Sorry, maar als leek begrijp ik dit alles niet zo goed.
De RAV houdt toch gewoon bij welke eenheid naar welke melding gaat, en wie er dienst heeft? Dus de professionele hulpverleners zijn in principe toch zo te achterhalen via de RAV als een slachtoffer contact wil.
Burgerhulpverleningsorganisaties zouden ook kunnen registeren wie er op een melding reageert, en wie er daadwerkelijk reanimeert. In ieder geval voor de mensen die mogelijk door een slachtoffer gecontacteerd willen worden. Dus het lijkt mij dat zij een contact mogelijkheid zelf kunnen organiseren als ze dat willen, zonder ambu personeel foldertjes en armbanden te laten uitdelen.
Blijft alleen de groep "hulpverlenende omstanders" over. Natuurlijk begrijp ik dat zij graag willen weten hoe het eventueel verder gaat met een slachtoffer, of dat een slachtoffer hun wil bedanken.
Maar is die groep echt zo groot dat daar extra werk voor de professionele hulpverleners moet opleveren?
Edit:
Het nog steeds ontbreken van een privacy verklaring op hun website schept niet echt veel vertrouwen.....