voor hun.

Om op je vraag over de koppel terug te komen, echte verwondingen heb ik nog niet gehad. Wel een keer een stoeipartij gehad waarbij ik helemaal beurs was rond mn bekken, vermoedelijk heeft er iets van de koppel tegenaan gedrukt tijdens het stoeien.
Ook ben ik een keer met de koppel in de autogordel blijven hangen......  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #22 Gepost op: 24 april 2013, 11:04:32
Het gaat hier over het dragen van een horloge tijdens het (politie)werk... ik heb niet gelezen dat het expliciet gaat om horloges gedragen om de pols. In Haaglanden zijn er genoeg agenten die hun horloge om hun koppel hebben, of in verband met werkzaamheden voor de M.E. een pieper dragen (beiden nabij de sluiting) om zo de tijd te kunnen zien, maar 'de tijd' niet op hun pols hebben.

Zijn er hier mensen die dat ook hebben en daar ervaringen mee hebben?

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #23 Gepost op: 24 april 2013, 12:15:38
Wat dachten we gewoon van een klokkie van de baas?

Leg uit, mijn verzameling is toe aan uitbreiding ;D

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #24 Gepost op: 24 april 2013, 12:21:11
Wil je wat uit mijn kast hebben dan?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 24 april 2013, 12:57:25
Het gebeurt zelden dat collegas de pieper tijdens de dienst mee hebben, die worden vaak gewoon via het bureau ingelicht of zelfs via de meldkamer bij spoed.
Ook heb ik nog nooit een collega met een horloge om de koppel gezien, maar moet zeggen dat ik er ook nooit zo op heb gelet. Lijkt mij in ieder geval onhandig.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

adilos

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 24 april 2013, 13:55:58
Draag jij een zustershorloge tijdens je dienst? Zo ja, waar heb je het aan bevestigd?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 24 april 2013, 15:24:09
Draag jij een zustershorloge tijdens je dienst? Zo ja, waar heb je het aan bevestigd?
Het was een grapje ;-) Maar goed je zou een ketting horloge in je borstvak ofzo kunnen doen?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

adilos

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 24 april 2013, 15:29:53
Je zou een zustershorloge best kunnen bevestigen aan je koppel aan de plaatjes te zien. Heb nooit eerder een zustershorloge gezien   :P