SEH arts krijgt concurrentie van Internist

Auteur Topic: SEH arts krijgt concurrentie van Internist  (gelezen 16834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2013, 18:03:32
Wat het openhartige relaas van 024 en de voorgaande discussie ook laat zien is dat we als samenleving graag een ideaalbeeld hebben van de arts. Hij moet medisch technisch goed zijn, communicatief vaardig, onderwijs kunnen geven, kunnen managen, onderzoek doen en nog zoveel meer. Ook wel samengevat in de CANMEDS. Het is denk ik een illusie dat je op al die terreinen kunt excelleren. Ik heb liever een chirurg die zeer vaardig is en misschien wat botter, dan de zachtaardige chirurg die het eigenlijk net niet onder de knie heeft.

Natuurlijk, het is voor de patiënt prettig als de dokter goed met hem communiceert, dat voorkomt ergernis en soms ook (medische) fouten. Maar de dokter hoeft nu ook weer niet poeslief te zijn en alles te doen wat de patient wil, de patient is niet per definitie koning.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2013, 18:05:51
Nu is het wel een keer genoeg geweest met alle bewondering en medelijden met mij. Als het nog even zo door gaat hier ga ik me echt een internist voelen.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 21 juni 2013, 22:30:21
Ik hoef niet per se de discussie weer aan te wakkeren maar dit filmpje raakt op een grappige manier wel de kern van de topic hier..

The Confrontation (A Les Misérables Parody)

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon