Deze discussie maar weer even een klein beetje een nieuw leven in blazen. We zijn 2 jaar verder, in regelgeving en straffen rond rode kruisen is van alles veranderd en WIS'sen mogen inmiddels zelfs bekeuren. Ik heb alle pagina's nog eens doorgelezen, maar wat ik niet ben tegengekomen is volgende situatie:
Ongeval op de snelweg, rijstrook 1 (dus aan de kant van de middenberm). Omdat het een stuk midden door een bos betrof, zonder viaducten, was de enige manier om het te bereiken via de snelweg zelf. Auto voor het incident geparkeerd en direct gemeld bij de WIS. Ik heb 'm vaker gesproken, hij kent mijn werkwijze en ik kon m'n gang gaan als ik maar een beetje aan de kant bleef. Politie komt vervolgens ter plaatse en gaat vrijwel direct naar mij toe om mij weg te sturen, "want op de snelweg mag ik niet stilstaan".
Naar wie moet ik nu luisteren? De WIS als 'eigenaar' van de weg vindt het prima, de politie wil mij weghebben... Anders gezegd: Wie heeft bij zo'n incident de leiding?
(for the record, de politie was zo laat TP dat ik mijn beeld al lang had, dus ik ben op eerste verzoek weggegaan)