Ervaringen gevraagd met PAX holster

Auteur Topic: Ervaringen gevraagd met PAX holster  (gelezen 8331 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Gepost op: 29 april 2005, 10:47:26
Ik wil een pax holster gaan aanschaffen voor het opbergen van een crashschaar (klein model zoals op de foto), mijn verbandschaar en een lampje, het holster zoals hieronder weergegeven lijkt me wel wat, maar als ik de linker foto bekijk dan lijkt het met de hoogte van de gele schaar haast onmogelijk om de klep nog te sluiten (let op de plaats van het klitteband)

Dus waarschijnlijk bevat het gesloten holster op de foto de links afgebeelde schaar niet ?

Wie heeft er ervaring mee ? Tips ?

jacques

[verwijderd door de admin]

Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #1 Gepost op: 29 april 2005, 12:09:07
ik heb dit holster zelf in gebruik en inderdaad de schaar kan niet in het holster met de klep dicht.
Aan de achter kant van het holster zit een mooie opberg mogelijk heid voor de schaar.
Ik heb hem daar dus zitten en heb er verder geen last van.
Ik heb dus ook diezelfde schaar (voor de duidelijkheid) ;)

Maar ja ik kan het wel gemakkelijk vinden dan zijn er natuurlijk nog anderen die er anders over denken.
Mijn mening heb je
groetjes Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 29 april 2005, 15:17:11
kan hij wel dicht met een normale verbandschaar er in ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 29 april 2005, 16:12:22
Die gele schaar ziet er niet echt uit als een echte crashschaar zoals gebruikt door de ambu... Die kun je namelijk andersom vasthouden om de schaar te gebruiken als hamer om (bijvoorbeeld) autoruiten in te slaan... En zo ziet de schaar op de foto er niet uit...
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 29 april 2005, 16:54:18
Die gele schaar ziet er niet echt uit als een echte crashschaar zoals gebruikt door de ambu... Die kun je namelijk andersom vasthouden om de schaar te gebruiken als hamer om (bijvoorbeeld) autoruiten in te slaan... En zo ziet de schaar op de foto er niet uit...

nee dat klopt wel, maar op de site waar je die dingen kan bestellen noemen ze hem zo, vandaar ......
Maar dat was niet de essentie van mijn vraag

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 30 april 2005, 01:04:02
Ik meen dat ie niet dicht gaat met die gele schaar erin.
zal eens kijken dan vertel ik je dat maandag ;)

Die gele schaar is inderdaad geen chrash schaar maar knippen in kleding doet ie wel hoor ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 30 april 2005, 01:38:23

Klot dat is de zg,. ''Safety-boy'' daar krijg je met gemak ene motorpak mee open, vlijmscherp dus pas op voor je vingers! prijs ongeveer 70-90 eurootjes maar dan heb je ook wat,maar of je t vaak nodig zal hebben?? Ik gebruik de schaar ongeveer 15 ker per jaar voor ene trauma, en vake rvoor reanimaties (kledingverwijderen) maar f je als ehv-er de schaar zo snel zal gebruiken??? Dan is d ekleine trauma-schaar uit d eusa zoals op t plaatje een stuk handiger.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

sigmash

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 april 2005, 11:00:15
Ik heb van Pax het glove-hoster aangeschaft, klein tasje voor een paar latex-handschoenen. Zit op mijn riem op de NRK-broek links op mijn rug.  Je hebt er geen last van met bewegen op zitten en het compenseert voor het gebrek aan broekzakken die we dankzij Frans Molennaar hebben bij het NRK !  >:(
Want die ene bijbeenzak die we hebben zit al vol, met Kiss of Life, snelverband nr. 1 en 2 pakjes zakzoekjes.

Een crash-schaar heb ik niet in mijn PSU, wel zit nog een mini-maglite en Leatherman in hun eigen holsters aan mijn riem en een scheidsrechtersfluit ! Superhandig als je op een evenement door een mensenmassa moet. Daar komt dan ooknog de sigma-pieper en mijn mobieltje bij.  Zo'n schaar is me te groot om op het lichaam te dragen, die zit bij een EHBO inzet in mijn rugzak en bij de SIGMA in het ALS koffer.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2005, 10:44:41
:-\ :-\ :-\

Pas jij zelf nog wel in dat pak ;)

ben benieuwd hoe dat eruit ziet op een foto als je zoveel bij je hebt. ;D
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 1 mei 2005, 10:46:38
autoruiten inslaan  ??? ??? ??? ???