Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 119847 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 22 juni 2013, 04:44:32
Citaat van: Peter71 link=msg=1176199 date=1371841955
Ik denk dat het persbericht wat ik gisteren bewust in dit topic plaatste heel duidelijk aangeeft dat het werken op snelwegen voor zowel hulpverleners als fotografen een zeer riskante bezigheid is. En dat ondanks dat je de hele handel afsluit alsnog de kans loopt van de sokken te worden gereden. Reden te meer om iets minder luchtig te doen over dit soort zaken. ::)
ik doe er niet luchtig over. Maar hoeveel fotografen zijn als gevolg daarvan gewond geraakt ?

Juist als er gekke dingen gebeuren,maken het ook goed zijn als dat in het nieuws gebracht wordt. Ook wij hebben regelmatig beelden van 'rood kruis rijders' en/of hele groepen mensen die daarom een zeer duur lidmaatschap van de gele papiertjes club krijgen uitgereikt. Dat soort beelden draagt zeker bij aan de bewustwording bij het grote publiek, en zal er zeker aan bijdragen dat de rode kruizen de volgende keer niet meer worden genegeerd.

Als politie/RWS zou ik daarom dat soort beelden op de buis toejuichen. Heb je alleen een fotograaf/videograaf op de snelweg voor nodig....

Nogmaals: niemand zegt dat de snelweg een goede plek is om te gaan picknicken; er zijn veiliger plekken. Als kinderopvang lijkt het me ook minder geschikt. Maar kom nu eens met concrete voorbeelden waaruit blijkt dat een fotograaf niet kan ? Behalve rond te blijven draaien in het cirkeltje 'ja maar het is heel gevaarlijk hoor...' en 'alleen ik weet hoe gevaarlijk het is' ?

Als brandweerman heb ik wel eens snel opzij moeten springen. Als fotograaf nog nooit, simpelweg omdat je op een aantal meters afstand staat, je continu om je heen kijkt en alleen maar daarmee bezig bent. Je hebt dus veel meer de kans om onheil aan te zien komen. Geeft geen 100% garantie, maar je hebt daardoor wel een aanzienlijk voordeel boven een brandweerman met een spreider in zijn handen, of een ambulance broeder die een naald aan het zetten is.

En dat blijkt m.i. ook duidelijk uit het aantal platgereden fotografen in de afgelopen 13 jaar. Nogmaals: zet dat eens af tegen het aantal aangereden hulpverleners....

Peen
Redacteur van

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 24 november 2013, 13:21:50
@Politie_Breda Politie Breda
#knooppuntPrinceville, media die stopt langs de #A58 en #A16 bij #ongeval wordt weggestuurd. Ook media mogen niet op snelweg stoppen.
If you can dream it, you can do it.

icare

• Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #192 Gepost op: 24 november 2013, 13:59:07
Citaat
#knooppuntPrinceville, media die stopt langs de #A58 en #A16 bij #ongeval wordt weggestuurd. Ook media mogen niet op snelweg stoppen.

Helemaal terecht. Veiligheid gaat boven nieuwswaarde.

Een autosnelweg is al veel gevaarlijker dan een woonerf dus zeker in de nabijheid van een knooppunt. Word er nota bene in de persalarmering al aangegeven dat de locatie niet bereikbaar is, gelet op de tweet van de politie Breda toch weer persidioten die het toch gaan proberen.

Hopelijk behalve alleen een vordering om weer snel door te rijden ook een proces verbaal voor het onnodig stoppen op een autosnelweg. Dit onzingedrag moet maar eens afgelopen zijn.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 24 november 2013, 14:01:18
Drone? :)

Erik Haverhals - fotograaf
Dan gaan we maar vliegend naar A16 A58 voor beelden, dan stoppen we niet op de snelweg.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 24 november 2013, 14:48:41
Citaat van: Jims link=msg=1222623 date=1385298078
Drone? :)

Erik Haverhals - fotograaf
Dan gaan we maar vliegend naar A16 A58 voor beelden, dan stoppen we niet op de snelweg.

Lijkt me inderdaad een drone, tenzij hij zoveel opdrachtgevers heeft dat hij én het huren van de helikopter met piloot kan betalen, en ook nog voldoende geld overhoud om van te leven  ::)

Ik weet niet of deze fotograaf al een opleiding heeft gevolgd en toestemming heeft gekregen van de overheid, anders is het vliegen met een drone ook niet toegestaan. Dan kon het wel eens een duur grapje worden...

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 24 november 2013, 15:03:17
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1222630 date=1385300921
Lijkt me inderdaad een drone, tenzij hij zoveel opdrachtgevers heeft dat hij én het huren van de helikopter met piloot kan betalen, en ook nog voldoende geld overhoud om van te leven  ::)
Tot op heden heb ik nog geen inzicht in de financiën van de betreffende fotograaf dus ik laat het nog even in het midden  8)

Overigens nog een tweet geplaatst door het account waarin ze het nog kort toelichten:

Politie Breda ‏@Politie_Breda
@daankempeneers Met begrip voor het werk van media, uit veiligheid is het op #knooppuntPrinceville niet mogelijk daar te staan.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #196 Gepost op: 24 november 2013, 15:24:05
Citaat van: icare link=msg=1222622 date=1385297947
Dit onzingedrag moet maar eens afgelopen zijn.
Weet je wat pas onzin is? Als de politie tweet over dat media niet op de snelweg kunnen stoppen vanwege de veiligheid, terwijl mijn er zelf wel schijnbaar staat. Dat kan dus niets anders betekenen dat zij daar zelf OOK niet veilig staan en in dat geval hebben zij zelf dus ook niet veel te zoeken lijkt mij. Daar is Incident Management toch voor uitgevonden? Het creëren van een veilige werkplek...?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 24 november 2013, 15:40:16
Citaat van: Jims link=msg=1222617 date=1385295710
Interessant; zeker in relatie met de klachten die inmiddels afgehandeld zijn en gegrond zijn verklaard.

Eerlijkheidshalve: we weten niet of we het hier hebben over '112 brugleuningerveen' met een zelfgemaakte perskaart uit de inktjet printer, of pers die voorzien is van PPK's of nationale perskaart. Maar ik denk met het oog op jurisprudentie, gelopen klachtenprocedures en praktijkvoorbeelden een klacht een hele goede kans maakt.

Immers: het wordt op allerhande andere plekken in het land onder voorwaarden toegestaan. En het is nog steeds hetzelfde land, met hetzelfde nationale politiekorps.

Citaat van: icare link=msg=1222622 date=1385297947
Helemaal terecht. Veiligheid gaat boven nieuwswaarde.

Een autosnelweg is al veel gevaarlijker dan een woonerf dus zeker in de nabijheid van een knooppunt. Word er nota bene in de persalarmering al aangegeven dat de locatie niet bereikbaar is, gelet op de tweet van de politie Breda toch weer persidioten die het toch gaan proberen.

Hopelijk behalve alleen een vordering om weer snel door te rijden ook een proces verbaal voor het onnodig stoppen op een autosnelweg. Dit onzingedrag moet maar eens afgelopen zijn.

En reageer dan eens inhoudelijk op de voorgaande thread, in plaats van weer gewoon van vooraf aan te beginnen ? Noem eens concrete voorbeelden waar het fout is gegaan; en kom eens met inhoudelijke argumenten in plaats van het gebruikelijke 'alleen wij kunnen weten hoe gevaarlijk het is ?'.

Waarom kan het in de rest van Nederland wel, en in Breda niet ? Dat maakt me dan toch nieuwsgierig.
En als er persmensen stoppen, is de locatie blijkbaar toch bereikbaar 098uo

Peen
Redacteur van

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 24 november 2013, 16:09:13
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1222641 date=1385303045
Weet je wat pas onzin is? Als de politie tweet over dat media niet op de snelweg kunnen stoppen vanwege de veiligheid, terwijl mijn er zelf wel schijnbaar staat. Dat kan dus niets anders betekenen dat zij daar zelf OOK niet veilig staan en in dat geval hebben zij zelf dus ook niet veel te zoeken lijkt mij. Daar is Incident Management toch voor uitgevonden? Het creëren van een veilige werkplek...?
Makkelijk conclusies trekken zonder feitelijk van de situatie op de hoogte te zijn. O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 24 november 2013, 19:23:59
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1222641 date=1385303045

Blijkbaar vonden collega's uit Breda het dusdanig onveilig dat je er niet kunt fotograferen, blijf dan ook weg.