Ik denk dat het beste is dat we gewoon gaan afwachten tot het een keer helemaal fout gaat. Ik ben benieuwt hoe de reacties dan zijn...
Tja, zo kan ik elke discussie proberen te beslechten: 'ik heb gelijk, wacht maar af en je zal het t.z.t. wel zien'.
Laten we het eens omdraaien. De Nederlandse snelwegen zijn vanaf de jaren 1950, 1960 gaan groeien, zowel in lengte als drukte. Ook de gemiddelde snelheid is sterk toegenomen (okay, mits geen file. Maar op de open stukken wordt meer doorgereden dan in de 60er jaren).
Al die jaren worden er al foto's op de snelweg gemaakt. Hoeveel fotografen zijn er in die periode al daadwerkelijk platgereden ? Dan hebben we het namelijk over concrete getallen, en niet over aannames voor de toekomst. Laat desnoods die beginperiode buiten beschouwing, en pak eens de 'moderne' periode van (zeg) het jaar 2000 tot nu ?
Ik kan wel heel wat professionele hulpverleners noemen die in die jaren aangereden zijn.
En dat is ook logisch. Zij bevinden zich vaak dichter bij de verkeersstroom, komen sowieso als eerste aan (voordat de signalering goed geregeld is) en zijn daarna bezig met een taak (bijvoorbeeld verzorgen van de gewonden), en hebben niet de luxe dat zij alleen maar om zich heen hoeven te kijken.
Peen