Dan moet je als hulpverlener wel op dat moment al weten of je dat zou willen of niet. Je kunt dan niet meer terug komen op je beslissing.
Daarnaast zie ik nu ook al een aantal AED-alert fanatiekelingen die nu waarschijnlijk na Red zijn tip morgen speciaal visitekaartjes gaan laten drukken voor me
Oke het is duidelijk dat dit misschien niet een 100% goed werkend systeem is, ik vind het echter wel goed dat RAV's er toch mee bezig zijn en hun rol hier in zien. Dat vind ik netjes, het is volgens mij ook iets wat bij hun moet liggen, zij zijn er immers altijd bij. De politie is er niet altijd, niet alle burgerhulpverleners die iemand reanimeren zijn er via een AED alert heen gestuurd, maar de ambulance is er wel altijd.
Ik ben benieuwd naar of het systeem werkt. Het feit dat het nu heel vrijblijvend is vind ik goed, geen van de partijen voelt zich nu waarschijnlijk gedwongen om contact op te nemen, maar als beide de behoefte hebben kan dat wel. Overigens verwacht ik dat zonder het bandje de RAV de mensen ook wel met elkaar in contact kan brengen. Misschien dat dat ook wel een idee is, gewoon een paar flyers met een telefoonnummer van de RAV in de ambulance, je geeft er 1 aan de burgerhulpverleners, met daarop dat mochten ze er behoefte aan hebben ze kunnen bellen met de RAV een hun gegevens kunnen achterlaten. In het ziekenhuis zou het zelfde verteld kunnen worden aan het slachtoffer of familie. Wanneer beide partijen zich dan gemeld hebben bij de RAV kan de RAV hun gegevens doorgeven. Wanneer slechts 1 van de partijen zich meldt dan is dat een teken dat de ander er kennelijk geen behoefte aan heeft.